Rchr
J-GLOBAL ID:200901080807338600
Update date: Feb. 14, 2024
Takahashi Sachiko
タカハシ サチコ | Takahashi Sachiko
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (3):
Primary/secondary education and curricula
, Foreign language education
, Linguistics
Research keywords (6):
外国語教育
, 英語教育
, 応用言語学
, Foreign Language Education
, English Education
, Applied Linguistics
Research theme for competitive and other funds (7):
MISC (58):
-
Sachiko Takahashi. Attibution theory, self-efficacy theory, and their role in meta-cognitive strategy training in L2 reading. ノートルダム清心女子大学紀要 外国語・外国文学編. 2011. 35. 1. 108-116.
-
福原史子, 高橋幸子. 小学校外国語活動教育法のコースデザイン-教師としての確固たるビリーフの構築のために-(共著). ノートルダム清心女子大学紀要 人間生活学・児童学・食品栄養学編. 2011. 35. 1. 57-71.
-
Sachiko Takahashi. Attribution theory, self-efficacy theory, and their role in meta-cognitive strategy training in L2 reading. Notre Dame Seishin University KIYO Studies in Foreign Languages and Literature. 2011. 35. 1. 108-116.
-
Fumiko Fukuhara, Sachiko Takahashi. Designing a course for teaching foreign language activities in slementary schools focusing on developing a strong teacher belief system. Notre Dame Seishin University KIYO Studies in Human Living Sciences, Child Welfare, Food and Nutrition. 2011. 35. 1. 57-71.
-
Sachiko Takahashi. The effects of metacognitive monitoring training on L2 reading proficiency. Proceedings of CLaSIC 2010. 2010. 4. 783-791.
more...
Books (10):
-
子どもの認知と言語はどう発達するか-早期英語教育のための発達心理言語学-(訳書・共著)
松柏社 2010 ISBN:4775401688
-
子どもの認知と言語はどう発達するか-早期英語教育のための発達心理言語学-(訳書・共著)
松柏社 2010 ISBN:4775401688
-
英語リーディングにおける日本人学習者の意識-メタ認知ストラテジー育成の提案-
ふくろう出版 2009 ISBN:4861864070
-
英語リーディングにおける日本人学習者の意識-メタ認知ストラテジー育成の提案-
ふくろう出版 2009 ISBN:9784861864070
-
マーフィーのケンブリッジ英文法(初級編)(共著)
Tokyo, Cambridge University Press 2005 ISBN:4902290049
more...
Lectures and oral presentations (32):
-
The effects of metacognitive monitoring training on L2 reading proficiency
(The fourth CLS international conference, Individual chraracteristics and subjective variables in language learning 於:Singapore 2010)
-
小学校英語における教師としてのビリーフの構築(共同)
(小学校英語教育学会(JES)第10 回全国研究大会 於:北海道工業大学 2010)
-
The effects of metacognitive monitoring training on L2 reading proficiency.
(The fourth CLS international conference, Individual chraracteristics and subjective variables in language learning 於:Singapore 2010)
-
小学校英語における教師としてのビリーフの構築 (jointly worked)
(小学校英語教育学会(JES)第10 回全国研究大会 於:北海道工業大学 2010)
-
新たに始まる小学校英語教育への提言(共同・シンポジウム)
(外国語教育メディア学会(LET)第49回全国研究大会 於:流通科学大学 2009)
more...
Education (8):
- - 2003 テンプル大学 言語教育研究科 外国語教育(Curriculum, Instruction and Technology in Education, TESOL)
- - 2003 Temple University Graduate College of Education Curriculum, Instruction and Technology in Education, TESOL
- - 1997 テンプル大学 言語教育研究科 外国語教育(Curriculum, Instruction and Technology in Education, TESOL)
- - 1997 Temple University Graduate College of Education Curriculum, Instruction and Technology in Education, TESOL
- - 1996 Okayama University
- - 1996 Okayama University Graduate School, Division of Education
- - 1977 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
- - 1977 Waseda University Faculty of Literature Psychology
Show all
Professional career (3):
- M.Ed. (Okayama University)
- M.Ed. (Temple University (USA))
- Ed.D (Temple University (USA))
Work history (16):
- 2007 - - ノートルダム清心女子大学 准教授
- 2007 - - Notre Dame Seishin University
- 1997 - 2002 Notre Dame Seishin University
- 1997 - 2002 Notre Dame Seishin University,
- 2002 - - ノートルダム清心女子大学 助教授
- 2002 - - Notre Dame Seishin University
- 1996 - 1997 Notre Dame Seishin University
- 1996 - 1997 Shujitsu Junior College
- 1996 - 1997 Chugoku Junior College
- 1996 - 1997 Notre Dame Seishin University,
- 1996 - 1997 Shujitsu Women's Junior College,
- 1996 - 1997 Chugoku Junior College,
- Associate Professor
- Assistant Professor
- lecturer
- Part-time Lecturer
Show all
Association Membership(s) (6):
大学英語教育学会 (JACET)
, 外国語教育メディア学会
, 全国語学教育学会 (JALT)
, The Japan Association of College English Teachers (JACET)
, The Japan Association for Language Education and Technology
, Japan Association for Language Teaching (JALT)
Return to Previous Page