Rchr
J-GLOBAL ID:200901065397322362   Update date: May. 06, 2024

Fujii Atsunori

フジイ アツノリ | Fujii Atsunori
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000010364100/
Research field  (4): Educational psychology ,  Educational technology ,  Sensitivity (kansei) informatics ,  Soft computing
Research keywords  (4): 高等教育 ,  学びのユニバーサルデザイン ,  進化計算論 ,  視覚障害
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 A Study on the Design of Autonomy Support in Higher Education: Focusing on Providing Choices
  • 2019 - 2023 住民ボランティア組織を主体としたまちづくりに関する研究
  • 2018 - 2021 Practical Study of Universal Design for Learning (UDL) in Higher Education
  • 2006 - 2009 QUANTITATIVE MEASUREMENT AND THE SKILL OF SOUND LOCALIZATION AND ECHOLOCATION OF VISUALLY IMPAIRED
Papers (21):
  • 藤井厚紀. 外的リソースを用いる学習方法の自己選択を導入した授業における自律性支援の認知,動機づけおよび学習方略の使用の変容. 日本教育工学会論文誌. 2020. Vol.43(Suppl.). 121-124
  • 藤井厚紀, 石橋慶一. 学習方法の自己選択を導入したアクティブラーニングの実践的検討:グループ学習の構造化に着目して. 集団力学. 2019. 36. 24-43
  • 石橋慶一, 藤井厚紀. 習熟度別クラス編成の自己選択による学びの向上に関する検討 : 簿記・会計科目群での実践. ビジネス実務論集. 2019. 37. 77-85
  • 上村英男, 藤井厚紀. 学びのユニバーサルデザイン(UDL)に基づいた授業実践:反転授業の事前学習用コンテンツに着目して. コンピュータ&エデュケーション. 2018. 45. 55-60
  • 樂木 章子, 藤井 厚紀, 東村 知子, 八ツ塚 一郎. 当事者との交流は養子・養親・実父母に対するイメージを変えるのか 自由記述欄の量的分析による検討. 岡山県立大学保健福祉学部紀要. 2018. 24. 149-155
more...
MISC (13):
  • Fujii Atsunori. The student transformation in the course design based on Universal Design for Learning (UDL): Focusing on the use of external resource management strategies. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2019. 83. 0. 2B-079-2B-079
  • Fujii Atsunori, Ishibashi Keiichi, Kamimura Hideo. A Classroom Design for Supporting Self-Determination Learning based on the Universal Design for Learning (UDL). The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2017. 81. 0. 1A-092-1A-092
  • 石橋慶一, 藤井厚紀. ビジネス情報演習における動機づけ要因の分析(2):2014年と2015年の報酬要因の比較. 福岡工業大学FD Annual Report. 2016. 6. 20-26
  • 藤井厚紀, 石橋慶一. 学修方法自由選択下における学生の学修行動特性の分析の試み. 日本グループ・ダイナミックス学会第62回大会発表論文集. 2015. 122-123
  • 石橋慶一, 藤井厚紀. ビジネス情報系の専門教育におけるアクティブラーニングの取り組み:「ビジネス情報演習」を中心に. 日本協同教育学会第12回大会プログラム. 2015. 120-121
more...
Lectures and oral presentations  (28):
  • 高等教育におけるUDLの実践研究に関する動向の調査
    (大学教育学会2019年度課題研究集会 2019)
  • 学びのユニバーサルデザイン(UDL)に基づいた授業デザインにおける学生の変容:外的リソース方略の使用に着目して
    (日本心理学会第83回大会 2019)
  • 学びのユニバーサルデザイン(UDL)に基づいた協同学習の実践と課題
    (日本協同教育学会第15回大会 2018)
  • 学習方法自己選択方式におけるグループ学習の編成方法の検討
    (日本教育心理学会第60回総会 2018)
  • 簿記・会計科目群における自己選択型習熟度別クラス編成の取り組みの現状と課題
    (日本ビジネス実務学会第37回全国大会 2018)
more...
Professional career (1):
  • 博士(情報学)
Work history (4):
  • 2020/04 - 現在 Fukuoka Institute of Technology, Junior College
  • 2009 - 2020 Fukuoka Institute of Technology, Junior College
  • 2007 - 2009 Okayama Prefectural University Health and Welfare Science
  • 2003 - 2007 Okayama Prefectural University Health and Welfare Science
Association Membership(s) (9):
JAPAN SOCIETY OF APPLIED BUSINESS STUDIES ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  Japan Association for the Study of Cooperation in Education ,  THE JAPAN NEUROSCIENCE SOCIETY ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  Japan Association for College and University Education ,  コンピュータ利用教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page