Rchr
J-GLOBAL ID:200901071793301912
Update date: Sep. 02, 2022
Ando Fusaji
アンドウ フサジ | Ando Fusaji
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Hirosaki University Faculty of Education
About Hirosaki University Faculty of Education
Search "Hirosaki University Faculty of Education"
Detailed information
Homepage URL (1):
http://siva.cc.hirosaki-u.ac.jp/usr/fando/index.htm
Research field (1):
Education - general
Research keywords (2):
障害児教育学
, Education of the Disabled Children
Research theme for competitive and other funds (6):
アメリカ障害児教育史
障害児教育に関する日米比較研究
青森県における障害児教育史
History of Special Education in the USA
The Education of Handicapped Children in Japan and the USA
History of the Education for the Disabled in Aomori Prefecture
Show all
MISC (31):
LD/ADHD等,特別な支援を必要とする児童・生徒への教育相談事業について. 弘前大学教育学部研究紀要クロスロード. 2004. 8, 63-69
青森県におけるLD/ADHD等児童・生徒の教育的・社会的ニーズ. 弘前大学教育学部紀要 第87号. 2002. 87, 187-196
アメリカ公立学校制度における特殊学級(学校)の成立-特殊学級(学校)対象の明確化と州法の規定を中心に-. 弘前大学教育学部紀要. 1996. 76. 67-80
アメリカの特殊教育と統合教育. 障害児の早期療育と統合教育に関する日米の比較研究 平成7年度科研費研究報告書. 1996
The Establishment of Special Classes(Schools) in Public School Suytems in the United States during the First Quarter of the 20th Century : State Laws and Eligibility. Bulletin of the Faculty of Education, Hirosaki University. 1996. 76. 67-80
more...
Books (3):
インクルーシブ教育の真実-アメリカ障害児教育リポート-
学苑社 2001
アメリカ障害児公教育保障史
風間書房 2001
The Truth about Inclucive Education, Reports of American Education for the students with Disabilities
Gakuensha 2001
Education (3):
- 1979 University of Tsukuba
- 1979 University of Tsukuba Graduate School, Division of Special Education
- 1974 東京教育大学 教育学部 特殊教育学科
Professional career (2):
(BLANK) (University of Tsukuba)
(BLANK)
Work history (4):
1985 - 1997 Hirosaki University
1997 - - 弘前大学 教授
1982 - 1985 Hirosaki University
1979 - 1982 University of Tsukuba
Association Membership(s) (3):
SNE学会
, 日本教育学会
, 日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM