Rchr
J-GLOBAL ID:200901067323749324   Update date: Dec. 18, 2024

Watanabe Tomoyuki

ワタナベ トモユキ | Watanabe Tomoyuki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Experimental psychology
Research keywords  (4): 認知 ,  記憶 ,  cognition ,  memory
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2001 - 記憶における“ああ、そうか!”効果
  • 2001 - 自由再生の過程と手がかりの役割
  • 1999 - 自己選択効果
  • 1999 - Self-choice effect
  • 1995 - 生成効果
Show all
Papers (11):
  • 渡邊兼行. 自己選択効果の発達的観点からの検討 -子どもの学習方略としての選択-. 人間の発達(仙台白百合女子大学人間発達研究センター紀要). 2006. 1. 51-58
  • T Watanabe, SA Soraci. The self-choice effect from a multiple-cue perspective. PSYCHONOMIC BULLETIN & REVIEW. 2004. 11. 1. 168-172
  • Roles of implicit retrieval cues in free recall: Cue presentation by priming. The Journal of Sendai Shirayuri Women's College. 2004. 8, 23-32
  • 渡邊兼行. 自由再生における潜在的な検索手がかりの役割 -プライミングによる手がかり提示-. 仙台白百合女子大学紀要. 2004. 8, 23-32
  • Effects of generation and choice on memory. The Journal of Sendai Shirayuri Women's College. 2003. 7, 45-56
more...
Lectures and oral presentations  (1):
  • Incidental learning from English- Japanese dictionaries: Silent reading rather than note taking enhances memory.
    (English Lexicography in Japan. 2006)
Education (4):
  • - 2001 タフツ大学大学院 心理学 心理学
  • - 2001 Tufts University Psychology Pshychology
  • - 1995 Sophia University Faculty of Humanities
  • - 1995 Sophia University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • Ph.D. (Tufts University)
  • M.S. (Tufts University)
Association Membership(s) (12):
日本教授学習心理学会 ,  日本認知心理学会 ,  アメリカ心理学会(American Psychological Association) ,  東北心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会 ,  The Japanese Association of Psychology in Teaching and Learning ,  The Japanese Society for Cognitive Psychology ,  American Psychological Association ,  Tohoku Psychological Association ,  The Japanese Association of Educational Psychology ,  Japanese Psychological Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page