Rchr
J-GLOBAL ID:200901068422362900
Update date: Sep. 23, 2022
Akio Takahashi
Akio Takahashi
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Meiji University School of Commerce
About Meiji University School of Commerce
Search "Meiji University School of Commerce"
Detailed information
Job title:
Professor
Papers (31):
An Extended Concept of Service Encounter. 2019. 57. 1. 1-75
Cultural Capital and Service Marketing in Tourisum Industry. Annual Report of Institute of Social Sciences Meiji University. 2016. 55. 120. 65-131
Patrick Henry Buckley, Akio Takahashi, Amy Anderson. The Role of Sister Cities' Staff Exchanges in Developing "Learning Cities": Exploring Necessary and Sufficient Conditions in Social Capital Development Utilizing Proportional Odds Modeling. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. 2015. 12. 7. 7133-7153
Takahashi,Akio Uehara,Noriko. Theory and Diagnosis of Internal Marketing. 2014. 13. 1. 123-127
Human Resource Management and Internal Marketing in Retail Management. 2013. 52. 1. 39-103-103
more...
Books (7):
インターナル・マーケティングの理論と展開:人的資源管理との接点と求めて
同友館 2014
現代経営学再入門
同友館 2010
QOL and Marketing
Doyukan 2008 ISBN:9784496043888
Handbook of Quality-of-life Research
Doyukan 2005 ISBN:4496039389
経営学再入門
同友館 2002 ISBN:4496032848
more...
Lectures and oral presentations (27):
インターナル・マーケティングと組織市民行動
(日本経営診断学会関東部会 2016)
インターナル・マーケティングの2階層交換モデル
(日本商品学会第65回全国大会 2014)
地域イノベーションを促進する為のデルファイ法によるコミュニティQOLの研究
(日本商品学会西日本部会 2013)
A Diagnosis of Value Co-creation Network in the Community : The Delphi Method for the Improvement and Innovation of Community-QOL
(2013)
インターナル・マーケティングにおける市場細分化について:小売業の販売担当者を対象として
(日本商品学会第64回全国大会 2013)
more...
Awards (2):
2014/11 - 日本経営診断学会 日本経営診断学会 学会賞「優秀賞」 インターナル・マーケティングの理論と展開ー人的資源管理との接点を求めてー
2001 - 日本経営診断学会 日本経営診断学会研究奨励賞 現代商品知覚論ーインターナル・マーケティングと新しい品質の捉え方ー
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM