Rchr
J-GLOBAL ID:200901072506394286
Update date: Feb. 01, 2024
MORITA Masataka
モリタ マサタカ | MORITA Masataka
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Business administration
Research keywords (12):
Communication
, Community
, Electronic Commerce
, Management Information System
, Communication
, Community
, Management Information System
, Automobile Distribution
, Electronic Commerce
, Information System
, Business
, 自動車流通
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2006 - 2007 情報共有の場への誘引と情報開示促進の要因
- 2001 - 2005 The Development of IT Revolution and e-Business Model' Impact toward the Car Distribution Evolution and IT International Comparison Study
Papers (17):
-
森田正隆. 日本赤十字社の経営研究(1)-人道支援機関と4つの“きょうどう”-. 経済研究. 2023. 165. 85-100
-
城南信用金庫の経営研究(6)-全体の要約と結論-. 経済研究. 2022. 163. 17-53
-
城南信用金庫の経営研究(5)-経営正常化と原点回帰の大改革:吉原毅-. 経済研究. 2021. 161. 93-154
-
城南信用金庫の経営研究(4)-金融自由化と経営の私物化:真壁實-. 経済研究. 2021. 161. 39-92
-
森田正隆. 城南信用金庫の経営研究(3)-理念を貫く経営:小原鐵五郎-. 経済研究. 2020. 159. 41-99
more...
Books (17):
-
現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2020
2020
-
現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2019
2019
-
現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2018
2018
-
現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2017
城南信用金庫 2017
-
現場発!「ともに生きる社会」の経営学 2016
城南信用金庫 2016
more...
Lectures and oral presentations (11):
-
クロスメディアマーケティング研究のフレームワーク
(日本消費者行動研究学会 2006)
-
コミュニケーション・インターフェースに注目した取引構造の分析
(経営情報学会 2004)
-
A Paradox in Consumer Behavior in the Automobile Market: Differing Attitudes between New-Car Buying and Owned-Car Selling in Japan
(The 2nd Conference of the Franco-Japanese research programme on e-commerce in the automotive industry 2002)
-
Information Technology and Automobile Distribution: A Comparative Study of Japan and the United States
(The 1st Workshop of the Franco-Japanese research programme on e-commerce in the automotive industry 2001)
-
Alienation in the Internet Society: Changes in Car Buyer Attitudes in the Japanese Automobile Industry
(The 1st Workshop of the Franco-Japanese research programme on e-commerce in the automotive industry 2001)
more...
Works (21):
-
新しいコミュニケーションが社会を変える?(6):新しいコミュニケーションで社会を変える
2012 -
-
新しいコミュニケーションが社会を変える?(5):新しいコミュニケーションで仕事が変わる?
2012 -
-
新しいコミュニケーションが社会を変える?(4):新しいコミュニケーションで何が変わる?
2012 -
-
新しいコミュニケーションが社会を変える?(3):新しいコミュニケーション様式の台頭
2012 -
-
新しいコミュニケーションが社会を変える?(2):コミュニケーションとコラボレーション
2012 -
more...
Education (3):
- 1998 - 2001 Keio University Graduate School, Division of Business Administration
- 1996 - 1998 Keio University Graduate School, Division of Business Administration
- 1983 - 1987 Waseda University Faculty of Political Economics
Professional career (3):
- 政治学士 (早稲田大学)
- Master of Business Administration (Keio University)
- Ph.D (Keio University)
Work history (8):
Association Membership(s) (3):
The Academic Association for Organizational Science
, The Japan Society for Management Information
, The Keio Management Society
Return to Previous Page