Rchr
J-GLOBAL ID:200901080226453395   Update date: Oct. 30, 2024

Yoshida Mari

ヨシダ マリ | Yoshida Mari
Affiliation and department:
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (1): Co-Creation of Value, Service Dominant Logic for Marketing, Analysis of Market Formation Process, Practice Turn in Methodology, Effectuation
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2024 - 2028 エフェクチュエーションによる価値創造プロセスに関する総合的研究
  • 2022 - 2025 An exploratory study of the dynamics of marketing activities that complement marketing agility.
  • 2021 - 2024 起業エコシステムにおけるバウンダリー・オブジェクトの生成過程
  • 2020 - 2024 An empirical study on the activators in organizations that contribute to effectual market creation
  • 2018 - 2023 不確実性下におけるマーケターの意思決定の分析
Show all
Papers (36):
  • Junya Yanagi, Mari Yoshida, Shutaro Namiki, Hajime Takebayashi, Keiji Imajo. Effectuating New Business Development in Large Firms:. Japan Marketing Journal. 2024. 43. 4. 18-30
  • Mari Yoshida, Chiaki Ito. Continuing to Support Entrepreneurs. 2024. 228. 1. 89-106
  • Mari Yoshida, Mari Ninomiya, Yuichi Mitsui, Yasuhiro Ota. Shaping Entrepreneurial Goals in Collaboration with Partners:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 30-41
  • 角田ますみ, 吉田満梨. アドバンス・ケア・プランニング支援におけるエフェクチュエーションの適用可能性. 生命倫理. 2023. 33. 1. 69-78
  • Takata, M, K. Nakagawa, M. Yoshida, T. Matsuyuki, T. Matsuhashi, K. Kato, A. J.Stevens. Nurturing entrepreneurs: How do technology transfer professionals bridge the Valley of Death in Japan?. Technovation. 2020. 102161. 102161-102161
more...
Books (10):
  • エフェクチュエーション 優れた起業家が実践する「5つの原則」
    ダイヤモンド社 2023 ISBN:4478110743
  • デジタル・ワークシフトーマーケティングを変えるキーワード30
    産学社 2018
  • Branded Beauty
    碩学舎 2015 ISBN:9784502123719
  • Effectuation
    碩学舎 2015 ISBN:9784502151910
  • Mastering Case Study Research through Cases
    同文館出版 2015 ISBN:4495385518
more...
Lectures and oral presentations  (48):
  • ACP支援におけるエフェクチュエーションの実践的な活用についての検討
    (第35回日本生命倫理学会 年次大会 2023)
  • H.Simon から S.Sasasvathy へ-人工物科学の経営学的展開-
    (科学基礎論学会 秋の研究例会 2023)
  • 価値創造活動はいかに支援可能か-企業家とパートナーの関係構築-
    (日本商業学会関西部会11月例会 2023)
  • Decisions made by an experienced marketer in new market creation process
    (8th Effectuation Conference, in Gdansk, Poland 2023)
  • マーケティング研究で「オーセンティシティ」を問うことの意義
    (日本商業学会 関西部会 11月例会 2019)
more...
Education (3):
  • - 2009 Kobe University Graduate School, Division of Administration
  • - 2006 Kobe University Graduate School, Division of Administration
  • - 2003 Ritsumeikan University Faculty of International Relations
Professional career (2):
  • Master's (Commerce) (Kobe University)
  • Ph.D. (Commerce) (Kobe University)
Work history (3):
  • 2014/04/01 - 2015/03/31 Visiting Professor, Department of Marketing, Otago Business School
  • 2010/04 - Ritsumeikan University College of Business Administration
  • 2009/04 - 2010/03 Tokyo Metropolitan University Faculty of Urban Liberal Arts
Committee career (9):
  • 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2015/04 - 現在 経済産業省 和装振興協議会 委員
  • 2022/04 - 2024/03 高島市 観光ビジョン策定委員会 委員長
  • 2017/04 - 2022/03 滋賀県 滋賀県 観光事業審議会 委員
  • 2019/04 - 2021/03 京都市 上京区基本計画推進会議 委員
Show all
Awards (3):
  • 2024/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本大賞2024 大賞
  • 2023/05 - 京都大学経営管理大学院 第14回 優秀教育賞
  • 2015/11 - Korean Scholars of Marketing Science KSMS 2015 Best Conference Paper Award
Association Membership(s) (2):
American Marketing Association ,  "The Japan Society of Marketing and Distribution, Japan Association for Consumer Studies, The Academic Association for Organizational Science"
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page