Rchr
J-GLOBAL ID:200901070218945895
Update date: Nov. 19, 2024
Sato Rintaro
サトウ リンタロウ | Sato Rintaro
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (1):
Feedback, Nonverbal communication(gestures), WTC, L1/ L2use
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2023 - 2026 「学習者の英語で主体的にコミュニケーションをしたいとする意欲」に関する実証研究
- 2017 - 2023 カンボジア国教員養成大学設立のための基盤構築プロジェクト
- 2015 - 2019 Teaching vocabulary and grammatical function to improve the fluency
- 2015 - 2018 Research on English lessons in English, recasts and self-initiated, self-repair
- 2009 - 2011 A Teacher Training Curriculum Setting for Elementary School English Activities
Papers (51):
-
Rintaro Sato. Exploring the silence of Japanese EFL learners: Its relationship with the degree of willingness to communicate (WTC). Language Teaching Research. 2024
-
Reflections and Interpretations: My Analysis of ‘An Interview With Dr. Kensaku Yoshida’. Osaka JALT Journal. 2024. 11. 1-5
-
Rintaro Sato. What Factors Fluctuate Japanese EFL Speakers’ willingness to Communicate? Examining the very Moment of the Fluctuation. Bulletin of Nara University of Education. 2023. 72. 1. 65-74
-
Rintaro Sato. Japanese EFL Speakers’ Willingness to Communicate in L2 Conversations: The Effects of Code-switching and Translanguaging. Teaching English as a Second or Foreign Language--TESL-EJ. 2023. 27. 3
-
Rintaro Sato. Examining fluctuations in the WTC of Japanese EFL speakers: Language proficiency, affective and conditional factors. Language Teaching Research. 2023. 27. 4. 136216882097782-136216882097782
more...
MISC (20):
-
泉谷忠至, 佐藤臨太郎. 研究会を英語で行うことの意義. 英語教育. 2024. 73. 9. 58-59
-
English Lessons in English: as one possible way for escaping from "Native Worship". 2022. 71. 3. 70-71
-
佐藤臨太郎, 前田康二. 奈良教育大学 将来を見据えた骨太の教員養成と教員研修. 英語教育 (大修館). 2019. 68. 3. 54-55
-
佐藤臨太郎. カンボジア国教員養成大学設立のための基盤構築プロジェクトに携わって. 英語教育(大修館). 2019. 67. 11. 97-99
-
佐藤臨太郎. 効果的なテストの作成ー生徒の力を伸ばすテストで、より良い授業をー. 『チャートネットワーク』 (数研出版). 2017. 84. 7-11
more...
Books (11):
-
英語テスト作成入門 改定新版
金星堂 2024 ISBN:9784764712331
-
効果的英語授業の設計 理解・練習・繰り返しを重視して
開拓社 2022 ISBN:9784758923699
-
Let's Output in Basic English アウトプットのための基本英語
金星堂 2020 ISBN:9784764741089
-
『授業力アップのための英語教育学の基礎知識』第12章「文法の指導と評価」
開拓社 2019 ISBN:9784758913539
-
英語テスト作成入門 効果的なテストで授業を変える!
金星堂 2017 ISBN:9784764711754
more...
Lectures and oral presentations (130):
-
An Effective Approach for EFL Learners: Suggestions Based on My Research on Willingness to Communicate (WTC)On “Instructional Techniques to Nurture Asian EFL Learners’ Motivation”
(The 22 nd AsiaTEFL International Conference 2024)
-
Reconsidering the Effectiveness of Presentation-Practice-Production (PPP) based approach in the Japanese EFL contexts
(2024)
-
The Effects of Code-switching and Translanguaging on Japanese EFL Learners’ Willingness to Communicate
(2024)
-
Bridging Theory and Practice: Strategies for Fostering Communicative Behaviors in Japanese EFL Contexts
(The Japan Association for Language Education & Technology The 63rd Annual Conference 2024)
-
Exploring Language teacher identity through Narrative Inquiry: Insights into ALTs, JTEs, and the Dynamics of Speakerism
(2024)
more...
Education (1):
- University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
Professional career (2):
- 博士(学校教育学)(兵庫教育大学連合大学院)
- 教育学修士(筑波大学修士課程)
Work history (2):
- 2013/04 - 現在 Nara University of Education English Language Education
- 2008 - 奈良教育大学 准教授
Committee career (9):
- 2024/04 - 現在 関西英語教育学会 紀要編集委員長
- 2015/04 - 現在 奈良教育大学英語教育研究会 会長
- 2008 - 現在 中部地区英語教育学会 運営委員
- 2021/11 - 2024/03 JALT Japanese-Language Associate Editor:
- 2018 - 2021 関西英語教育学会 紀要編集委員
- 2012/04 - 2016/03 外国語メディア学会 関西地区運営委員
- 2010/04 - 2016/03 日本言語テスト学会 広報委員
- 2013/04 - 2015/03 全国英語教育学会 紀要編集委員副委員長
- 2010/04 - 2015/03 英語授業研究学会 関西支部運営委員
Show all
Awards (3):
- 2013/08/10 - 2013年全国英語教育学会教育奨励賞
- 2006 - 日本英語教育研究所 第54回 中村英語教育賞
- 2004 - 財団法人金子国際文化交流財団 第20回金子賞
Association Membership(s) (8):
中部地区英語教育学会
, 関西英語教育学会
, 外国語教育メディア学会
, 日本言語テスト学会
, 北海道英語教育学会
, 全国英語教育学会
, The Japan Association For Language Teaching (JALT)
, Asia TEFL
Return to Previous Page