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J-GLOBAL ID:200901069104781096   Update date: Apr. 28, 2024

Nishiura Kazuki

ニシウラ カズキ | Nishiura Kazuki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (4): Early childhood education and childcare ,  Educational technology ,  Educational psychology ,  Social psychology
Research keywords  (12): Wellbeing ,  Learning ,  Brain ,  Education for disaster ,  Educational methodology ,  Health Psychology ,  Educational Psychology ,  Educational Technology ,  保育者養成 ,  Creativity ,  outdoor education ,  Generation AI
Research theme for competitive and other funds  (17):
  • 2024 - 2028 STEAM教育の視点から探究心を育む自然環境下の素材と活動の体系化に関する研究
  • 2022 - 2027 北欧4か国の事例を基にした幼児期の音楽実践プログラム開発の試み
  • 2024 - 命の尊さを学ぶ防災・減災教育プログラム開発と評価
  • 2021 - 2024 抑うつを予測する新たな認知的記憶特性に着目した転換的語り直しの心理回復効果の検証
  • 2019 - 2023 ヨーロッパの都市部における自然保育の実践とその教育的意義に関する実証的研究
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Papers (36):
  • Kazuhiro Ikeda, Taku Sato, Yayoi Kawasaki, Kazuki Nishiura. Reliability and validity of the re-telling about life experiences scale. Tohoku psychologica folia. 2024. 82. 37-48
  • 西浦 和樹, 伊藤 哲章, 守 渉, 兪 幜蘭. 保育者養成における防災教育プログラム開発と教育評価に関する研究:テキストマイニングを活用した定性的・定量的データの同時分析-A Study on the Development and Evaluation of Disaster Prevention Education Programs for Early Childhood Care and Education:Simultaneous analysis of qualitative and quantitative data using text mining. 宮城学院女子大学発達科学研究. 2023. 23. 73-79
  • 守 渉, 兪 幜蘭, 伊藤 哲章, 西浦 和樹. 東日本大震災に学ぶ防災教育プログラムの開発と評価に関する研究:保育者養成カリキュラムにおける保育内容(健康)、保育内容(環境)、教育相談、教育心理学の視点から. 宮城学院女子大学発達科学研究 = Journal of Developmental Science. 2022. 22. 37-46
  • Kazuki Nishiura, Kazuhiro Ikeda, Kazuhiko Kawasaki, Mutsuko Tendo, Tomoaki Adachi, Kumiko Tanno, Yoshinori Honma. Beyond 2018 Japan-Sweden International Collaboration Symposium Preschool education with sustainability perspectives. 2020. 20. 69-89
  • Michiaki Shibata, Mikio Hirano, Kazuki Nishiura, Tomoaki Adachi, Tohoku Hukushi University, Tohoku Bunka Gakuen University, Miyagi Gakuin Women's University. A Periodic Report of East Japan Center for Clinical Educational Service Supported by Lions Club. 2017. 17. 59-62
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MISC (18):
  • IKEDA Kazuhiro, SEKIMOTO Akari, SATO Taku, KAWASAKI Yayoi, NISHIURA Kazuki. Effects of depressive and retelling tendencies on the subjective evaluation of memory characteristics: Examining the temporal distance, the tense, and the self of memory. Proceedings of the Japanese Society for Cognitive Psychology. 2023. 2023. 39-39
  • Ikeda Kazuhiro, Kawasaki Yayoi, Nishiura Kazuki, Koizumi Yoshiko, Iijima Noriko. Impact of self-esteem and Narcissism on effect of the praise. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2017. 81. 1A-060-1A-060
  • Ikeda Kazuhiro, Koizumi Yoshiko, Iijima Noriko, Kawasaki Yayoi, Nishiura Kazuki. Relationship between praise and collaborative activity on spontaneous motivation. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2014. 78. 2AM-1-077-2AM-1-077
  • TAYAMA Jun, NISHIURA Kazuki, SUGAWARA Masakazu. A psychological research of abnormal eating behaviors in adolescent women. The Journal of Clinical Research Center for Child Development and Educational Practices. 2010. 9. 117-124
  • Open lectures: Education activities to foster a sense of science in early childhood: a case report on visit to Honda Memorial Kindergarten Attached to Tokai University. Journal of developmental science, Miyagi Gakuin Women's University. 2009. 9. 79-81
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Books (18):
  • 地域子ども学をつくる
    東信堂 2022 ISBN:4798918059
  • Brain and Learning- Knowledge for the future school
    2022 ISBN:9784600010928
  • 心理学と心理的支援 (新・MINERVA社会福祉士養成テキストブック17)
    ミネルヴァ書房 2022 ISBN:4623094294
  • 東日本大震災を契機とする〈地域子ども学〉の構築-子どもの視点に立ったコミュニティ研究の拠点形成-
    宮城学院女子大学 私立大学研究ブランディング事業運営委員会 2021
  • 森のこども園の誕生、現在、そして未来
    宮城学院女子大学発達科学研究所 2021
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Lectures and oral presentations  (68):
  • デジタル時代におけるAIの活用法
    (発達科学研究所公開研究会 2024)
  • 学力世界一 フィンランドの小学校教育の秘密を探る
    (宮城学院女子大学地域子ども学研究センター国際シンポジウム 2022)
  • Current status and issues of preschool education
    (2021)
  • フィンランドにおける子ども・若者のウェルビーイングの推進
    (完成年度シンポジウム 子どもの居場所と地域の役割ー北欧とつなぐ 2021)
  • 〈地域子ども学〉と持続可能性の視点
    (国際シンポジウム〈地域子ども学〉と持続可能性の視点:持続可能な開発の視点を取り入れた就学前教育 2020)
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Education (2):
  • - 2000 Hiroshima University Graduate School of Education
  • - 1994 Shiga University Faculty of Education
Professional career (1):
  • Doctorate of Philosophy in Psychology (Hiroshima University)
Work history (6):
  • 2024/04 - 現在 Stockholm School of Economics Center for Wellbeing, Welfare, and Happiness Affiliated researcher
  • 2016/04 - 現在 Miyagi Gakuin Women's University Faculty of Education Professor
  • 2010/04 - 現在 Miyagi Gakuin Women's University Graduate School of Health and Nutrition Professor
  • 2018/04 - 2019/03 Keio University Graduate School of System Design and Management Gest Professor
  • 2008/04 - 2019/03 Miyagi Gakuin Women's University Professor
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Committee career (5):
  • 2018/03 - 現在 日本教育工学会 論文査読委員
  • 2014/01 - 現在 Japan Creativity Society Administrator, Chief editor, PR
  • 2016/06 - 2017/03 日本保育者養成教育学会 編集委員
  • 2016/01 - 2017/01 日本教育心理学会 「教育心理学研究」編集委員
  • 2010/05 - 2016/03 全国保育士養成協議会 「保育士養成」編集委員
Awards (3):
  • 2023/09 - Japan Creativity Society Research Conference Presentation Award for Japan Creativity Society Research on a development of disaster prevention education programs that teach the preciousness of life
  • 2017/09 - Japan Creativity Society Award for Academic Research Paper from Japan Creativity Society The psychological factors related to works with high subjective originality: An examination focusing on praise and coaction by personal traits.
  • 2017/09 - Japan Creativity Society Award for Translated Book from Japan Creativity Society Outdoor education from Sweden: Wisdom and delight for living
Association Membership(s) (5):
JAPAN CREATIVITY SOCIETY ,  日本教育工学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会 ,  The Japan Sweden Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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