Rchr
J-GLOBAL ID:200901078770187823
Update date: Jan. 30, 2024
Takeshi Nakayama
ナカヤマ タケシ | Takeshi Nakayama
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
http://sped.fukuoka-edu.ac.jp/nakayama/index.htm
Research field (2):
Special needs education
, Educational psychology
Research keywords (2):
障害児教育
, Special Education for Handicapped Children
Research theme for competitive and other funds (7):
Papers (2):
-
中山, 健. 知能のPASS理論に基づいた読み促進プログラム - COGENT : Cognitive Enhancement プログラム-An Introduction of Cognitive Enhancement Program. 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 = Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology. 2009. 58. 263-274
-
中山 健. 宗像市日の里東小学校における特別支援教育の取り組み. 福岡教育大学障害児治療教育センター年報 18. 2005. 15-25
MISC (33):
-
Adaptation of informal assessment based on the cognitive Enhancement Program: A case study. 2014. 6. 15-33
-
Adaptation Cognitive Enhancement Program for Japanese Regular Classroom Setting. 2014. 63. 167-179
-
A Sentimental Journey. 2014. 111. 1. 151-156
-
The Useful Days for a Boy with Learning Disability. 2013. 62. 183-192
-
Adaptation of a Cognitive Enhancement Program for a Childe with Learning Disability. 2012. 21. 3. 338-350
more...
Books (6):
-
Assessment for Understand and Intervention to People with Developmental Disabilities
2013
-
特別支援教育の理論と実践 I 概論・アセスメント
金剛出版 2012 ISBN:9784772412414
-
エッセンシャルズDN-CASによる心理アセスメント
日本文化科学社 2010 ISBN:9784821063642
-
DN-CASによる子どもの学習支援
日本文化科学社 2010 ISBN:9784821063635
-
Das-Naglieri Cognitive Assessment System
2007
more...
Lectures and oral presentations (7):
-
知能のPASS理論に基づいた心理検査DN-CASと学習支援
(日本LD学会第23回大会 2014)
-
特別支援教育におけるロマンティク・サイエンス(5)
(日本特殊教育学会第52回大会 2014)
-
COGENTをふまえた「読み」のインフォーマルアセスメントの指導への適用-1年A児の「読み」の指導を通して-
(日本LD学会第20回大会 2011)
-
学習におけるプランニング能力を促進するPBI適用の試み
(日本LD学会第20回大会 2011)
-
PASS評定尺度による認知処理過程の評価に関する研究
(日本LD学会第19回大会 2010)
more...
Works (1):
-
障害児を含めた小学校新入生の適応援助のためのサポートシステムの構築
2002 -
Professional career (2):
Awards (1):
Association Membership(s) (4):
日本教育心理学会
, 日本LD学会
, 日本小児精神神経学会
, 日本特殊教育学会
Return to Previous Page