Rchr
J-GLOBAL ID:200901072506394286   Update date: Feb. 01, 2024

MORITA Masataka

モリタ マサタカ | MORITA Masataka
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Business administration
Research keywords  (12): Communication ,  Community ,  Electronic Commerce ,  Management Information System ,  Communication ,  Community ,  Management Information System ,  Automobile Distribution ,  Electronic Commerce ,  Information System ,  Business ,  自動車流通
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2006 - 2007 情報共有の場への誘引と情報開示促進の要因
  • 2001 - 2005 The Development of IT Revolution and e-Business Model' Impact toward the Car Distribution Evolution and IT International Comparison Study
Papers (17):
  • 森田正隆. 日本赤十字社の経営研究(1)-人道支援機関と4つの“きょうどう”-. 経済研究. 2023. 165. 85-100
  • 城南信用金庫の経営研究(6)-全体の要約と結論-. 経済研究. 2022. 163. 17-53
  • 城南信用金庫の経営研究(5)-経営正常化と原点回帰の大改革:吉原毅-. 経済研究. 2021. 161. 93-154
  • 城南信用金庫の経営研究(4)-金融自由化と経営の私物化:真壁實-. 経済研究. 2021. 161. 39-92
  • 森田正隆. 城南信用金庫の経営研究(3)-理念を貫く経営:小原鐵五郎-. 経済研究. 2020. 159. 41-99
more...
Books (17):
  • 現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2020
    2020
  • 現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2019
    2019
  • 現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2018
    2018
  • 現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2017
    城南信用金庫 2017
  • 現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2016
    城南信用金庫 2016
more...
Lectures and oral presentations  (11):
  • クロスメディアマーケティング研究のフレームワーク
    (日本消費者行動研究学会 2006)
  • コミュニケーション・インターフェースに注目した取引構造の分析
    (経営情報学会 2004)
  • A Paradox in Consumer Behavior in the Automobile Market: Differing Attitudes between New-Car Buying and Owned-Car Selling in Japan
    (The 2nd Conference of the Franco-Japanese research programme on e-commerce in the automotive industry 2002)
  • Information Technology and Automobile Distribution: A Comparative Study of Japan and the United States
    (The 1st Workshop of the Franco-Japanese research programme on e-commerce in the automotive industry 2001)
  • Alienation in the Internet Society: Changes in Car Buyer Attitudes in the Japanese Automobile Industry
    (The 1st Workshop of the Franco-Japanese research programme on e-commerce in the automotive industry 2001)
more...
Works (21):
  • 新しいコミュニケーションが社会を変える?(6):新しいコミュニケーションで社会を変える
    2012 -
  • 新しいコミュニケーションが社会を変える?(5):新しいコミュニケーションで仕事が変わる?
    2012 -
  • 新しいコミュニケーションが社会を変える?(4):新しいコミュニケーションで何が変わる?
    2012 -
  • 新しいコミュニケーションが社会を変える?(3):新しいコミュニケーション様式の台頭
    2012 -
  • 新しいコミュニケーションが社会を変える?(2):コミュニケーションとコラボレーション
    2012 -
more...
Education (3):
  • 1998 - 2001 Keio University Graduate School, Division of Business Administration
  • 1996 - 1998 Keio University Graduate School, Division of Business Administration
  • 1983 - 1987 Waseda University Faculty of Political Economics
Professional career (3):
  • 政治学士 (早稲田大学)
  • Master of Business Administration (Keio University)
  • Ph.D (Keio University)
Work history (8):
  • 2013/04 - 現在 Meijigakuin University Faculty of Economics, Department of Business Administration Professor
  • 2007/04 - 2013/03 Meijigakuin University Faculty of Economics, Department of Business Administration Associate Professor
  • 2011/04 - 2012/03 Emory University Goizueta Business School Researher Postdoc
  • 2011/04 - 2012/03 Emory University Goizueta Business School Researcher
  • 2005/04 - 2007/03 Meijigakuin University Faculty of Economics, Department of Business Administration Associate Professor
Show all
Association Membership(s) (3):
The Academic Association for Organizational Science ,  The Japan Society for Management Information ,  The Keio Management Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page