Rchr
J-GLOBAL ID:200901077377617593
Update date: Sep. 19, 2022
Yamazaki Keiko
ヤマザキ ケイコ | Yamazaki Keiko
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Science education
Research keywords (5):
会話の分析
, 外国籍等の子どもたち
, 学習環境
, 日本語教育
, Scond Language Learninng Settinng
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2008 - 2010 「外国籍年少者の為の学習環境デザイン:散在(非集住)地域型共生サポートの形を探る」
- 2002 - 2004 「大学院レベルでの留学生指導の実態調査:指導教官と留学生のミス・コミュニケーションと学習/指導に対する信念の関係性を探る」
- Japanese Language Teaching and Study-Counseling
Papers (19):
-
The skills by which a Japanese language teacher asks a learner for correction : In the case of teachers with long experience. 2017. 第66号. 31-42
-
The translated teaching materials for foreign children : Problems seen from the needs analysis. 2015. 第62号. 59-70
-
HAJIKANO Are, YAMAZAKI Keiko. Other-initiated repair on talk by non-native speakers in 3 party conversation: Consideration of native-speaker-initiated repair. Canadian Association for Japanese Language Education 2013 Proceedings.(Web版. 2013. 71-81
-
山﨑けい子, 初鹿野阿れ. 「日本語教科書における『修復』の扱われ方:タスク内での役割」. 『富山大学人文学紀要』. 2012. 57. 25-38
-
山﨑けい子, 中河和子, 田上栄子. 「外国籍年少者のための日本語学習環境デザイン(2) -散在地域支援モデルの試案-」. 『富山大学人文学紀要』. 2011. 54. 27-40
more...
Books (1):
-
Hello! Japanese for Asian People(共著)
1998
Lectures and oral presentations (7):
-
「日本語教師が日本語学習者に訂正を求める技術-『修復』のやり方に注目して-」
(2016年日本語教育国際研究大会(ICJLE2016 インドネシア・バリ) 2016)
-
Other-initiated repair on talk by non-native speakers in 3 party conversation: Consideration of native-speaker-initiated repair.
(CAJLE Annual Conference 2013 in Toronto 2013)
-
「日本語非母語話者が始めた他者開始修復 -母語話者開始との差異を探る-」
(2012年日本語教育国際研究大会 2012)
-
「日本語教科書における『修復』の扱われ方-会話・聴解教材を中心に-」
(2011世界日本語教育大会(天津) 2011)
-
「言語学習環境をデザインする: 日本在住(散在地域) 外国籍年少者支援の形」
(2010世界日本語教育大会(台北) 2010)
more...
Professional career (1):
- Master of Education (Temple University)
Association Membership(s) (3):
社会言語科学会
, 異文化間教育学会
, 日本語教育学会
Return to Previous Page