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J-GLOBAL ID:200901066186847392   Update date: Jan. 30, 2024

Sumiya Hiroshi

スミヤ ヒロシ | Sumiya Hiroshi
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (8): 個店経営 ,  インターナル・マーケティング ,  地域密着戦略 ,  チェーンストア ,  サービス・マーケティング ,  サービスの見直し ,  事例研究 ,  ヒアリング調査
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2014 - 2017 A comprehensive study on the principal theories and hypotheses in the domain of retail and distributive trades (macromarketing)
  • 2004 - 2006 地域金融機関のマーケティング戦略と渉外活動
  • 2003 - 2005 信用金庫の渉外行動と成長
  • チャネル戦略に関する研究
  • Study on Marketing Channel Strategy
Papers (33):
  • 住谷 宏. イオンのGMS改革. 経営論集. 2022. 99
  • Hiroshi SUMIYA. Chain Store Management at a Turning Point. 2021. 97. 29-46
  • 住谷 宏. 顧客目線からみた消費財流通のデジタル革新. 日立総研. 2018. 13巻. 3号. 20-23
  • SUMIYA Hiroshi. Should the Leading Consumer Goods Manufacturer Supply a Private Brand to Retail Companies?. Journal of Business Administration. 2015. 86号. 1-14
  • 住谷 宏. バイイング・パワーと消費財メーカーの対応戦略. 『流通』日本流通学会誌. 2012. 30. 69-76
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MISC (8):
  • A Causal Analysis of The Trust between Consumer-Goods Manufacturers and Organized Retailing. Journal of Business Administration. 2000. 51. 191-215
  • Trade Marketing Strategy and key Account Management. Journal of Business Administration. 1998. 48. 1-24
  • A Study on the Trust between Consumer-Goods Manufacturers and Big Chainstores. Journal of Business Administration. 1998. 47. 37-52
  • Sumiya Hiroshi. <Ariticle>A Study on the Collapse of the rule in Consumer-Goods Wholesalers' Management. Journal of business administration. 1996. 42. 149-164
  • A New Aspect of Channel Management Methods. Studies of Business Management. 1996. 19
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Books (13):
  • 現代のチャネル戦略ーチャネル戦略研究への招待ー
    同文舘出版 2019
  • 流通論の基礎 第3版
    中央経済社 2019
  • 現代の小売流通 第2版
    中央経済社 2016
  • 商学通論〔九訂版〕
    同文舘出版 2016
  • 商学通論[八訂版]
    同文舘出版 2014
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Lectures and oral presentations  (2):
  • バイイング・パワーと消費財メーカーの対応方向
    (日本流通学会 第25回全国大会(於:大阪商業大学) 2011)
  • 信用金庫のリテールマーケティング戦略と収益性
    (日本金融学会、2003年 春季大会(創立60周年記念大会) 2003)
Education (4):
  • 1979 - 1982 日本大学大学院 商学研究科 博士後期課程
  • - 1982 Nihon University Graduate School, Division of Commerce
  • 1976 - 1978 Yokohama National University
  • - 1976 Yokohama National University Faculty of Management
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • 博士(経営学) (東洋大学)
Work history (6):
  • 2015/04 - 2019/03 Toyo University
  • 1999/04 - 2001/03 Toyo University
  • 1994/09 - 1996/03 Toyo University
  • 1994/04 - 1996/03 Toyo University
  • Toyo University Faculty of Business Administration
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Committee career (11):
  • 2017/10 - 2018/06 日本フードサービス学会 第23回年次大会実行委員長
  • 2013/06 - 2017/05 日本商業学会 理事
  • 2010/07 - 2013/05 日本商業学会 『流通研究』(学会誌)アリアエディター
  • 2010/10 - 2012/05 日本商業学会 プログラム委員(第62回全国研究大会のための委員会)
  • 2008/06 - 2010/05 日本商業学会 第60回全国研究大会準備委員長
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Association Membership(s) (4):
JAPAN SOCIETY OF FOODSERVICE STUDIES ,  JAPAN SOCIETY FOR DISTRIBUTIVE SCIENCES ,  日本物流学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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