Rchr
J-GLOBAL ID:200901080635322537   Update date: Sep. 19, 2024

Makoto Hirose

ヒロセ マコト | Makoto Hirose
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (5): 教師の成長 ,  カリキュラム開発 ,  総合的な学習 ,  自己評価 ,  授業研究
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2021 - 2024 専門的な学習共同体のネットワーク化に関する実証的研究
  • 2020 - 2023 学校を超えて学び合う現職教育の組織化に関する研究
  • 2018 - 学校間連携型授業研究ハンドブックの開発
  • 2017 - 日本における教師のレジリエンス形成に寄与するプログラムの開発
  • 2013 - 2016 The development of program promoting reflection to teaching profession: through using teachers' image maps and narratives
Show all
Papers (19):
  • Experiences of Curriculum Development in the Ministry's Pilot Schools for Research and Development : Focusing on the Formation of the Teachers' Professional Capital. 2020. 29. 29-42
  • 奥山 茂樹, 廣瀬 真琴. Essentials of Mid-Level Academic and Training Leardership in School Reform : A Curriculum Perspective. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編 = Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education. 2018. 69. 239-251
  • 小薗 博臣, 廣瀬 真琴. Development of an integrated study curriculum model connected with life environment studies. 鹿児島大学教育学部教育実践研究紀要. 2017. 26. 289-297
  • 山元 卓也, 廣瀬 真琴, 下古立 浩, 奥山 茂樹. A study on the reform of the "tokubetsukatsudou" curriculum. 鹿児島大学教育学部教育実践研究紀要. 2017. 26. 185-193
  • 奥山 茂樹, 廣瀬 真琴, 下古立 浩, 山元 卓也. A Study of Academic Improvement of the Leadership Board of Education. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編. 2017. 69. 227-237
more...
MISC (8):
  • 深見 俊崇, 廣瀬 真琴. 教員志望学生向けレジリエンス形成プログラムの開発と評価. 日本教育工学会研究報告集. 2021. 2021. 3. 56-63
  • A Study of a Framework of Building Teacher Resilience. 2019. 19. 2. 203-208
  • 前田 晶子, 髙谷 哲也, 廣瀬 真琴, 中野 晶仁, 藤崎 智大, 池田 克則. Multi-grade teaching workshops held by the faculty of education and the affiliated primary school in Kagoshima University. 鹿児島大学教育学部教育実践研究紀要. 2015. 24. 371-376
  • 廣瀬 真琴. Schools as Collaborative Learning Communities. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編. 2014. 66. 49-59
  • SHIMADA Nozomi, HIROSE Makoto, FUKAMI Toshitaka, MORI Hisayoshi, TAKATANI Tetsuya, MIYAHASHI Sayuri. An Analysis on Elementary School Teachers' View of Teaching Profession and Their experience : Through the combination of Image Mapping and Interview. 日本教育工学会研究報告集. 2013. 2013. 2. 1-8
more...
Professional career (1):
  • 博士(文学) (大阪市立大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page