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J-GLOBAL ID:200901069444243609   Update date: Dec. 06, 2023

SUZUKI Takuya

スズキ タクヤ | SUZUKI Takuya
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): Sales Promotion ,  Marketing Communication ,  Marketing Research ,  Pricing Strategy ,  Brand Strategy ,  Consumer Behavior ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2020 - 効果的なダイナミック・プライシングに関する研究
Papers (5):
MISC (15):
  • 鈴木拓也. Pricing Considered Characteristics of the Company: Perspectives of "Offerings of Product". Economic Review. 2022. 26. 3・4. 41-58
  • 鈴木拓也. Current Status and Issues of Dynamic Pricing Studies. Economic Review. 2021. 25. 4. 25-38
  • 鈴木拓也. Pricing and Unfairness. Economic Review. 2020. 24. 4. 1-17
  • 鈴木 拓也. Consumer Responses to Price: Recent Trends and Issues to considering in the Future. Economic Review. 2018. 22. 3. 121-132
  • 鈴木 拓也. An Availability of Content Analysis for Counterfeit Goods Consumption. Economic Review. 2016. 20. 3. 29-50
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Books (6):
  • 1からのマーケティング分析 第2版
    碩学舎(発行:中央経済社) 2022
  • 現代社会と企業
    学術図書出版社 2021
  • はじめよう経済学のための情報処理 第4版
    日本評論社 2014
  • 企業経済論(2013年度版)テキスト
    2013
  • 企業経済論(2012年度版)テキスト
    2012
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Lectures and oral presentations  (6):
  • ラグジュアリー・ブランドと消費者行動
    (商品開発・管理学会 第15回全国大会 2010)
  • オープン価格に対する消費者の反応
    (商品開発・管理学会 第5回秋季研究会 2005)
  • 価格プロモーションに対する時間制約の追加効果
    (日本商業学会 関東部会 2004)
  • 時間制約が消費者の価格知覚に及ぼす影響
    (日本消費者行動研究学会 第27回消費者行動研究コンファレンス 2003)
  • 価格知覚の影響要因に関する考察-非金銭的要因が存在する可能性-
    (日本商業学会 第53回全国大会ワークショップ 2003)
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Education (6):
  • - 2006 Waseda University
  • - 2006 Waseda University Graduate School, Division of Commerce
  • - 2001 Waseda University
  • - 2001 Waseda University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1999 Tohoku Gakuin University Faculty of Economics
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Professional career (2):
  • 修士(商学) (早稲田大学)
  • M.A. in Commerce (Waseda University)
Committee career (12):
  • 2021/04 - 2023/03 静岡市上下水道事業経営協議会
  • 2013/05 - 2019/06 商品開発・管理学会 理事
  • 2010/11 - 2010/12 静岡地方法務局 評価委員会 評価委員
  • 2010/11 - 2010/12 静岡地方法務局 評価委員会 評価委員
  • 2009/11 - 2009/12 静岡地方法務局 評価委員会 評価委員
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Awards (1):
  • 2003/11 - 日本消費者行動研究学会 JACS-SPSS論文プロポーザル賞 優秀賞 (課題名:時間制約が消費者の価格知覚に及ぼす影響)
Association Membership(s) (4):
Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society for Commodity Science ,  Association of Product Development and Management
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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