Rchr
J-GLOBAL ID:200901069907565970   Update date: Feb. 01, 2024

NAKATANI Yasuo

ナカタニ ヤスオ | NAKATANI Yasuo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Business administration ,  Foreign language education ,  Linguistics
Research keywords  (6): Academic writing ,  International business communication ,  Second language acquisition ,  アカデミック・ライティング ,  国際ビジネスコミュニケーション ,  第2言語取得
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2017 - 2020 CEFR上位者のビジネス・ライティングのストラテジー調査と検証法の確立
  • 2014 - 2017 Investigating the Use of Strategy and Developing Research Methods for Business Presentation of Higher Levels of CEFR
  • 2011 - 2014 Investigating Coomunication StrategyUsage of Higher Levels of CEFR
Papers (85):
  • Exploring Effective Communication Strategies for Business Writing for CEFR C-level. 2022. 81. 3-9
  • Yasuo Nakatani. A Case Study of Water Environment Improvement Projects in Developing Countries : Yamaha Motor Clean Water System. 2022. 89. 4. 533-557
  • Yasuo Nakatani. How to Appeal the Value of Research in International Business Journals : Corpus Data Analysis on Literature Review. 2022. 69. 4. 81-100
  • Communication Strategies for Debate : Focus on the Oxford Union and Gladstone. 2021. 89. 1. 1-31
  • Communication Strategies for Debate : Focus on the Oxford Union and Gladstone. 2021. 89. 1. 1-31
more...
MISC (13):
  • アカデミックライティングのアプローチ[12] イントロダクションのムーヴ2,3. 英語教育. 2014. 62. 13. 52-53
  • アカデミックライティングのアプローチ[11] 論文のイントロダクションムーヴ1. 英語教育. 2014. 62. 12. 60-61
  • アカデミックライティングのアプローチ[10] パラグラフとエッセイの基本ムーヴ. 英語教育. 2014. 62. 11. 50-51
  • アカデミックライティングのアプローチ[9] パラグラフのまとめ方. 英語教育. 2013. 62. 10. 52-53
  • アカデミックライティングのアプローチ[8] 緩衝的表現・ヘッジの使用法. 英語教育. 2013. 62. 9. 54-55
more...
Books (33):
  • Global Business Case Studies
    Seibido 2022 ISBN:9784791972395
  • オックスフォード世界最強のリーダーシップ教室
    中央経済社 2022 ISBN:9784502413919
  • Global Leadership: Case Studies of Business Leasers in Japan 2nd Revised Edition
    Kinseido 2022 ISBN:9784764741546
  • Advanced Studies in Classification and Data Science
    Springer Nature Singapore Pte Ltd 2020 ISBN:9789811533105
  • 経済学・経営学のための 英語論文の書き方:アクセプトされる ポイントと戦略
    中央経済出版社 2020
more...
Lectures and oral presentations  (136):
  • 国際マーケティングを楽しく学ぼう:東南アジアで日本のテレビを売ろう
    (三鷹中等教育学校 大学模擬授業 2020)
  • Female Leaders' Communication Strategies: Corpus Analyses on Oxford Union and TED Talk
    (2022)
  • 男性リーダーの発話データの特徴分析:オックスフォード・ユニオン,及び TED Talk 分析の示唆
    (英語コーパス学会 第 48 回大会 2022)
  • How to Introduce Debating Training: Implications from Oxford Union
    (The 61st JACET International Convention 2022)
  • 英語ディベート・トレーニングの導入案:オックスフォード・ユニオンの示唆
    (JACET北海道支部 2022(令和4)年度支部大会 2022)
more...
Education (3):
  • 1999 - 2002 The University of Birmingham Graduate School, School of Humanities, English Department Ph.D. Applied English Linguistics
  • 1996 - 1997 Macquarie University,Graduate School Graduate School, English, Media and Linguistics Applied Linguistics
  • 1981 - 1985 Keio University Faculty of Economics Economics
Professional career (3):
  • B.A. Economics (Keio University)
  • Master of Applied Linguistics (Macquarie University)
  • Ph.D. in Applied English Linguistics (The University of Birmingham)
Work history (7):
  • 2007/04 - 2011/03 Tokyo University of Science
  • 2006/04 - 2007/03 Nakamura Gakuen University
  • 2001/04/01 - 2006/03/31 Nakumuragakuen University Junior College
  • 2001/04 - 2006/03 Nakumuragakuen University Junior College
  • 1996/04 - 2001/03 Nakamuragakuen Junior College
Show all
Committee career (7):
  • 2010/02 - 現在 国際ビジネスコミュニケーション学会 正会員 理事
  • 2008/10 - 現在 大学英語教育学会(JACET) 正会員 第50回(2011年度)大学英語教育学会記念国際大会実行委員
  • 2007/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET) 正会員 国際交流員
  • 2008/04 - 2008/10 国際ビジネスコミュニケーション学会 正会員 第68回国際ビジネスコミュニケーション学会全国大会実行委員長
  • 2008/04/01 - Asia-TEFL Asia TEFL. The Journal of Asia TEFL Editorial Advisory Board
Show all
Association Membership(s) (5):
Asia-TEFL ,  国際ビジネスコミュニケーション学会 正会員 ,  大学英語教育学会(JACET) 正会員 ,  日本比較文化学会 正会員 ,  九州英語教育学会 正会員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page