Rchr
J-GLOBAL ID:200901067421117336   Update date: Oct. 14, 2024

Takeda Atsushi

タケダ アツシ | Takeda Atsushi
Affiliation and department:
Research field  (1): Special needs education
Research keywords  (3): special education ,  言語病理学 ,  Speech pathology
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2022 - 2026 Construction of Support Strategies Aimed at Adapting to Social Life for Selective Mutism Children with ASD Tendencies
  • 2022 - 2025 発達障害者の自動車運転支援を目指して-障害特性が運転行動に与える影響を解明する-
  • 2018 - 2022 Elucidation of Actual Situation of Complex Selective Mutism and Verification of Effect and Practice of Collaborative Support Between Educational Institutions and Third-party Institutions
  • 1995 - 1997 AN EXPERIMENTAL TRAINING FOR FORMATION OF SYNTACTIC FUNCTION IN SEVERLY HEARING-IMPAIRED PRESCHOOL AND SCHOOL CHILDREN.
  • 1994 - 1994 高度難聴幼児の言語教育プログラムの開発に関する実験教育的研究
Papers (20):
  • SUZUKI Toru, TAKEDA Atsushi, MAEBARA Kazuaki, FUJII Yoshihiro. Questionnaire Survey on the Prevalence of and Support for Selective Mutism at High School in Akita Prefecture. Asian Journal of Human Services (Web). 2023. 24
  • SUZUKI Toru, FUJII Yoshihiro, MAEBARA Kazuaki, TAKEDA Atsushi. Questionnaire Survey on the Prevalence of Selective Mutism at Special Needs Schools for Students with Intellectual Disability in Japan. Asian Journal of Human Services. 2022. 22. 101-107
  • SUZUKI Toru, FUJII Yoshihiro, MAEBARA Kazuaki, TAKEDA Atsushi. Questionnaire Survey on the Prevalence of Selective Mutism at Special Needs Schools for Students with Intellectual Disability in Japan. Asian Journal of Human Services (Web). 2022. 22
  • Suzuki Toru, Takeda Atsushi. Intervention for Students with Selective Mutism and Autism Spectrum Disorder. Japanese Journal of Learning Disabilities. 2022. 31. 3. 211-222
  • SUZUKI Toru, TAKEDA Atsushi, TAKADAYA Yoko, FUJII Yoshihiro. Examining the Relationship between Selective Mutism and Autism Spectrum Disorder. Asian Journal of Human Services. 2020. 19. 55-62
more...
MISC (44):
  • 工藤 智史, 武田 篤. 発達障害のある児童生徒の自己有用感を育む方策の検討 -特別支援学校での授業実践を通して--Study of Strategies to Foster Self-usefulness in Students with Developmental Disorders: Through Classroom Practice at a Special Needs School. 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 2023. 45. 113-124
  • 小野 直子, 高田屋 陽子, 櫻田 佳枝, 武田 篤. 特別支援学校における自閉症の主体性を育む授業づくりの検討-Improving Lesson Planning to Foster Autism Independence in Special Needs Schools. 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 2022. 44. 63-75
  • 齊藤 徹, 武田 篤, 新井 敏彦. 特別支援学校に在籍する聴覚重複障害児の現状とその支援の充実に向けて ~秋田県内の実態調査と支援の充実を図るための教員研修の在り方~-Hearing Impaired Children with Multiple Disabilities Enrolled in Special Support Schools: The Current Situation and Ways to Enhance Support. 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 2021. 43. 117-125
  • 三浦 亨, 武田 篤, 鎌田 信, 細川 和仁. 求められる教員養成の新たな視点 -教員養成段階における「秋田県教員育成指標」の活用--A new perspective on teacher nurture: Utilization of "Akita Prefecture Development Index" at the teacher nurture stage. 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 2021. 43. 143-152
  • 本多 由香, 武田 篤. 特別支援学校における地域資源を活用した授業の有効性に関する検討 ~教師と生徒へのインタビュー調査から~-A Study on the Effectiveness of Classes Utilizing Regional Resources at Special Support School: From an Interview Survey to Teachers and Students. 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 2019. 41. 63-68
more...
Books (2):
  • 言語心理学入門 : 言語力を育てる
    培風館 2012 ISBN:9784563052317
  • 言語の発達と障害(認知発達とその支援)
    ミネルヴァ書房 2002
Education (1):
  • - 1980 Iwate University Faculty of Education
Professional career (1):
  • 博士(医学) (岩手医科大学)
Association Membership(s) (7):
日本言語聴覚学会 ,  日本LD学会 ,  日本発達障害学会 ,  日本コミュニケーション障害学会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本聴覚医学会 ,  日本音声言語医学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page