Rchr
J-GLOBAL ID:200901076060558994   Update date: Nov. 29, 2018

HARASHIMA HIDETO

ハラシマ ヒデト | HARASHIMA HIDETO
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://harahara.net/
Research field  (2): Foreign language education ,  Linguistics
Research keywords  (6): 教員養成 ,  教育工学 ,  外国語教育 ,  音声学 ,  ムードル ,  e-ラーニング
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2018 - 2020 ラーニングアナリティックスを用いたオンライン外国語学習の実態分析とその教育的応用
  • 2016 - 2019 多文化バーチャルエクスチェンジ学習の促進とその質的改善
  • 2015 - 2018 LMS間における相互運用性の研究とその外国語協働学習への応用
  • 2012 - 2015 LMSの連合を中心としたネットワーク支援外国語協働学習の実践に関する発展的研究
  • 2009 - 2012 LMSの連合によるコンピュータ支援外国語協働学習の実践に関する研究
Show all
Papers (5):
  • Consideration of English Prosody: Common Rythm Underlying Language and Music. 2018. 1-8
  • The Nitty-Gritty of English Phonetics for Japanese Learners of English. Speakeasy. 2017. 29. 22-25
  • Eric Hagley. Raising the Intercultural Understanding and Skills of EFL Students through Virtual Exchange on Moodle. Proceedings of MoodleMoot Japan 2017 Annual Conference. 2017. 28-33
  • Thom Rawson, Mari Yamauchi. From Activity Sharing to Course Sharing through Moodle LTI. Proceedings of MoodleMoot Japan 2017 Annual Conference. 2017. 54-56
  • E. Hagley, H. D. Harashima. Deepening the Intercultural Understanding and Skills of EFL Students through Virtual Exchange. Proceedings of the 14th International Conference for Media in Education 2016. 2016. 405-410
Lectures and oral presentations  (39):
  • イマドキの英語学習トレンドとは?
    (太田ニュース英語学習会・茅ヶ崎方式 講演会 2018)
  • LTI-facilitated Speech Assessment Project Using Moodle Workshop
    (北海道ムードルサマーワークショップ2018 2018)
  • 新学期にすぐ使えるコース作製法
    (北海道ムードルサマーワークショップ2018 2018)
  • Online peer assessment of speech activities between schools using Learning Tools Interoperability (LTI)
    (GloCALL2018 2018)
  • Glossary (用語集)の活用法
    (日本ムードルムート全国大会2018 2018)
more...
Work history (4):
  • 2014/04/01 - 現在 Maebashi Institute of Technology
  • 2014/04/01 - 現在 Maebashi Institute of Technology Faculty of Engineering, Department of Integrated Design Engineering
  • 2014/04/01 - 現在 Maebashi Institute of Technology Graduate School
  • 1997/04/01 - 2014/03/31 Maebashi Institute of Technology Faculty of Engineering, Department of Integrated Design Engineering
Awards (1):
  • 2014/11 - e-Learning Awards 2014 フォーラム実行委員会 第11回日本e-Learning 大賞 ニューテクノロジー賞 LMSの連結から生まれるリソースの共有と協働学習
Association Membership(s) (5):
日本音声学会 ,  日本ムードル協会 ,  大学英語教育学会 ,  全国語学教育学会 ,  教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page