Rchr
J-GLOBAL ID:200901077266563940
Update date: Sep. 28, 2022
Nanba Masaaki
ナンバ マサアキ | Nanba Masaaki
Affiliation and department:
Research field (1):
Primary/secondary education and curricula
Research theme for competitive and other funds (4):
- 音楽的知覚に関する研究
- 音楽科の教育内容に関する研究
- Study on Musical Pereeption
- Study on Subject Matter in Music Education
Papers (9):
-
難波 正明. 音楽的な表象に着目した旋律の記譜に関する考察-ピアノの初心者を対象とした実践・調査を中心に-. 京都女子大学発達教育学部紀要. 2019. 15. 23-36
-
難波 正明. 音楽の理解を導く楽譜の学習に関する一考察-記譜の実践・調査を中心に-. 関西楽理研究. 2018. 35. 53-76
-
A Fundamental Study of Rhythm and Meter : Focused on L. Klages's "Vom Wesen des Rhythmus". 2017. 13. 11-17
-
NANBA Masaaki, OKABAYASHI Noriko, FUKAZAWA Motoko, SUNAZAKI Miyuki, YAMASAKI Nao, TAKAHASHI Kyoka, OOTAKI Chikako. The Possibility of Musical Activities for Cooperation between Kindergarten and Elementary School(2)The Practices of Children's Song 'Lakansan'. 2015. 11. 11-20
-
KIRIOKA Ayumi, TERADA Yoko, MORIMOTO Maiko, NANBA Masaaki. A Study of Piano Teaching in Teacher Training Courses of Nursery and Elementary School Education : Based on the Investigation of the University Students. 2014. 10. 11-19
more...
MISC (20):
-
芸術カリキュラムの統合化に関する一考察-近年のアメリカにおける動向を中心に-. 京都女子大学教育学科紀要. 2000. 40, 150
-
音楽科における経験と教育内容の組織化に関する-考察. 日本音楽教育学会編「音楽教育学研究」. 2000. 2. 218
-
A Study of Integration of Arts Curriculum - by Amplifyinjg on Recent Movement in American Education-. BUlletin of the Department of Education. 2000. 40, 150
-
A Study of Experience and Teaching Conteut in Music Education. Japan Academic Society for Music Education. 2000. 2. 218
-
音楽科における概念学習に関する一考察. 京都女子大学教育学科紀要. 1998. 38. 119
more...
Books (7):
-
表現の文化と教育
オブラ・パブリケーション 2007
-
音楽のリテラシー
オブラ・パブリケーション 2000
-
Literacy of Music
Obra Publication 2000
-
音楽的成長と発達-誕生から6歳まで-(共訳)
渓水社 1998
-
Musical Growth and Development -Birth through six-
Keisuishya 1998
more...
Education (3):
- - 1986 Okayama University
- - 1986 Okayama University Graduate School, Division of Education
- - 1984 Tokyo University of the Arts
Professional career (1):
Association Membership(s) (2):
Return to Previous Page