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J-GLOBAL ID:200901064606666795   Update date: Nov. 13, 2024

Suzuki Keiko

鈴木 慶子 | Suzuki Keiko
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://shoshitsu.com/
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (10): 日本語文字 ,  仮名 ,  漢字 ,  記述力 ,  教師教育 ,  国語学力 ,  手書き ,  書写 ,  書字 ,  handwritting
Research theme for competitive and other funds  (33):
  • 2023 - 2027 センシングシステムを活用した手書きメモ取り過程と話の理解に関する実証的検討
  • 2023 - 2026 「なぜ理解できないのか」-つまずきのプロセスに関する実証的研究-
  • 2024 - 2025 Creating ‘Inquiry-based Learning’ about Bridges - ‘Kyoiku’ where elementary school students have fun, notice things, and think together with students from the Faculty of Education, the Faculty of Engineering, and the Faculty of Information Science and Technology
  • 2021 - 2024 論理的記述力を涵養するための教育方法確立に関する基礎研究
  • 2021 - 2024 「PenはKeyboardよりも強し」なのか
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Papers (64):
  • Chijiiwa Kohichi, SUZUKI Keiko, You Kyonmi, MAEHARA Yukio, NAGAOKA Yuki, MATSUZAKI Yutaka. Research study on the impact of differences in Writing Modality on reading. 2024. 13. 22-30
  • SUZUKI Keiko, MIYAMOTO Tomohiro. Handwritten Notes and Listening Comprehension (2) : A Qualitative Comparison between Grade 4 and 7. 2024. 13
  • Handwritten Notes and Listening Comprehension (1) : A Quantitative Comparison between Grade 4 and 7. 2023. 12. 12-21
  • SUZUKI Keiko, MIYAMOTO Tomohiro. Considerations on the factors that contribute to copying power. -Based on a comparison between engineering students and students of the Faculty of Education. 2022. 11. 1-12
  • SUZUKI Keiko. Handwriting Reflects Comprehension: Growth and Stumbling Blocks. 2021. 590. 28-31
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MISC (44):
  • SUZUKI Keiko. Japanese-Language Education and Handwriting. 2024. 900. 76-79
  • SUZUKI Keiko. Discussion Point 11: What is the meaning and role of 'handwriting' learning in the ICT age?. 2022. 866. 46-49
  • SUZUKI Keiko. Sommelier of Japanese Language in Nagasaki Prefecture. 2021. 865. 126-127
  • 鈴木慶子. 「PenはKeyboardよりも強し」のミニ追試 -オンライン聴講における理解度の検討-. 番. 2021. 5
  • 鈴木 慶子. [知識及び技能]を育成しているか -応用場面での到達度の検討. 番. 2020. 4. 46-57
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Books (43):
  • ほっぷえんぴつワーク2024年11月号
    ベネッセコーポレーション 2024
  • ほっぷえんぴつワーク2024年10月号
    ベネッセコーポレーション 2024
  • ほっぷえんぴつワーク2024年9月号
    ベネッセコーポレーション 2024
  • ぽっぷえんぴつワーク2023年12 月号
    ベネッセコーポレーション 2023
  • 漢字文化事典 = The encyclopedia of Chinese character culture
    丸善出版 2023 ISBN:9784621308356
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Lectures and oral presentations  (49):
  • Is the pen mightier than the keyboard? ーImplications from the Norwegian DigiHand Projectー
    (2024)
  • Handwritten Notes and Listening Comprehension (4) :
    (2024)
  • 人との関わり合いの中で伝え合う力を高める
    (日本国語教育学会第87回全国大会 2024)
  • Stumbling process analysis for individually optimised learning.
    (2024)
  • Basic research on the relationship between writing posture and writing methods of university students.
    (2023)
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Works (24):
  • 漢字ってなんなのだ研究所
    和田圭壮, 鈴木慶子, 河野智文, 山元宣宏 2020 - 現在
  • ほっぷDVD 1
    鈴木 慶子 2020 - 現在
  • えんぴつワーク4いろいろなせんをかこう!
    鈴木慶子 2019 - 現在
  • ほっぷDVD 11・12
    鈴木慶子 2019 - 現在
  • えんぴつワーク3バスプレートでかいてあそぼう!
    鈴木慶子 2019 - 現在
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Education (2):
  • 1985 - 1987 千葉大学大学院 教育学研究科 国語教育
  • 1981 - 1985 Chiba University Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (11):
  • 2020/05 - 現在 Nagasaki University Institute of Humanities and Social Sciences Department of Curriculum and Instruction
  • 2019/05 - 2020/04 Nagasaki University Institute of Humanities and Social Sciences Department of Primary Education
  • 2008/04 - 2019/04 Nagasaki University Faculty of Education Department of Primary Education
  • 2010/01 - 2014/12 書育推進協議会 専務理事
  • 2007/04 - 2008/03 Nagasaki University Faculty of Education
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Committee career (20):
  • 2024/07 - 現在 長崎県公立大学 長崎県公立大学法人評価委員会委員
  • 2023/04 - 現在 全九州書写書道教育学会 理事長
  • 2023/04 - 現在 長崎市教科書採択審議会 委員長
  • 2016/04 - 現在 全九州書写書道教育学会 査読委員
  • 2015/04 - 現在 全国大学書写書道教育学会 理事(九州)
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Awards (1):
  • 1998 - 全国大学書写書道教育学会賞
Association Membership(s) (9):
大学教育学会 ,  日本教師学学会 ,  書学書道史学会 ,  日本教科教育学会 ,  日本国語教育学会 ,  全国大学書道学会 ,  全国大学書写書道教育学会 ,  全国大学国語教育学会 ,  日本漢字学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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