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J-GLOBAL ID:200901072996666041   Update date: Apr. 26, 2024

Kawakita Makiko

カワキタ マキコ | Kawakita Makiko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): https://porta.nanzan-u.ac.jp/research/view?l=ja&u=102879
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (7): Media ,  情報源選択 ,  Art management ,  Public relations ,  Consumer behavior ,  Marketing ,  Advertising
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2024 - 2027 International research on the organizational identity sharing function of spatial media supported by companies
  • 2020 - 2024 企業の芸術支援による組織内外の関係性構築に関する研究
  • 2017 - 2020 A Study on How Art Organizations Build Relationship Building with Audience and Support Companies
  • 2012 - 2015 Media Relations of Regional Resources
Papers (25):
  • Makiko Kawakita. What is "Corporate Character? : Management Philosophy and Organizational Identity. Nanzan Management Review. 2024. 38. 3. 335-353
  • Makiko Kawakita, Yasushi Sonobe. Art Place as Media:. Japan Marketing Journal. 2023. 42. 4. 27-38
  • Building Public Relations through an Art Place: A Case Study of Benesse Art Site Naoshima. Japan Forum of Business and Society Annals. 2021. 31-40
  • Yasushi Sonobe, Makiko Kawakita. The Prestige Effects of Sponsorship on Attitudes toward Corporate Brands and Art Events. Japan Forum of Business and Society Annals. 2020. 9. 42-58
  • 川北 眞紀子. The Relationship between Types of Efforts in Media Relations and Their Outcomes. 南山経営研究. 2020. 第34巻 3号. 211-224
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MISC (6):
  • 川北 眞紀子. The typology of the new category creation strategy and media relations : Case studies of "the reconstruction type" and "the skewer type". 南山経営研究 = Nanzan management review. 2017. 32. 1. 35-52
  • 川北 眞紀子. Book Review : Ingredient Brand Strategy. 商品開発・管理研究 = Journal of product development and management. 2017. 13. 1. 30-35
  • 川北 眞紀子. 企業広報研究 ニュース素材を選ぶ時に、メディア編集者は、広報部門のどのような活動を重視しているのか?. 経済広報. 2015. 37. 7. 16-18
  • 川北 眞紀子. Media Relations of Tourist Association : Planning Events that give a Regional Appeal and information Assortment. 日本観光研究学会全国大会学術論文集 = Proceedings of JITR annual conference. 2014. 29. 301-304
  • 川北 眞紀子. Positioning that aims at media exposure : The relation between a product development strategy that establishes a new category and media use. 商品開発・管理研究. 2011. 8. 1. 52-65
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Books (5):
  • アートプレイスとパブリック・リレーションズ : 芸術支援から何を得るのか
    有斐閣 2022 ISBN:9784641166059
  • 広報・PR論 : パブリック・リレーションズの理論と実際
    有斐閣 2022 ISBN:9784641184596
  • 商品開発・管理の新展開
    中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2022 ISBN:9784502394317
  • アクティブ・ラーニングのためのマーケティング・ショートケース : ビジネススクール流思考力トレーニング
    中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2020 ISBN:9784502348211
  • 広報・PR論 : パブリック・リレーションズの理論と実際
    有斐閣 2014 ISBN:9784641184213
Lectures and oral presentations  (15):
  • Mutual Spillover Effects between the Brand and the Spatial Media in Arts Support: The Adjustability of Perceived Prestige Proximity
    (27th Annual International Public Relations Research Conference 2024)
  • 「企業らしさ」とは何か:経営理念と組織アンデンティティの視点から
    (第14回 アジア・マーケティング研究報告会「芸術支援と企業イメージ」 2024)
  • 広報と広告の新たな関係~クリエイティビティの視点から~
    (日本広報学会 第29回研究発表全国大会 2023)
  • 企業の芸術支援の役割:アートプレイスにおける経験の共有
    (第96回 日本社会学会大会 2023)
  • How Are Art Places Used for Communication?: Multiple Case Studies of Corporate Support in Japan
    (EUPRERA 24th Annual Congress (Charles University Prague) 2023)
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Education (1):
  • - 2003 Keio University
Professional career (1):
  • 博士(経営学) (慶応義塾大学)
Work history (2):
  • 2015/04 - 現在 Nanzan University Faculty of Business Administration Department of Business Administration professor
  • 2014/04 - 2015/03 Nanzan University Faculty of Business Administration Associate Professor
Awards (6):
  • 2023/11 - 日本広告学会 日本広告学会賞 学術著書部門 学会賞, アートプレイスとパブリック・リレーションズ: 芸術支援から何を得るのか,
  • 2023/10 - 日本広報学会 第18回日本広報学会賞(優秀研究奨励賞) アートプレイスとパブリック・リレーションズー芸術支援から何を得るのか
  • 2021/10 - Award The Prestige Effect of Sponsorship on Attitude toward Corporate Brand and Art Events
  • 2019/10 - Japan Society for Corporate Communication Studies Research Encouragement Award Quantative research ON the ambassador program of a cultural arts organization: The influence of volunteer motivation on commitment
  • 2015/09 - 日本広報学会 第10回 日本広報学会賞 教育・実践貢献賞 図書「広報・PR広報論-パブリック・リレーションズの理論と実際」
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Association Membership(s) (7):
日本広報学会 ,  日本商業学会 ,  日本広告学会 ,  日本マーケティング学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本社会学会 ,  文化経済学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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