Rchr
J-GLOBAL ID:200901078728604821   Update date: Sep. 27, 2022

Kurosawa Sachiko

クロサワ サチコ | Kurosawa Sachiko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (6): ブリーフセラピー ,  臨床心理学 ,  スクールカウンセリング ,  Clinical Psychology ,  School Counseling ,  Psychological Counseling
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2001 - 2004 スクールカウンセリングのシステム構築
  • 2002 - 2002 「ギャング」「チャム」「ピア」グループ概念を基にした「仲間関係発達尺度」の開発-スクールカウンセリング包括的評価尺度(生徒版)の開発の一環として-
  • A Study on Pre-education for child volunteers in a home for the aged
  • A Sturdy on Comprehensive Assessment of Needs for School Counsel System (students-version)
  • A Study on Organization and Evaluation of School-Counseling System
Papers (18):
more...
MISC (8):
more...
Books (19):
  • はじめて出会うカウンセリング
    有斐閣 2011
  • タイムマシン心理療法-未来・解決志向のブリーフ・セラピー-
    日本評論社 2008
  • コミュニティ心理学ハンドブック
    東京大学出版社 2007
  • 構成主義的心理療法ハンドブック
    金剛出版 2006
  • プログラム評価の理論と技法
    日本評論社 2005
more...
Works (3):
  • 子どもの生活実態基本調査
    2004 - 2005
  • 大都市一般人口における児童虐待の疫学調査
    2000 - 2001
  • An Epidemiological Survey of Child Abuse in Metropolitan Population
    2000 - 2001
Education (4):
  • - 1983 Sophia University Graduate School of Humanities
  • - 1983 Sophia University Graduate School, Division of Letters
  • - 1981 Sophia University Faculty of Humanities
  • - 1981 Sophia University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • - (Sophia University)
Work history (4):
  • 2002 - 2003 立教大学大学院コミュニティ福祉研究科 兼任講師
  • 1998 - 2001 Sophia University Faculty of Humanities
  • 1998 - -東京大学大学院医学系研究科精神保健学分野 客員研究員
  • 1997 - - Sophia University, A Part-time Instructor
Committee career (3):
  • 2009 - 現在 日本コミュニティ心理学会 理事
  • 2002 - 現在 日本ピアサポート学会 理事
  • 2002 - 現在 日本ブリーフサイコセラピー学会 理事
Awards (1):
  • 1996 - 読売教育賞(教育カウンセリング部門)
Association Membership(s) (6):
日本精神衛生学会 ,  日本学校心理学会 ,  日本コミュニティ心理学会 ,  日本ブリーフサイコセラピー学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理臨床学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page