Rchr
J-GLOBAL ID:200901068672652636   Update date: Jan. 30, 2024

Fukushi Kohji

フクシ コウジ | Fukushi Kohji
Affiliation and department:
Research field  (3): Basic physical chemistry ,  Science education ,  Cognitive sciences
Research keywords  (6): 情報システム学 ,  科学教育 ,  物理化学 ,  Study of Information System ,  Science Education ,  physical chemistry
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2007 - 2009 パターン認知の変換群構造説
  • 視覚認知における情報処理
  • 初等中等学校における情報教育
  • 初等中等学校における科学教育
  • 流体中の分子運動
Show all
Papers (31):
  • Jiro Hamada, Kaname Amano, Steve T. Fukuda, Chigusa Uchiumi, Kohji Fukushi, Peter A. van der Helm. A group theoretical model of symmetry cognition. ACTA PSYCHOLOGICA. 2016. 171. 171. 128-137
  • FUKUSHI Kohji. Life Environmental Studies and Comprehensive Study Hours -Revisited froma a View Point of Active Learning-. 2016. 1. 1. 97-102
  • 福士 顥士. 生活科の意義 -幼小接続を超えて-. 川村学園女子大学子ども学研究所 子どもを取り巻く家庭・教育・環境をめぐる研究. 2016. 1. 1. 97-107
  • 福士 顥士. 粒子概念の形成における言語活動 -小学校理科での可能性-. 川村学園女子大学大学院人文科学研究科教員養成研究会研究報告書 教科・領域の指導法に関する研究-言語活動を中心として-. 2015. 3. 1. 31-38
  • 福士 顥士. 小学校生活科における「気付きの質」に関する一考察 -理科への接続の視点から-. 川村学園女子大学研究紀要. 2014. 25. 2. 65-82
more...
MISC (9):
  • はじまった情報教育とその展望. 2002PCカンファレンス九州〈佐賀大学〉論文集. 2002. 1-4
  • 教科「情報」における教科書の役割と教科書制度. 情報処理学会シンポジウムシリーズ. 2000. 2000. 9. 1-4
  • 理科教育の課題. 化学と工業. 1996. 49. 664-666
  • 教育課程の目標と大学入試. 化学と教育. 1996. 48. 482-483
  • Computer Background of a High-performance Student Group at the Beginning of College Education. International Chemical Congress of Pacific Basin Societies. 1995. 3137
more...
Books (1):
  • 理科年表読本 理科年表をおもしろくする本
    丸善株式会社 1999
Education (4):
  • - 1977 Hokkaido University
  • - 1977 Hokkaido University Graduate School, Division of Natural Science
  • - 1970 Hokkaido University School of Science
  • - 1970 Hokkaido University Faculty of Science
Professional career (2):
  • Doctor of Science (Hokkaido University)
  • Master of Science (Hokkaido University)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page