Rchr
J-GLOBAL ID:200901065848710248   Update date: Sep. 10, 2024

Suzuki Tomoki

スズキ トモキ | Suzuki Tomoki
Research field  (2): Linguistics ,  Science education
Research keywords  (4): 応用言語学 ,  英語科教育法 ,  Applied Linguistics ,  Teaching English as a Foreign Language
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2020 - 2023 Study on Pedagogical Effectiveness of "Hybrid PPP-type instruction" on Low-motivated Group of English Learners
  • 2015 - 2018 焦点化したライティング指導の効果と動機づけレベルに関する実践的研究
  • 2010 - 2013 高専生と高校生の英語学習に対する動機づけの相違と英語能力の相関に関する研究
  • 1999 - 2000 リスニングとリーディングの融合的指導法に関する研究
  • Survey on the English Proficiency Improvement of five-year national college students
Show all
Papers (5):
  • 沢谷佑輔, 鈴木智己. 英語ライティングにおける結束性と評価の関係性ーまとまりのあるライティングを目指した実践. HELES Journal. 2016. 15. 35-45
  • 鈴木 智己. 高専生の英語学習意欲減退要因と英語能力ークラスター分析による高校生との比較ー. 論文集『高専教育』. 2014. 37. 365-370
  • SUZUKI Tomoki, SOGAWA Katsuaki. A Case Study of Motivation Raising Instruction for Successful Learners. HELES Sournal. 2011. 10. 3-15
  • 鈴木智己. 英語能力の伸長測定におけるSLEP Testの有効性に関する研究. 論文集「高専教育」. 2003. 28. 429-434
  • 鈴木智己. パラレル・レッスンによるリスニングとリーディングの融合的指導法. 財団法人日本英語検定協会 STEP BULLETIN. 2000. 12. 79-92
MISC (8):
  • Tomoki, SUZUKI. A Study on the Applicability of the SLEP Test as an Alternative English Proficiency Measure. Journal of Education in the Colleges of Technology. 2005
  • Threshold Measurability on the Secondary Level English Proficiency Test: An Analysis from a View Point of the Criterion Validity in Reference to the Pre-2nd Grade STEP Test Score. Journal of the Asahikawa National College of Technology. 2005. 42, pp. 41-48
  • SUZUKI Tomoki. Threshold Measurability on the Secondary Level English Proficiency Test : An Analysis from a View Point of the Criterion Validity in Reference to the Pre-2nd Grade STEP Test Score. 2005. 42号、pp. 41-48. 41-48
  • SUZUKI Tomoki. Simultaneous Speech and Dominance in Interaction : A Case Study of the Influence of Institutionally Assigned Authority. 2003. 40号、pp. 93-104. 93-104
  • High School Students' Performance on Factual Questions and Inferential Questions in reading. 1999. 11. 44-47
more...
Lectures and oral presentations  (11):
  • Task-Supported Activityが学習者に及ぼす効果 -学習者要因の観点から-
    (第49回全国英語教育学会福岡研究大会 2024)
  • The Effect of Writing Instruction Focusing on Cohesion and Coherence: A Close Look at the Quality of Writing and Individual Learner Differences among Novice EFL Writers.
    (The 16th Annual Hawaii International Conference on Education 2018)
  • Individual Differences in EFL Writing as Predictors for Writing Quality
    (37th Thailand TESOL International Conference 2017)
  • 英語ライティングの方略使用がプロダクトの首尾一貫性と質に与える影響
    (第42回全国英語教育学会埼玉研究大会 2016)
  • 英語ライティングにおける結束性と評価の関係性
    (第41回全国英語教育学会熊本研究大会 2015)
more...
Education (2):
  • - 1995 Southern Illinois University at Carbondale Teaching English to Speakers of Other Languages
  • - 1988 Tsuru University Tsuru University Tsuru University
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (8):
  • 2020/04 - 現在 National Institute of Technology, Asahikawa College Professor
  • 2010/04 - 2020/03 National Institute of Technology, Asahikawa College Humanities and Social Sciences Subjects Professor
  • 2005/04 - 2010/03 National Institute of Technology, Asahikawa College Humanities and Social Sciences Subjects Associate Professor
  • 2001/04 - 2005/03 National Institute of Technology, Asahikawa College Humanities and Social Sciences Subjects Associate Professor
  • 2000 - 2001 北海道蘭越高等学校教諭
Show all
Association Membership(s) (3):
北海道英語教育学会 ,  全国語学教育学会(JALT) ,  全国英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page