Rchr
J-GLOBAL ID:200901080226453395
Update date: Oct. 30, 2024
Yoshida Mari
ヨシダ マリ | Yoshida Mari
Affiliation and department:
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (1):
Co-Creation of Value, Service Dominant Logic for Marketing, Analysis of Market Formation Process, Practice Turn in Methodology, Effectuation
Research theme for competitive and other funds (14):
- 2024 - 2028 エフェクチュエーションによる価値創造プロセスに関する総合的研究
- 2022 - 2025 An exploratory study of the dynamics of marketing activities that complement marketing agility.
- 2021 - 2024 起業エコシステムにおけるバウンダリー・オブジェクトの生成過程
- 2020 - 2024 An empirical study on the activators in organizations that contribute to effectual market creation
- 2018 - 2023 不確実性下におけるマーケターの意思決定の分析
- 2017 - 2022 Branding of the Traditional craft products in Global Market
- 2015 - 2018 Development of a model of marketing based on Effectuation
- 2013 - 2016 Inquiry into Practical Process of Marketing Re-framing by Thick Description
- 2013 - 2016 Ecosystem of Industry-Academia Projects from the integrated perspective of Resource
- 2012 - 2015 Substantial Study on Innovation Management of Production Companys over Rising Nation Markets
- 2011 - 2015 Analyzing the Social Process of Formation and Transformation of Product Markets
- 2010 - 2012 Empirical study for the effects of network aspects on the performance of family business.
- 2009 - 2012 the practice turn of business administration
- 2009 - 2010 Empirical Studies about
Show all
Papers (36):
-
Junya Yanagi, Mari Yoshida, Shutaro Namiki, Hajime Takebayashi, Keiji Imajo. Effectuating New Business Development in Large Firms:. Japan Marketing Journal. 2024. 43. 4. 18-30
-
Mari Yoshida, Chiaki Ito. Continuing to Support Entrepreneurs. 2024. 228. 1. 89-106
-
Mari Yoshida, Mari Ninomiya, Yuichi Mitsui, Yasuhiro Ota. Shaping Entrepreneurial Goals in Collaboration with Partners:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 30-41
-
角田ますみ, 吉田満梨. アドバンス・ケア・プランニング支援におけるエフェクチュエーションの適用可能性. 生命倫理. 2023. 33. 1. 69-78
-
Takata, M, K. Nakagawa, M. Yoshida, T. Matsuyuki, T. Matsuhashi, K. Kato, A. J.Stevens. Nurturing entrepreneurs: How do technology transfer professionals bridge the Valley of Death in Japan?. Technovation. 2020. 102161. 102161-102161
more...
Books (10):
-
エフェクチュエーション 優れた起業家が実践する「5つの原則」
ダイヤモンド社 2023 ISBN:4478110743
-
デジタル・ワークシフトーマーケティングを変えるキーワード30
産学社 2018
-
Branded Beauty
碩学舎 2015 ISBN:9784502123719
-
Effectuation
碩学舎 2015 ISBN:9784502151910
-
Mastering Case Study Research through Cases
同文館出版 2015 ISBN:4495385518
more...
Lectures and oral presentations (48):
-
ACP支援におけるエフェクチュエーションの実践的な活用についての検討
(第35回日本生命倫理学会 年次大会 2023)
-
H.Simon から S.Sasasvathy へ-人工物科学の経営学的展開-
(科学基礎論学会 秋の研究例会 2023)
-
価値創造活動はいかに支援可能か-企業家とパートナーの関係構築-
(日本商業学会関西部会11月例会 2023)
-
Decisions made by an experienced marketer in new market creation process
(8th Effectuation Conference, in Gdansk, Poland 2023)
-
マーケティング研究で「オーセンティシティ」を問うことの意義
(日本商業学会 関西部会 11月例会 2019)
more...
Education (3):
- - 2009 Kobe University Graduate School, Division of Administration
- - 2006 Kobe University Graduate School, Division of Administration
- - 2003 Ritsumeikan University Faculty of International Relations
Professional career (2):
- Master's (Commerce) (Kobe University)
- Ph.D. (Commerce) (Kobe University)
Work history (3):
- 2014/04/01 - 2015/03/31 Visiting Professor, Department of Marketing, Otago Business School
- 2010/04 - Ritsumeikan University College of Business Administration
- 2009/04 - 2010/03 Tokyo Metropolitan University Faculty of Urban Liberal Arts
Committee career (9):
- 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
- 2015/04 - 現在 経済産業省 和装振興協議会 委員
- 2022/04 - 2024/03 高島市 観光ビジョン策定委員会 委員長
- 2017/04 - 2022/03 滋賀県 滋賀県 観光事業審議会 委員
- 2019/04 - 2021/03 京都市 上京区基本計画推進会議 委員
- 2017/05 - 2020/12 日本商業学会 関西部会 理事
- 2014/04 - 2020/03 日本商品学会 理事
- 2017/04 - 2019/03 京都市 京都市西陣を中心とした地域活性化ビジョン検討委員会 委員
- 2015/04 - 2016/03 京都市 京都市 京都をつなぐ無形文化遺産「きもの文化」審査会 委員
Show all
Awards (3):
- 2024/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本大賞2024 大賞
- 2023/05 - 京都大学経営管理大学院 第14回 優秀教育賞
- 2015/11 - Korean Scholars of Marketing Science KSMS 2015 Best Conference Paper Award
Association Membership(s) (2):
American Marketing Association
, "The Japan Society of Marketing and Distribution, Japan Association for Consumer Studies, The Academic Association for Organizational Science"
Return to Previous Page