Rchr
J-GLOBAL ID:200901067099339700
Update date: Aug. 31, 2022
Gemma Hidehito
ゲンマ ヒデヒト | Gemma Hidehito
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Local studies
, Cultural anthropology and folklore
Research keywords (2):
消費文化と大衆音楽
, 表象文化と共同体
Research theme for competitive and other funds (4):
- 1995 - 2020 The Influence of Advertising on the Formation of the Sense of Community : Comparison between Japan and the U. S. A.
- 1995 - 2020 The Orientational Function of Advertising
- 1995 - 2020 共同体意識形成過程における広告の影響-日米比較
- 1995 - 2020 広告のオリエンテーション機能
MISC (26):
-
源馬 英人. ポピュラックス期(1954-64)のアメリカ製自動車とその広告. 言語文化(同志社大学言語文化学会). 2003. 6-2. 299-330
-
Gemma Hidehito. American Cars and Their Advertisements in the Populuxe Period. Doshisha Studies in Language and Culture. 2003. 6. 6-2. 299-330
-
源馬 英人. 情報衣裳としての広告. ヒューマン・コミュニケーション研究(日本コミュニケーション学会). 2000. 28. 15-29
-
源馬 英人. 鏡像のオリエンテーション:広告メッセージの社会的機能. 言語文化(同志社大学言語文化学会). 2000. 2-4. 597-634
-
Gemma Hidehito. Advertising as an Information Garment. Human Communication Studies. 2000. 28. 28. 15-29
more...
Books (1):
Education (4):
- - 1980 Doshisha University
- - 1980 Doshisha University Graduate School, Division of Letters
- - 1978 Doshisha University Faculty of Letters Department of English
- - 1978 Doshisha University Faculty of Literature
Professional career (1):
- Master of Literature (Doshisha University)
Association Membership(s) (3):
日本サウンドスケープ協会
, 日本アメリカ学会
, The Japanese Association for American Studies
Return to Previous Page