Rchr
J-GLOBAL ID:200901075036598504   Update date: Sep. 25, 2007

Sakazume Hideichi

サカヅメ ヒデイチ | Sakazume Hideichi
Affiliation and department:
Research field  (1): Archaeology
Research keywords  (2): 考古学 ,  ARCHAEOLOGY
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 日本考古学史
  • 仏教考古学の基礎的研究
  • 釈迦の故城カピラ城跡の比定地研究
  • The History of Japanese Archaeology
  • A Study of Buddhistic Archaeology
Show all
MISC (19):
  • 東山道武蔵路の調査研究(共著). 古代学研究所研究報告6. 2001. 180
  • Investigation of the Musashi Branch of the Northern State Highway in Ancient Japan. Reserches of the Japan Institure of Paleological Studies Number 6. 2001. 180
  • 瓦谷戸瓦窯跡の意義. 東京都稲城市瓦谷戸窯跡群発掘調査報告書. 1999. 159-162
  • 続日本考古学史拾遺-「大東亜共栄圏」の考古学. 立正大学文学部研究紀要. 1995. 11. 1-16
  • Supplement in the History of the Japanese Archaeology (II). The Academic Journal of the Faculty of Letters, Rissh(]E87C7[) Universty. 1995. 11. 1-16
more...
Books (10):
  • ティラウラコット-ネパール王国タライ地方における城塞遺跡の発掘調査報告-(共著)
    立正大学ネパール考古学調査報告(]G0001[)立正大学,雄山閣出版 2000
  • 歴史と宗教の考古学
    吉川弘文館 2000
  • 仏教考古学の構想
    雄山閣出版 2000
  • TILAURAICOT-Fortified Village in Tarai Excavates in 1967-1977-
    The Rissho University NEPAL Archaeological Research Report VOL.(]G0001[) 2000
  • 太平洋戦争と考古学
    吉川弘文館 1997
more...
Works (5):
  • 東日本における古代窯業関係遺跡の考古学的調査
    1994 -
  • 山岳伽藍の調査研究
    1991 -
  • ネパールタライ地方における仏教遺跡の考古学的調査
    1990 -
  • ネパール.タライにおける考古学的調査
    1964 - 1971
  • Archaeological Survey in Talai, NEPAL
    1964 - 1971
Education (4):
  • - 1960 Rissho University
  • - 1960 Rissho University Graduate School, Division of Letters
  • - 1958 Rissho University Faculty of Letters Department of History
  • - 1958 Rissho University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • (BLANK)
Committee career (3):
  • 1988 - 2001 物質文化研究会 委員
  • 1990 - 1992 日本考古学協会 委員
  • 1991 - 古代学協会 専務理事
Association Membership(s) (7):
考古学研究会 ,  古代学研究会 ,  日本考古学会 ,  日本文化財科学会 ,  物質文化研究会 ,  日本考古学協会 ,  古代学協会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page