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J-GLOBAL ID:200901081598196832   Update date: Dec. 07, 2024

Yoshida Tatsuhiro

ヨシダ タツヒロ | Yoshida Tatsuhiro
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://elt-research.com/wp/yoshida
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (5): 英語教育学 ,  Teaching English as a Foreign Language ,  Sociocultural Theory ,  Language teacher education ,  Lesson Study, Classroom Research
Research theme for competitive and other funds  (21):
  • 2019 - 2023 図画工作科との連携による外国語教育授業における児童の発達に関する研究
  • 2017 - 2023 発達の最近接領域(ZPD)を踏まえた授業内言語活動における教授行為分析
  • 2020 - 2023 教師の情動的経験の表出およびその変容に着目した英語授業研究
  • 2020 - 2021 Developing an Online Program for Continuing Professional Development with VEO
  • 2017 - 2020 Developing the workshop to promote the self-expression and cooperation of the foreign children
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Papers (27):
  • Nimori, Masato, Yoshida, Tatsuhiro. Language socialization in debate activities: An analysis of a Japanese high school EFL class. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL. 2024. 13. 2. 87-109
  • 鳴海智之, 吉田達弘. 授業分析支援ツールVEOを媒介とした小学校外国語科教員と大学教員の語りの研究. 電子情報通信学会技術研究報告 信学技報. 2022. 7. 103. 30-35
  • MASAMICHI YUZAWA, YOSHIFUMI KUDO, CHIKA IKEDA, ETSUKO HARYU, MIKI YUZAWA, TATSUHIRO YOSHIDA, YUKIO OTSU. Proposals of Ways Japanese Elementary School Children Can Learn English Effectively. The Annual Report of Educational Psychology in Japan. 2022. 61. 242-253
  • YAMAMOTO Hiroki, KONDO Akiko, NARUMI Tomoyuki, TADA Wendy, YOSHIDA Tatsuhiro. Development of a Paired Speaking Test for Use in Japanese High Schools. Language Education & Technology. 2021. 58. 99-128
  • Tatsuhiro Yoshida. A second-person approach towards understanding English language lessons: A sociocultural analysis of the post-lesson conversation. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL. 2020. 9. 2. 45-64
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MISC (12):
  • 吉田達弘. 児童が主体的に学ぶ外国語・外国語活動の授業づくり(9)インクルーシブな外国語教育を考える. 月刊『兵庫教育』. 2024. 2024年4月. 24-25
  • 吉田達弘. 児童が主体的に学ぶ外国語・外国語活動の授業づくり(8)外国語の小中連携を考える. 月刊『兵庫教育』. 2023. 2023年12月
  • 吉田達弘. 児童が主体的に学ぶ外国語・外国語活動の授業づくり(7)評価について考えようーその2-. 月刊『兵庫教育』. 2023. 2023年8月号. 24-25
  • 吉田達弘. 児童が主体的に学ぶ外国語・外国語活動の授業づくり(6)「評価」について考えよう〜その1〜. 月刊「兵庫教育」. 2023. 2023年4月号. 24-25
  • 吉田達弘. 児童が主体的に学ぶ外国語・外国語活動の授業づくり(5)「読むこと・書くこと」の指導〜その2〜. 月刊「兵庫教育」. 2022. 2022年12月号. 24-25
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Books (18):
  • Developing Reflective TESOL Practitioners Through Teacher Education: Insights from Asia
    Springer Nature 2024 ISBN:9789819726844
  • 令和6年度版 文部科学省検定済教科書 小学校外国語科用 One World : Smiles 5,6
    教育出版 2024 ISBN:9784316204987
  • 令和3年度版 文部科学省検定済教科書 中学校外国語科用 One World English Course 1・2・3
    2021
  • 英語授業学の最前線
    ひつじ書房 2020 ISBN:9784823410406
  • English Language Teaching and Teacher Education in East Asia Global Challenges and Local Responses
    Cambridge University Press. 2020 ISBN:9781108856218
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Lectures and oral presentations  (1):
  • Enhancing interactional competence in Japanese EFL students through pedagogical intervention
    (American Association of Applied Linguistics, Houston, 2024 2024)
Education (1):
  • - 1991 Hiroshima University Graduate School, Division of Education
Professional career (1):
  • - (Hiroshima University)
Association Membership(s) (14):
World Association of Lesson Studies (WALS) ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF ENGLISH TEACHING IN ELEMENTARY SCHOOLS ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION AND TECHNOLOGY ,  Kansai English Language Education Society ,  American Association of Applied Linguistics ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  QUALITATIVE RESERCH IN PSYCHOLOGY ,  TESOL International ,  中国地区英語教育学会 ,  Japan Association for the Study of Teaching English to Children (JASTEC) ,  初等教育カリキュラム学会 ,  Japan Association of College English Teachers (JACET) ,  英語教育ユニバーサルデザイン研究学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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