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J-GLOBAL ID:200901076658787858   Update date: Apr. 03, 2024

Omori Masato

オオモリ マサト | Omori Masato
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.kobe-tokiwa.ac.jp/univ/index.html
Research field  (3): Education - general ,  Educational technology ,  Science education
Research keywords  (6): 保育学 ,  教育方法学 ,  教育工学 ,  Human Science (including Cloth/Living Environments) ,  Education ,  Educational Engineering
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2017 - 2021 「幼児が法則性に気付く体験」に繋がるような環境構成を立案できる保育者の養成の研究
  • 2011 - 2016 幼児期に求められる科学教育が実践できる保育者を養成する教育に関する研究
  • 2007 - 2009 幼児の科学的な思考の芽生えを援助できる保育者を養成する教育に関する研究
  • 2005 - 2006 The Development of The Method to Support of Child-Rearing-Parents and to Train Child Care Professionals Learning Skills of Child-Rearing Support.
  • 2003 - 2004 A Study of Child Care Professionals Training Education Method with Cooperative Learning Environment Cooperated with Nursery School
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Papers (25):
  • Yasuo Nakata, Kenya Bannaka, Ikuhiro Noda, Katsuhiko Murakami, Yasuhiro Kozaki, Kenichiro Mitsunari, Masato Omori, Kunihiko Takamatsu. A New Concept of data-driven education based on Eduinformatics. Proceedings of 8th International Congress on Information and Communication Technology. 2023. 729-735
  • 伴仲 謙欣, 野田 育宏, 高松 邦彦, 光成 研一郎, 大森 雅人, 中田 康夫. データ駆動型教学マネジメント改革 データの可視化がもたらすスクラップアンドビルド. 神戸常盤大学紀要. 2023. 16. 72-82
  • 伴仲 謙欣, 野田 育宏, 高松 邦彦, 光成 研一郎, 大森 雅人, 中田 康夫. データ駆動型教学マネジメント改革 データの可視化がもたらすスクラップアンドビルド. 神戸常盤大学紀要. 2023. 16. 72-82
  • Akira ITOH, Hibiki Ito, Sayaka Matsumoto, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Keita Nishiyama, Takafumi Kirimura, Taion Kunisaki, Kenichiro Mitsunari, Katsuhiko Murakami, et al. A Two-Step Approach for Syllabus Development and Evaluation using Machine Learning such as Doc2Vec based on Eduinformatics. IIAI Letters on Institutional Research. 2023. 3. 1-1
  • Kunihiko Takamatsu, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Katsuhiko Murakami, Yasuhiro Kozaki, Kenichiro Mitsunari, Masato Omori, Yasuo Nakata. A New Concept of Digital Transformation, Institutional Research, and Information and Communication Technology in Higher Education Based on Eduinformatics. PROCEEDINGS OF SEVENTH INTERNATIONAL CONGRESS ON INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY, VOL 4. 2023. 465. 233-240
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MISC (81):
  • 大森雅人. 「規則性・法則性に気付く体験」にかかわる保育実践のための 保育者養成教育の検討. 日本保育者養成教育学会第4回研究大会プログラム・抄録集. 2020. 101
  • 大森雅人. 保育者養成校における保育内容「環境」の 専門的事項の教育内容に関する検討 「幼児が見つけることができる規則性・法則性」の教育内容に関する検討. 日本乳幼児教育学会第29回大会大会プログラム. 2019. 184-185
  • 大森雅人. 幼児が見つけることができる規則性・法則性に関する一考察 -幼稚園教育要領解説における記述内容から-. 日本保育学会第72回大会発表論文集. 2019. P1143-P1144
  • 大森 雅人, 光成 研一郎, 牛頭 哲宏, 橋本 好市, 國崎 大恩. 学生の主体的な学びを中心とした新たな保育士・教員養成のあり方と質保証-常盤モデルの構築にむけて-. 神戸常盤大学紀要. 別冊. 2017. 11. 9-9
  • 中西 利恵, 大森 雅人, 曲田 映世, 高岡 昌子, 山口 美智子. A Study of an Effective Method of Teacher Training Guidance (Part 3) A Comparison between Self-Evaluation and Teacher Evaluation in Field Practice in Kindergartens and Nursery Schools. 相愛大学研究論集. 2012. 28. 0. 167-180
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Books (8):
  • 保育所実習[新版] (新 保育ライブラリ)
    北大路書房 2020
  • 子どもの理解と援助 子ども理解の理論及び方法: ドキュメーンテーション(記録)を活用した保育
    萌文書林 2019
  • 保育者論
    あいり出版 2013
  • 保育内容「環境」論
    ミネルヴァ書房 2009
  • 新保育ライブラリー 「保育の現場を知る」保育所実習
    2009
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Works (3):
  • Study on Color Conditioning
    1993 -
  • Study on Natural Dyes'
    1993 -
  • Study on Natural Dyes
    1991 -
Education (5):
  • 2000 - 2007 Hyogo University of Teacher Education
  • - 1987 Kyoto Institute of Technology
  • - 1987 Kyoto Institute of Technology Graduate School, Division of Engineering and Design
  • - 1985 Kyoto Institute of Technology
  • - 1985 Kyoto Institute of Technology Faculty of Engineering and Design
Professional career (1):
  • Master (engineering) (Kyoto Institute of Technology)
Committee career (1):
  • 1998 - 2000 日本色彩学会 評議員
Association Membership(s) (8):
日本保育者養成教育学会 ,  JAPAN SOCIETY OF EDUCATIONAL INFORMATION ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE EDUCATION OF YOUNG CHILDREN ,  JAPAN SOCIETY OF RESEARCH ON EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR STUDIES ON EDUCATIONAL PRACTICES ,  日本教育メディア学会 ,  日本科学教育学会 ,  日本教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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