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J-GLOBAL ID:200901066664975040   Update date: Apr. 01, 2024

Kwon Hitomi

クォン ヒトミ | Kwon Hitomi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Education - general ,  Foreign language education ,  Local studies
Research keywords  (28): eラーニング ,  実践記録 ,  学習ストラテジー ,  スタディ・スキル(ズ) ,  メタ認知 ,  ニューカマー教育 ,  大学教育 ,  自律的学習 ,  高校生調査 ,  ストラテジー訓練 ,  コンピューター学習支援 ,  教育実践 ,  大学生調査 ,  CALL ,  テクスト分析 ,  在日韓国・朝鮮人教育 ,  高等教育 ,  在日朝鮮人教育 ,  コンピュータ支援学習(CALL) ,  教育権 ,  e-learning ,  学習技術 ,  アメリカ研究 ,  第二言語習得 ,  教育学 ,  Historically Black Colleges ,  Minority Education ,  Adult education
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2015 - 2018 グローバル化時代における各国公立学校の外国籍教員任用の類型とその背景に関する研究
  • 2012 - 2014 An investigation into the state and issues among public school teachers with non-Japanese nationality
  • 2010 - 2012 CALL学習における学習者の教材利用と学習ストラテジーについての実証的研究
  • 2001 - 2003 1970年代以降の在日韓国・朝鮮人教育研究と実践の体系的研究
  • 2000 - 2001 日本の大学におけるスタディ・スキル・テストの開発に関する研究
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Papers (4):
  • 中島智子, 権瞳,呉永鎬,榎井縁. 公立学校の外国籍教員ー教員の生(ライヴズ)、「法理」という壁. 2021
  • 権 瞳. 「91年問題」と民団. グローバル時代における各国公立学校の外国籍教員任用の類型とその背景に関する研究 研究成果報告書. 2018. 54-74
  • 権 瞳, 広瀬義徳. 各国の公立学校における外国籍教員の任用・雇用類型とその背景. グローバル時代における各国公立学校の外国籍教員任用の類型とその背景に関する研究 研究成果報告書. 2018. 261-275
  • 権 瞳. 学習者中心アプローチと教員役割-英語科教員養成課程における課題として-. 阪南論集.人文自然科学編. 2018. 53. 2. 41-51
MISC (13):
  • KWON Hitomi, SATO Yasuko. An Empirical Study of Learners'Behavior and Use of Learning Materials in CALL. Journal of Poole Gakuin University. 2013. 54. 105-119
  • ARIMA Yoshiko, BESSETT Alan, KWON Hitomi, SATO Yasuko. Factors Affecting Duration of Self Study E-learning. 人間文化研究 : 京都学園大学人間文化学会紀要. 2013. 31. 13-26
  • 佐藤 恭子, 権 瞳, Bessette Alan, 有馬 淑子. 自律学習におけるメタ認知ストラテジーの指導に向けて : 「学習記録」と「授業アンケート」の実践. 教育研究所紀要. 2013. 31. 40-48
  • KWON Hitomi. Can Charter Schools Save American Public Schools? : A Case Study in New Orleans. Journal of Poole Gakuin University. 2011. 51. 135-148
  • KWON Hitomi. Higher Education for the Masses : San Francisco State College Strike and the California Master Plan. Journal of Poole Gakuin University. 2009. 49. 141-153
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Books (5):
  • 英語学習者はeーlearningをどう使っているのか-自律学習におけるメタ認知ストラテジー能力の養成に向
    渓水社(広島) 2014 ISBN:4863272510
  • 異文化間協働-国際文化学の展開-
    アカデミア出版会 2011
  • Power Vocabulary
    英潮社フェニックス 2008
  • 英語と教育-現状と展望
    プール学院大学出版 2007
  • 国際文化学部の新入生への導入教育
    『国際文化学』 アカデミア出版 2002
Works (3):
  • 高等教育における導入教育と学習支援研究
    1997 - 2001
  • Research of first year education and learning assistance
    1997 - 2001
  • A Study of Koreans' Education in Japan since 1970
    2001 -
Education (6):
  • - 2003 Doshisha University
  • - 2003 Doshisha University Graduate School, Division of American Culture American Studies
  • - 1993 University of Wisconsin
  • - 1993 University of Wisconsin at Madison Continuing・Adult Education
  • - 1992 University of Wisconsin
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Professional career (1):
  • Master of Science (University of Wisconsin-Madison Graduate school of Education)
Work history (2):
  • 2015/04 - 現在 Hannan University Faculty of International Communication
  • 2010 - 2015/03 Poole Gakuin University Faculty of Intercultural Studies
Association Membership(s) (5):
THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS ,  INTERCULTURAL EDUCATION SOCIETY OF JAPAN ,  JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION FOR TECHNOLOGY ,  JAPANESE ASSOCIATION FOR AMERICAN STUDIES ,  日本比較教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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