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J-GLOBAL ID:200901080501315410
Update date: Aug. 31, 2022
Maruyama Ryohei
マルヤマ リョウヘイ | Maruyama Ryohei
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (3):
Early childhood education and childcare
, Educational psychology
, Primary/secondary education and curricula
Research keywords (4):
保育内容の研究「人間関係」
, 乳幼児の遊び研究
, 保育内容の研究「環境」
, Natural Education for Child
Research theme for competitive and other funds (4):
- 幼児の遊びに関する研究
- 幼児の数概念形成過程とその指導に関する研究
- The Study of Play in early childhood.
- The Study on Preschoolers' Number Concept and fostering Number Skills
Papers (28):
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幼稚園に就園する3年間で幼児が獲得する計数技能の実態. 上越教育大学研究紀要. 2004. 23. 2
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幼児が集合による数の合成・分解で使用する方略の実態. 上越教育大学研究紀要. 2004. 24. 1
-
幼児教育におけるインフォーマル算数修得の支援プログラムと指導法の開発. 平成14-15年度 科学研究費補助金(基盤研究(C)(2))研究成果報告書. 2004
-
Maruyama Ryohei. Children's Strategies of Dividing a Set into Two Halves and Judging Cardinal Equivalence. Bulletin of Joetsu University of Education. 2003. 22. 2. 419-431
-
Maruyama Ryohei. Children's Constructing Concepts of Number-conservation over Three Years at a Kindergarten. Bulletin of Joetsu University of Education. 2003. 23. 1. 11-22
more...
MISC (3):
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Features of University Students' Evaluation of Their Various Activities in Early Childhood Education. Bulletin of Joetsu University of Education. 1999. 18. 2. 503-516
-
Maruyama Ryohei, Mutou Takashi. The Features of Informal Mathematical Knowledge in Childhood. The Japanese Journal of Developmental Psychology. 1997. 8. 2. 98-110
-
Preschoolers' Acquisition of Number-Conversion Skills : The Role of Numerals. The Japanese Journal of Developmental Psychology. 1993. 4. 1. 34-41
Books (3):
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保育内容としての遊びと指導(共著)
建帛社 2003
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幼児の心理と保育(分担執筆)
ミネルヴァ書房 2001
-
保育内容環境の探究(共著)
相川書房 1998
Works (4):
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幼児教育におけるインフォーマル算数修得の支援プログラムと指導法の開発
2002 - 2003
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上越地域における生活科および総合的学習に関する実践的研究
2000 - 2001
-
教職課程における教育内容・方法の開発研究 : 保育内容の指導法
2000 - 2001
-
子育て支援に関する基礎的研究
1999 - 2000
Education (2):
- - 1986 Joetsu University of Education Graduate School, Division of School Education
- - 1974 Tokyo University of Science Faculty of Science
Work history (1):
- 2007 - Joetsu University of Education
Association Membership(s) (3):
日本保育学会
, 日本発達心理学会
, 日本教育心理学会
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