Rchr
J-GLOBAL ID:200901065397322362   Update date: Dec. 06, 2024

Fujii Atsunori

フジイ アツノリ | Fujii Atsunori
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000010364100/
Research field  (4): Educational psychology ,  Educational technology ,  Sensitivity (kansei) informatics ,  Soft computing
Research keywords  (5): 高等教育 ,  学びのユニバーサルデザイン ,  神経多様性 ,  学習方略 ,  メタ認知
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 A Study on the Design of Autonomy Support in Higher Education: Focusing on Providing Choices
  • 2019 - 2023 住民ボランティア組織を主体としたまちづくりに関する研究
  • 2018 - 2021 Practical Study of Universal Design for Learning (UDL) in Higher Education
  • 2006 - 2009 QUANTITATIVE MEASUREMENT AND THE SKILL OF SOUND LOCALIZATION AND ECHOLOCATION OF VISUALLY IMPAIRED
Papers (26):
  • Atsunori Fujii. Exploring autonomy support and learning preference in higher education: introducing a flexible and personalized learning environment with technology. Discover Education. 2024
  • Atsunori FUJII. A Learning Environment that Considers the Diversity of Learners in Higher Education:. Journal of JSEE. 2024. 72. 1. 1_38-1_43
  • 石橋 慶一, 藤井 厚紀. 短大における多様な進路ニーズに対応した支援システムの構築 : 編入学に着目して-Support Systems for Diverse Career Needs in Junior Colleges : Focusing on Transferring to a Four-Year University. ビジネス実務論集 = Applied business studies review. 2023. 41. 23-30
  • 石橋慶一, 藤井厚紀. 高等学校商業科「ビジネス情報」における動機づけの報酬要因の分析. 日本商業教育学会九州部会論集. 2021. 14. 1-10
  • Atsunori Fujii. Action Reseach on Universal Design for Learning (UDL) in Higher Education. Impact. 2020. 9. 9-11
more...
MISC (14):
  • Fujii Atsunori. The student transformation in the course design based on Universal Design for Learning (UDL): Focusing on the use of external resource management strategies. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2019. 83. 0. 2B-079-2B-079
  • Fujii Atsunori, Ishibashi Keiichi, Kamimura Hideo. A Classroom Design for Supporting Self-Determination Learning based on the Universal Design for Learning (UDL). The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2017. 81. 0. 1A-092-1A-092
  • 石橋慶一, 藤井厚紀. ビジネス情報演習における動機づけ要因の分析(2):2014年と2015年の報酬要因の比較. 福岡工業大学FD Annual Report. 2016. 6. 20-26
  • 藤井厚紀, 石橋慶一. 学修方法自由選択下における学生の学修行動特性の分析の試み. 日本グループ・ダイナミックス学会第62回大会発表論文集. 2015. 122-123
  • 石橋慶一, 藤井厚紀. ビジネス情報系の専門教育におけるアクティブラーニングの取り組み:「ビジネス情報演習」を中心に. 日本協同教育学会第12回大会プログラム. 2015. 120-121
more...
Lectures and oral presentations  (30):
  • Introducing a flexible and personalized learning environment based on universal design for learning (UDL): a case study
    (The 8th International Conference on Education and Psychology 2024)
  • 期待理論に基づいた学習動機づけの定量的分析の試み:ビジネス情報系科目を例として
    (日本ビジネス実務学会第42回全国大会 2023)
  • 高等教育におけるUDLの実践研究に関する動向の調査
    (大学教育学会2019年度課題研究集会 2019)
  • 学びのユニバーサルデザイン(UDL)に基づいた授業デザインにおける学生の変容:外的リソース方略の使用に着目して
    (日本心理学会第83回大会 2019)
  • 学びのユニバーサルデザイン(UDL)に基づいた協同学習の実践と課題
    (日本協同教育学会第15回大会 2018)
more...
Education (5):
  • 2006 - 2009 静岡大学 創造科学技術大学院
  • 2002 - 2003 Osaka University Graduate School of Engineering
  • 2001 - 2003 Kyushu Institute of Technology Graduate School of Life Science and Systems Engineering
  • 1999 - 2001 Kyushu Institute of Technology School of Computer Science and Systems Engineering
  • 1994 - 1999 Tokuyama College of Technology Department of Computer Science and Electronic Engineering
Professional career (1):
  • 博士(情報学)
Work history (4):
  • 2020/04 - 現在 Fukuoka Institute of Technology, Junior College
  • 2009 - 2020 Fukuoka Institute of Technology, Junior College
  • 2007 - 2009 Okayama Prefectural University Health and Welfare Science
  • 2003 - 2007 Okayama Prefectural University Health and Welfare Science
Association Membership(s) (9):
JAPAN SOCIETY OF APPLIED BUSINESS STUDIES ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPAN NEUROSCIENCE SOCIETY ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  Japan Association for College and University Education ,  日本工学教育協会 ,  コンピュータ利用教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page