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J-GLOBAL ID:200901066977417421   Update date: Feb. 14, 2024

Miura Toshihiko

ミウラ トシヒコ | Miura Toshihiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): "マーケティング,消費者行動" ,  マーケティング,消費者行動
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2020 - 2023 Basic Research on Concept Organization and Global Execution of Culture Competence Branding
  • 2019 - 2021 薬価制度抜本改革に係る医薬品開発環境および流通環境の実態調査研究
  • 2018 - 2021 The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events
  • 2017 - 2020 エピソード・ブランディングの概念整理とグローバル展開へ向けての方法論の基礎研究
  • 2018 - 2019 薬価制度抜本改革に係る医薬品開発環境および流通環境の実態調査研究
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Papers (39):
  • Toshihiko Miura. Characteristics and Historical Origins of Japanese Consumer Behavior and Japanese Corporate Behavior: Individual Strength and Organizational Wweakness. Kikgyo Kenkyu. 2021. 38. 3-24
  • Toshihiko Miura. Manga-Anime Consumer Behavior: Consumer Behavior Analysis of Consummatory Products without Objective Criteria of Superiority or Inferiority. Mita Shogaku Kenkyu. 2020. 63. 4. 165-181
  • 三浦俊彦. エピソード・ブランディングの概念規定と戦略枠組み -エピソード記憶の特性を生かしたブランド戦略-. 商学論纂. 2018. 59. 3・4. 513-538
  • 地域のコンテクストと製品の感情型属性 -日星尼泰4カ国消費者調査からグローバル・ブランド戦略への示唆-. 商学論纂. 2017. 58. 3・4. 435-464
  • 三浦 俊彦. コーポレート・ブランディングのグローバル展開-国を越えてのライフスタイルと世界観の提示-. 商学論纂. 2015. 56. 5,6. 115-158
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MISC (17):
  • 久保村隆祐, 荒川祐吉監修. 最新 商業辞典(項目執筆). 1995
  • 効果的ブランド戦略の規定因分析及びそこでの広告戦略の役割に関する研究(要旨). 平成6年度助成研究集(第28次). 1995
  • THE・マーケティング’95(第2部VI「価値創造力」). 1995
  • 航空会社とCSと400ドル. JACS Newsletter. 1995. 2. 3
  • 本格的リストラ時代の企業行動とトップの役割. 1993
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Books (38):
  • ジャパニーズ・ポップカルチャーのマーケティング戦略 ー世界を制した日本のアニメ・マンガ・コスプレの強さの秘密
    千倉書房 2022
  • マーケティング戦略(第6版)
    有斐閣 2022
  • 地域デザインモデルの研究 -理論構築のための基本と展開-
    学文社 2020
  • 文化を競争力とするマーケティング -カルチャー・コンピタンスの戦略原理-
    中央経済社 2020
  • ベーシック・マーケティング(第2版)
    同文舘出版 2019
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Lectures and oral presentations  (21):
  • Are Japanese Consumers Tough?-A Marketing Survey of Foreign Companies in Japan
    (2002 AMA Summer Educators' Conference(American Marketing Association, San Diego Sheraton, USA) 2002)
  • Information Snesitivity and E-Commerce: A Cross-National Study of Japan, the U.S. and France
    (2001 AMA Summer Educators' Conference(American Marketing Association, Washington Hilton & Towers, USA) 2001)
  • Think and Feel Attributes/Products and Global Marketing Strategy
    (2000 AMA Summer Educators' Conference(American Marketing Association, Chicago Marriott, USA) 2000)
  • (コメンテーター)セッションテーマ「オンライン上の消費者行動」
    (産業・組織心理学会第57回研究会(市場部門)(於:上智大学) 2000)
  • (シンポジウムのパネリスト)テーマ:「消費者行動研究のもうひとつの表現」
    (日本消費者行動研究学会第18回コンファレンス(於:函館大学) 1999)
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Education (2):
  • 1984 - 1986 Keio University Graduate School, Division of Commerce
  • 1982 - 1984 Keio University Graduate School, Division of Commerce 商業学専攻
Professional career (3):
  • 商学修士 (慶應義塾大学)
  • 博士(商学) (慶應義塾大学)
  • Ph.D. in Commerce (Keio University)
Work history (6):
  • 2021/04 - 中央大学図書館長
  • 2013/12 - 2021/03 中央大学企業研究所長
  • 1999/04 - 中央大学商学部教授
  • 1990/04 - 1999/03 中央大学商学部助教授
  • 1989/04 - 1990/03 中央大学商学部専任講師
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Committee career (1):
  • 2016/04/01 - 医療用医薬品の流通改善に関する懇談会 座長代理
Association Membership(s) (7):
日本商業学会 ,  日本広告学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  Association for Consumer Research ,  日本経営診断学会 ,  American Marketing Association ,  日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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