Rchr
J-GLOBAL ID:200901076973490740   Update date: Oct. 10, 2024

Suzuki Yusei

スズキ ユウセイ | Suzuki Yusei
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (2): 教育工学 ,  Educational technology
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2022 - 2025 学習記録データをもとにした先延ばし行動の分類とタイプ別学習支援
  • 2020 - 2025 Development of an integrated learning environment for technology enhanced continuous learning
  • 2021 - 2024 A Platform for Sharing Knowledge of Education Improvement Beyond Institutions
  • 2019 - 2023 保育参加を通した親の「学びの物語」アプローチとルーブリック評価の開発
  • 2019 - 2022 学習ログにおけるバーストをもとにした学習行動の分類と学習支援
Show all
Papers (9):
  • Yusei Suzuki, Ryuichi Matsuba, Shin-Ichiro Kubota. DEVELOPMENT OF A MOTIVATION IMPLEMENTATION CHECKLIST FOR COLLEGE COURSES. INTED Proceedings. 2024. 2024. 7548-7552
  • Ryuichi Matsuba, Akiko Kai, Takayuki Nagai, Shin-Ichiro Kubota, Yusei Suzuki, Naoshi Hiraoka. A PROJECT TOWARD ASSEMBLING OF A NEXT-GENERATION ICT LEARNING ENVIRONMENT FOR CONTINUOUS LEARNING. INTED2023 Proceedings. 2023
  • Yusei Suzuki, Shin-Ichiro Kubota, Ryuichi Matsuba, Etsuko Kamishiraki, Tsuneshi Obata, Makoto Nakashima. LEARNING HISTORY AND STUDENTS' SELF-AWARENESS OF ACADEMIC PROCRASTINATION IN ON-DEMAND COURSES. INTED2023 Proceedings. 2023
  • Shin-Ichiro Kubota, Ryuichi Matsuba, Naoshi Hiraoka, Yusei Suzuki, Yoshiko Goda. Considerations for Classification of Procrastinator Focusing on Periodical Online Exam in Blended Learning Course. 2020 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering (TALE). 2020
  • Yusei Suzuki, Ryuichi Matsuba, Katsuaki Suzuki, Toshihiro Kita, Shin-Ichiro Kubota, Hiroaki Nishino. Design of a Supporting System for Consultation of Instructional Improvement. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2019. 772. 927-935
more...
MISC (21):
  • 鈴木 雄清, 久保田 真一郎, 松葉 龍一, 上白木 悦子, 小畑 経史, 中島 誠. オンデマンド型遠隔授業における学習履歴と先延ばし意識特性の関連. 日本教育工学会研究報告集. 2022. 2022. 4. 300-303
  • Yusei SUZUKI, Ryuichi MATSUBA, Shin-ichiro KUBOTA. Comparison of Motivational Components in MUSIC model with ARCS model. 2022. 2022年秋季. 445-446
  • 鈴木 雄清. 大分大学の教養教育カリキュラムの現状分析. 大分大学高等教育開発センター紀要. 2020. 12. 79-87
  • 鈴木 雄清, 牧野 治敏. リアルタイム共同編集を用いた小グループでの成果物作成 : Kagan の協同学習の4基本要素に着目して. 大分大学高等教育開発センター紀要. 2019. 11. 91-99
  • 牧野 治敏, 中川 忠宣, 西村 靖史, 鈴木 照夫, 定金 香里, 水戸 貴久, 岩本 光生, 鈴木 雄清. 地域で働くことをテーマにした高等教育機関の協働による初年次教育プログラムの実践. 大分大学高等教育開発センター紀要. 2019. 11. 127-134
more...
Association Membership(s) (6):
JAPAN ASSOCIATION FOR EDUCATIONAL MEDIA STUDY ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  Information Processing Society of Japan ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATION TECHNOLOGY ,  GIS Association in Japan
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page