Rchr
J-GLOBAL ID:200901075876516053   Update date: Sep. 18, 2022

Tachibana Yoshiharu

タチバナ ヨシハル | Tachibana Yoshiharu
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.gifu-u.ac.jp/~gupsycho/tatibana/tatibanamain.html
Research field  (2): Educational psychology ,  Social psychology
Research keywords  (6): 学校適応 ,  攻撃動機 ,  達成動機づけ ,  School Adaptation ,  Aggression Motive ,  Achievement Motivation
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • こどもの価値についての比較文化研究
  • 英語学習における生徒の動機づけに関する日中比較研究
  • 青年期における学業への動機づけ
  • 社会化と社会的動機づけの比較文化縦断研究
  • The value of children in cross-cultural perspective
Show all
MISC (56):
  • MADOHARA Touru, TACHIBANA Yoshiharu. The effect of differences of cognitive strategy for task performance : Coping strategy of defensive pessimist and strategic optimist. Annual report of the Faculty of Education, Gifu University. Humanities and social sciences. 2008. 57. 1. 185-195
  • Madohara, T. Tachibana. The effect of cognitive strategy on task performance(Japanese). Annual Report of Faculty of Education,Gifu University. 2008. 57. 1. 185-195
  • HAYASHI Kiyomi, TACHIBANA Yoshiharu. The perceptions of the teacher's influences on pupils. Annual report of the Faculty of Education, Gifu University. Humanities and social sciences. 2007. 56. 1. 193-204
  • 橘良治他. モジュール交換方式を用いた国際遠隔授業の理解度に関する研究ー2006年岐阜大学からシドニー大学へ配信された授業「キレる児童の心理」についてー. 岐阜大学教育学部研究報告(人文科学). 2007. 55. 1. 1-14
  • Hayashi, K, Tachibana, Y. The cognition of students towards teacher's influences (Japanese). Annual Report of Faculty of Education,Gifu University. 2007. 56. 1. 193-204
more...
Books (23):
  • 教職リニューアル
    子どもたちの学校適応 ミネルヴァ書房 2009
  • Child's school adjustment(Japanese)
    Teaching profession renewal: Minerva shobou 2009
  • International comparison on the relationship between aggressiveness and child-rearing(Japanese)
    The behavioral science of aggressiveness: Nakanishiya Publish 2002
  • 攻撃性と養育の関係に関する国際比較
    攻撃性の行動科学 ナカニシヤ出版 2001
  • Early Child-Rearing and Social Motives after Nine Years : A cross-cultural longitudinal study.
    Merging Past, Present, and Futures in Cross-Cultural Psychology: Swets & Zeitlinger 2000
more...
Works (8):
  • 英語学習動機づけに関する日中比較研究
    1996 -
  • Students' motivation on English learning -A cross-national comparison between Japan and China-
    1996 -
  • 社会化と社会的動機づけの比較文化縦断研究
    1994 -
  • Socialization and Social motivation in cross-cultural and longitudinal perspective
    1994 -
  • 仕事への態度についての日本-英国の比較文化研究
    1991 -
more...
Education (4):
  • - 1980 Kyoto University
  • - 1980 Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • - 1975 Kyoto University Faculty of Education
  • - 1975 Kyoto University Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (3):
  • 平成20年4月 岐阜大学教育学研究科教育実践開発専攻(教職大学院)教授
  • 平成11年10月 岐阜大学教育学部教授(教育心理学)
  • 昭和55年11月 岐阜大学教育学部助教授(教育心理学)
Committee career (1):
  • 1999 - 2001 学校心理士会東海地区支部 副支部長
Association Membership(s) (6):
学校心理士会東海地区支部 ,  全国大学メンタルヘルス研究会 ,  英語教育学会 ,  日独社会科学学会(Deutsch-Japanische Geselschaft f(]E88DB[)r Sozialwissenschaften e.v. ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page