Rchr
J-GLOBAL ID:200901081348083161   Update date: Feb. 01, 2024

Kawauchi Yuko

カワウチ ユウコ | Kawauchi Yuko
Affiliation and department:
Research field  (1): Aesthetic practices
Research keywords  (5): 阿波踊り ,  音楽教育 ,  民俗芸能 ,  Aesthetics(including arts) ,  Research in Music Education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 阿波踊りにおける創造的伝承の存在━三味線の奏法に着目して━
  • 2008 - 2011 A Transversal and Synthetic Study on Music Activity in Historical Data "A Prisoner-of War Camp of German Force in Japan"
  • 2000 - 2003 Teaching materialization and producing CD-ROM of Children Songs to conquer Class Disruption, tendency to weakness of Children Group
  • 2000 - 2002 Modern Development of Transmission, Propagation and Creation of Folk Song and Folk Entertainments on Eisa, Awa-odori (dance) and Yosakoi Festival
Papers (6):
  • 川内由子. 徳島における「見せる阿波踊り」と「踊る阿波踊り」ー「娯茶平」と「新町橋よいよい囃子」の対称的展開ー. 民俗音楽研究. 2022. 47
  • 川内由子. コロナ禍における「津田の盆踊り」の現状. 徳島地域文化研究. 2022. 20. 13-20
  • 岩井正浩, 川内由子. 阿波踊りの周辺2ー津田の盆踊りの音楽・踊りー. 民俗音楽研究. 2020. 45. 1-13
  • 川内 由子. 「四国大学蓮」にみる阿波踊りの伝承における学生連の役割. 徳島地域文化研究. 2017. 15. 21-28
  • 「阿波踊り」と「三原やっさ踊り」の相関性・相違性-踊る側からのアプローチ. 表現文化研究. 2007. 6. 2. 141-153
more...
MISC (8):
  • Consideration about tradition of Awa Odori based on elementary school. 2021. 57. 107-111
  • 小川 一彦, 川内 由子. 美馬市における民俗芸能の伝承-広棚の獅子舞-. 四国大学紀要人文・社会科学編. 2018. 51. 35-41
  • 川内 由子, 岩井 正浩. 四万十市西土佐地域半家地区の秋祭り-芸能の共時的・通時的アプローチ-. 四国大学紀要人文・社会科学編. 2016. 47. 1-9
  • 川内 由子. 現代の阿波踊りに関する子どもの意識. 四国大学紀要人文・社会編. 2015. 44
  • 川内 由子. 現代における阿波踊りの研究. 四国大学紀要人文・社会科学編. 2008. 30. 169-178
more...
Education (4):
  • 1988 - 1990 Kobe University
  • - 1990 Kobe University Graduate School, Division of Education
  • 1984 - 1988 Kobe University
  • - 1988 Kobe University Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (5):
全日本ピアノ指導者協会(社団法人) ,  THE SOCIETY FOR JAPANESE FOLK MUSIC ,  日本音楽教育学会 ,  日本学校音楽教育実践学会 ,  徳島地域文化研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page