Rchr
J-GLOBAL ID:200901068064181833
Update date: Mar. 08, 2023
Mitsunari Kenichirou
ミツナリ ケンイチロウ | Mitsunari Kenichirou
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Education - general
Research keywords (4):
アクティブラーニング
, 反省的経験
, J.デューイ
, 初年次教育
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2020 - 2023 教学PDCAのためのICTを活用したカリキュラム・マップの新汎用的可視化法の開発
- 2013 - 2015 災害対応を組み込んだ機動的サポートシステム(神戸常盤モデル)の構築
Papers (54):
-
Kunihiko Takamatsu, Tetsuhiro Gozu, Ryosuke Kozaki, Sayaka Matsumoto, Mizuki Kondo, Keita Nishiyama, Nao Ichikawa, Katsuhiko Murakami, Yasuhiro Kozaki, Masao Mori, et al. Combining Key Performance Indicators and Signs of Changes in Students to improve the quality of education in Institutional Research based on Eduinformatics. IIAI Letters on Institutional Research. 2022. 2. 1-9
-
高松 邦彦, 伴仲 謙欣, 中村 章, 野田 育宏, 光成 研一郎, 中田 康夫. 論理的思考トライアングルモデル. 神戸常盤大学紀要 = Bulletin of Kobe Tokiwa University. 2022. 15. 20-27
-
A New Concept of Digital transformation (DX), Institutional Research, and Information and Communication Technology (ICT) in Higher Education based on Eduinformatics. 2022
-
Kunihiko Takamatsu, Katsuhiko Murakami, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Yasuhiro Kozaki, Kenichiro Mitsunari, Masato Omori, Yasuo Nakata. Eduinformatics:A New Academic Field Needed in tha Age of Information and Communication Technology. Proceeding of 5th World Confereence on Smart Trends in Systems Intelligent Sustainable Systems,Springer Nature. 2022. 139-147
-
Kunihiko Takamatsu, Katsuhiko Murakami, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Yasuo Nakata, Yasuhiro Kozaki, Aoi Kishida, Hiroki Kabutoya, Kenichiro Mitsunari, Masato Omori. New proposal of University Reform by Significant Other Groups in Eduinformatics. 2021. 5. 1. 96-105
more...
MISC (4):
-
大森 雅人, 光成 研一郎, 牛頭 哲宏, 橋本 好市, 國崎 大恩. 学生の主体的な学びを中心とした新たな保育士・教員養成のあり方と質保証-常盤モデルの構築にむけて-. 神戸常盤大学紀要. 別冊. 2017. 11. 9-9
-
Kinko TADA, Akiko GOTOH, Motoko KOZUKI, Kenichiro MITSUNARI. Researchers' observations of and conferences with a kindergarten teacher in the second year to develop his faculties as a kindergarten teacher. 2016. 9. 63-70
-
高藤真理, 足立了平, 高松邦彦, 中田直美, 白銀千枝, 澤田美佐緒, 福田昌代, 泉野裕美, 御代出三津子, 上原弘美, et al. 災害を教材にした「「危機対応実践力養成プログラム」-他職種養成学科との合同カリキュラムの試み-. 日本歯科衛生学会雑誌. 2010. 2010Vol.5. No1. P230
-
光成 研一郎, Kenichiro MITSUNARI, 神戸常盤短期大学. 知育とゆとり教育を考える : 学習指導要領の変遷とともに(平成18年度(第16回)公開講座). 神戸常盤短期大学紀要 = Bulletin of Kobe Tokiwa College. 2007. 28. 64-64
Books (10):
-
教職を目指す人のための教育用語・法規
ミネルヴァ書房 2021
-
新 保育ライブラリ幼稚園実習【新版】
北大路書房 2020
-
教育のイデア : 教職・保育士を志す人のために
昭和堂 2020 ISBN:9784812219089
-
教育のイデア
昭和堂 2018
-
人間形成のイデア(改訂版)
2017
more...
Lectures and oral presentations (27):
-
A New Concept of data-driven education based on Eduinformatics
(8th International Congress on Information and Communication Technology 2023)
-
Combining Key Performance Indicators and Signs of Changes in Students to improve the quality of education in Institutional Research based on Eduinformatics
(13th International Conference on Data Science and Institutional Research (DSIR 2022-Winter) 2022)
-
初年次教育をデジタルトランスフォーメーション(DX)の視点で捉え直す -教育の質保証のためのリフレクション-
(初年次教育学会第15回大会 2022)
-
ウィズコロナ・ポストコロナにおける全学共通初年次教育科目 「まなぶる ウィズコロナ・ポストコロナにおける全学共通初年次教育科目 「まなぶる➤ ときわびと」について
(初年次教育学会第15回大会 2022)
-
Sustainability of Digital transformation (DX), Institutional Research (IR), and Information and Communication Technology (ICT) in Higher Education based on Eduinformatics
(6th World Conference on Smart Trends in Systems, Security and Sustainability (WorldS4 2022), Intelligent Sustainable Systems 2022)
more...
Works (4):
-
『はじめての反省的実践-看護とヘルスケアの基盤-』
2014 -
-
大型類人猿の権利宣言
-
Beginning Reflective Practice
-
The Ape Project
Education (4):
- - 2000 Kwansei Gakuin University
- - 2000 Kwansei Gakuin University Graduate School, Division of Letters
- - 1994 Kwansei Gakuin University School of Humanities
- - 1994 Kwansei Gakuin University Faculty of Literature
Professional career (1):
Awards (4):
- 2022/03 - 初年次教育学会 2021年度教育実践賞 チームで学ぶ【入学前教育×初年次教育によるシナジープログラム】の構築~入学前から初年次を貫く“まなびのプラットフォーム”~
- 2020/12 - International Institute of Applied Informatics Outstanding paper award University Reform by Significant Other Groups in Eduinformatics
- 2019/12 - International Institute of Applied Informatics Best paper award Sustainability of Equal Evaluations Among Teachers of First-Year Students in Higher Education IEEE/IIAI International Congress on Applied Information Technology(IEEE/IIAI AIT 2019)
- 2017/12 - International Institute of Applied Informatics Outstanding paper award A new way of visualizing curricula using competencies:Cosine similarity, multidimesional scaling methods, and scatter ploting The 6th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI), International Congress on Advanced Applied Informatics (AAI)
Association Membership(s) (5):
Japanese Society for Disaster Education
, 日本教育学会
, 初年次教育学会
, 保育士養成協議会
, 日本保育学会
Return to Previous Page