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J-GLOBAL ID:200901072996666041
Update date: Apr. 26, 2024
Kawakita Makiko
カワキタ マキコ | Kawakita Makiko
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Homepage URL (1):
https://porta.nanzan-u.ac.jp/research/view?l=ja&u=102879
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (7):
Media
, 情報源選択
, Art management
, Public relations
, Consumer behavior
, Marketing
, Advertising
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2024 - 2027 International research on the organizational identity sharing function of spatial media supported by companies
- 2020 - 2024 企業の芸術支援による組織内外の関係性構築に関する研究
- 2017 - 2020 A Study on How Art Organizations Build Relationship Building with Audience and Support Companies
- 2012 - 2015 Media Relations of Regional Resources
Papers (25):
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Makiko Kawakita. What is "Corporate Character? : Management Philosophy and Organizational Identity. Nanzan Management Review. 2024. 38. 3. 335-353
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Makiko Kawakita, Yasushi Sonobe. Art Place as Media:. Japan Marketing Journal. 2023. 42. 4. 27-38
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Building Public Relations through an Art Place: A Case Study of Benesse Art Site Naoshima. Japan Forum of Business and Society Annals. 2021. 31-40
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Yasushi Sonobe, Makiko Kawakita. The Prestige Effects of Sponsorship on Attitudes toward Corporate Brands and Art Events. Japan Forum of Business and Society Annals. 2020. 9. 42-58
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川北 眞紀子. The Relationship between Types of Efforts in Media Relations and Their Outcomes. 南山経営研究. 2020. 第34巻 3号. 211-224
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MISC (6):
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川北 眞紀子. The typology of the new category creation strategy and media relations : Case studies of "the reconstruction type" and "the skewer type". 南山経営研究 = Nanzan management review. 2017. 32. 1. 35-52
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川北 眞紀子. Book Review : Ingredient Brand Strategy. 商品開発・管理研究 = Journal of product development and management. 2017. 13. 1. 30-35
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川北 眞紀子. 企業広報研究 ニュース素材を選ぶ時に、メディア編集者は、広報部門のどのような活動を重視しているのか?. 経済広報. 2015. 37. 7. 16-18
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川北 眞紀子. Media Relations of Tourist Association : Planning Events that give a Regional Appeal and information Assortment. 日本観光研究学会全国大会学術論文集 = Proceedings of JITR annual conference. 2014. 29. 301-304
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川北 眞紀子. Positioning that aims at media exposure : The relation between a product development strategy that establishes a new category and media use. 商品開発・管理研究. 2011. 8. 1. 52-65
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Books (5):
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アートプレイスとパブリック・リレーションズ : 芸術支援から何を得るのか
有斐閣 2022 ISBN:9784641166059
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広報・PR論 : パブリック・リレーションズの理論と実際
有斐閣 2022 ISBN:9784641184596
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商品開発・管理の新展開
中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2022 ISBN:9784502394317
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アクティブ・ラーニングのためのマーケティング・ショートケース : ビジネススクール流思考力トレーニング
中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2020 ISBN:9784502348211
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広報・PR論 : パブリック・リレーションズの理論と実際
有斐閣 2014 ISBN:9784641184213
Lectures and oral presentations (15):
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Mutual Spillover Effects between the Brand and the Spatial Media in Arts Support: The Adjustability of Perceived Prestige Proximity
(27th Annual International Public Relations Research Conference 2024)
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「企業らしさ」とは何か:経営理念と組織アンデンティティの視点から
(第14回 アジア・マーケティング研究報告会「芸術支援と企業イメージ」 2024)
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広報と広告の新たな関係~クリエイティビティの視点から~
(日本広報学会 第29回研究発表全国大会 2023)
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企業の芸術支援の役割:アートプレイスにおける経験の共有
(第96回 日本社会学会大会 2023)
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How Are Art Places Used for Communication?: Multiple Case Studies of Corporate Support in Japan
(EUPRERA 24th Annual Congress (Charles University Prague) 2023)
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Education (1):
Professional career (1):
Work history (2):
- 2015/04 - 現在 Nanzan University Faculty of Business Administration Department of Business Administration professor
- 2014/04 - 2015/03 Nanzan University Faculty of Business Administration Associate Professor
Awards (6):
Association Membership(s) (7):
日本広報学会
, 日本商業学会
, 日本広告学会
, 日本マーケティング学会
, 日本マーケティング・サイエンス学会
, 日本社会学会
, 文化経済学会
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