Rchr
J-GLOBAL ID:200901068064181833   Update date: Sep. 25, 2024

Mitsunari Kenichirou

ミツナリ ケンイチロウ | Mitsunari Kenichirou
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (4): アクティブラーニング ,  反省的経験 ,  J.デューイ ,  初年次教育
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2027 教育DXに基づく非認知能力も含めた汎用的「学修成果」可視化法の開発
  • 2020 - 2023 教学PDCAのためのICTを活用したカリキュラム・マップの新汎用的可視化法の開発
  • 2013 - 2015 災害対応を組み込んだ機動的サポートシステム(神戸常盤モデル)の構築
Papers (67):
  • Kenichiro MITSUNARI, Kenya BANNAKA, Kunihiko TAKAMATSU, Yasuo NAKATA. Relationship between academic grade in first-year experience courses and non-cognitive abilities: Focusing on GRIT and self-learning ability. Bulletin of Kobe Tokiwa University. 2024. 17. 39-45
  • Kenya BANNAKA, Yasuo NAKATA, Kunihiko TAKAMATSU, Kenichiro MITSUNARI. Administrative strategies from a human perspective for sustainability of first-year experience courses: Also serves as faculty development through on-the-job training for quality assurance of education. Bulletin of Kobe Tokiwa University. 2024. 17. 21-28
  • Kunihiko Takamatsu, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Katsuhiko Murakami, Takafumi Kirimura, Taion Kunisaki, Ryosuke Kozaki, Sayaka Matsumoto, Aoi Kishida, Hibiki Ito, et al. Abduction, Abstract Degree and Urgency Matrix (ABDU-M) for Flexible/Agile Higher Education Reform Based on Eduinformatics. 2024
  • Yasuo Nakata, Kenya Bannaka, Ikuhiro Noda, Katsuhiko Murakami, Yasuhiro Kozaki, Kenichiro Mitsunari, Masato Omori, Kunihiko Takamatsu. A New Concept of data-driven education based on Eduinformatics. Proceedings of 8th International Congress on Information and Communication Technology. 2023. 729-735
  • 伴仲 謙欣, 野田 育宏, 高松 邦彦, 光成 研一郎, 大森 雅人, 中田 康夫. データ駆動型教学マネジメント改革 データの可視化がもたらすスクラップアンドビルド. 神戸常盤大学紀要. 2023. 16. 72-82
more...
MISC (7):
  • 高松邦彦, 松本清, 伴仲謙欣, 村上勝彦, 小崎恭弘, 光成研一郎, 今井匠太朗, 森雅生, 中田康夫. Evaluation of First-Year Education Using Confirmatory Factor Analysis. 電気学会論文誌 C. 2024. 144. 8
  • 高松 邦彦, 松本 清, 伴仲 謙欣, 村上 勝彦, 小崎 恭弘, 光成 研一郎, 今井 匠太朗, 森 雅生, 中田 康夫. 確証的因子分析を用いた成績評価法検討の経験-Experience of consideration for evaluation of first-year education by confirmatory factor analysis-情報システム研究会 知能情報技術と情報システム技術,その他一般. 電気学会研究会資料. IS / 情報システム研究会 [編]. 2022. 2022. 38-42・44-47・49. 39-44
  • 高松邦彦, 松本清, 伴仲謙欣, 村上勝彦, 小崎恭弘, 光成研一郎, 今井匠太朗, 森雅生, 中田康夫. Experience of considration for evaluation of first-year education by confirmatory factor analysis. 電気学会研究会資料(Web). 2022. IS-22-038-042.044-047.049
  • 大森 雅人, 光成 研一郎, 牛頭 哲宏, 橋本 好市, 國崎 大恩. 学生の主体的な学びを中心とした新たな保育士・教員養成のあり方と質保証-常盤モデルの構築にむけて-. 神戸常盤大学紀要. 別冊. 2017. 11. 9-9
  • Kinko TADA, Akiko GOTOH, Motoko KOZUKI, Kenichiro MITSUNARI. Researchers' observations of and conferences with a kindergarten teacher in the second year to develop his faculties as a kindergarten teacher. 2016. 9. 63-70
more...
Books (10):
  • 教職を目指す人のための教育用語・法規
    ミネルヴァ書房 2021
  • 新 保育ライブラリ幼稚園実習【新版】
    北大路書房 2020
  • 教育のイデア : 教職・保育士を志す人のために
    昭和堂 2020 ISBN:9784812219089
  • 教育のイデア
    昭和堂 2018
  • 人間形成のイデア(改訂版)
    2017
more...
Lectures and oral presentations  (32):
  • データ駆動型教学マネジメント改革-データの可視化によるスクラップアンドビルド
    (第29回大学教育研究フォーラム 2023)
  • A New Concept of data-driven education based on Eduinformatics
    (8th International Congress on Information and Communication Technology 2023)
  • 初年次教育学会教育実践賞優秀賞の受賞によせて : 全学共通初年次教育科目【まなぶる➤ときわびとI・II】
    (第10回神戸常盤学術フォーラム 2022)
  • Combining Key Performance Indicators and Signs of Changes in Students to improve the quality of education in Institutional Research based on Eduinformatics
    (13th International Conference on Data Science and Institutional Research (DSIR 2022-Winter) 2022)
  • 高等教育におけるルーブリック普及のためのリファレンスルーブリック(R2)の作成と導入後の科目ルーブリックとの比較
    (2022年度第2回学習分析学会研究会 2022)
more...
Works (2):
  • Beginning Reflective Practice - Foundations in Nursing and Health Care -
    2014 -
  • The Great Ape Project
    2001 -
Education (3):
  • 1997 - 2000 Kwansei Gakuin University
  • 1995 - 1997 Kwansei Gakuin University Graduate School, Division of Letters
  • 1990 - 1994 Kwansei Gakuin University School of Humanities
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (関西学院大学)
Awards (4):
  • 2022/03 - 初年次教育学会 2021年度教育実践賞 チームで学ぶ【入学前教育×初年次教育によるシナジープログラム】の構築~入学前から初年次を貫く“まなびのプラットフォーム”~
  • 2020/12 - International Institute of Applied Informatics Outstanding paper award University Reform by Significant Other Groups in Eduinformatics
  • 2019/12 - International Institute of Applied Informatics Best paper award Sustainability of Equal Evaluations Among Teachers of First-Year Students in Higher Education IEEE/IIAI International Congress on Applied Information Technology(IEEE/IIAI AIT 2019)
  • 2017/12 - International Institute of Applied Informatics Outstanding paper award A new way of visualizing curricula using competencies:Cosine similarity, multidimesional scaling methods, and scatter ploting The 6th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI), International Congress on Advanced Applied Informatics (AAI)
Association Membership(s) (4):
日本教育学会 ,  初年次教育学会 ,  日本保育学会 ,  Japanese Society for Disaster Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page