Rchr
J-GLOBAL ID:200901070724893640   Update date: Nov. 15, 2024

Yamashita Hikari

ヤマシタ ヒカリ | Yamashita Hikari
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Experimental psychology ,  Clinical psychology
Research keywords  (2): special needs education ,  neuropsychology
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2018 - 2023 高次脳機能障害者の認知機能障害と社会的行動障害の包括的アセスメント技法の開発
  • 2015 - 2019 Development of new techniques in assessment and rehabilitation for higher brain dysfunction
  • 2012 - 2015 Assessment of higher brain dysfunction: problems and improvements
  • 2009 - 2011 The psychological foundations of neuropsychological assessment
Papers (54):
MISC (22):
Books (4):
  • 神経心理検査ベーシック
    中外医学社 2019
  • 神経・生理心理学
    北大路書房 2019
  • 特別支援教育総論
    風間書房 2015
  • 知能の衰え
    シナジー 2013
Lectures and oral presentations  (10):
  • ウォータールー利き足質問紙(WFQ)による利き足の判定
    (第42回日本高次脳機能障害学会学術総会(神戸市) 2018)
  • 鉛筆の持ち方がわからないと訴えるもやもや病の1例
    (第42回日本高次脳機能障害学会学術総会(神戸市) 2018)
  • 足趾の巧緻性の左右差の簡易評価法
    (第42回日本神経心理学会学術総会(山形市) 2018)
  • 軽度Broca失語例の発症後20年の経過
    (第42回日本神経心理学会学術集会(山形市) 2018)
  • アナルトリー、口腔感覚の影響などにより発話の障害を呈した脳血管炎の一例
    (第41回日本高次脳機能障害学会学術総会(さいたま市) 2017)
more...
Professional career (2):
  • 文学修士 (関西学院大学)
  • 博士(感覚矯正学) (川崎医療福祉大学)
Work history (5):
  • 2020/10 - 現在 Kansai University of Welfare Sciences Faculty of Education Professor
  • 2007/10 - 2020/09 Ehime University Faculty of Education Professor
  • 2007/04 - 2007/09 Ehime University Faculty of Education Associate Professor
  • 2005/04 - 2007/03 Ehime University Faculty of Education Assistant Professor
  • 1998/04 - 2005/03 Osaka Kyoiku University Course for School Teachers Assistant Professor
Committee career (3):
  • 2010 - 日本高次脳機能障害学会(旧日本失語症学会) 編集委員
  • 2002 - 日本神経心理学会 評議員
  • 2001 - 日本高次脳機能障害学会(旧日本失語症学会) 評議員
Association Membership(s) (4):
日本心理学会 ,  International Neuropsychological Society ,  日本高次脳機能障害学会(旧日本失語症学会) ,  日本神経心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page