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J-GLOBAL ID:200901082311084580
Update date: Jul. 02, 2024
Kato Tetsubumi
カトウ テツブミ | Kato Tetsubumi
Affiliation and department:
Research field (3):
Educational psychology
, Special needs education
, Clinical psychology
Research keywords (6):
臨床心理学
, 行動分析学
, 特殊教育学
, Clinical Psychology
, Behavior Analysis
, Special Education
Research theme for competitive and other funds (18):
- 2020 - 2023 行動コンサルテーション実施を支援する「学級支援尺度」の開発と運用マニュアルの作成
- 2017 - 2020 An empirical study on the functional improvement of special support education coordinator focusing treatment integrity
- 2017 - 2020 機能的アセスメント・アプローチを用いた指導を負担なく実現する研修パッケージの開発
- 2014 - 2016 Application of functional behavior analysis approaches to the behavior problems for special needs students
- 2010 - 2012 Development of Effective Consultation System of Behavioral Disorders for Students with Developmental Disabilities
- 2009 - 2011 Support Program with Special Needs Educational Assistants in Regular Classrooms
- 2001 - 2003 Development of a supporting manual for children with autism in ordinary classes and its practical use
- 1996 - 1996 自閉症児における対人技能の形成に関する行動分析学的研究
- 1995 - 1995 自閉症児における社会的認知の成立に関する研究-年齢に基づく反応の形成-
- 1994 - 1994 自閉症児における社会的認知の成立に関する研究-年齢に基づく反応の形成-
- 1993 - 1993 重度自閉症の言語訓練と認知機能の形成への援助
- 1992 - 1993 A Crinical Study on the Integrated Approach of Behavior and Dousa Therapy with Severely Handicapped Children -Behavior Therapy and Dousa Therapy-
- 1985 - 学校心理学
- 1985 - School psychology
- 1985 - Education for Autistic Persons
- 1980 - 情緒障害児の治療教育
- 1980 - 自閉症の教育
- 1980 - Remedial Education for Emotionally Disturbed
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Papers (74):
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Kenichi Tomita, Tetsubumi Kato. Factors Influencing Classroom Teachers' Requests for Team Support in Dealing with Junior high School Refusal. Annual Report of Japanese Association of School Psychologists. 2022. 14. 108-118
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Kenichi Tomita, Tetsubumi Kato. Effectiveness of Using the “New Student Information Sheet” throughout the Yesr to Handle Non-Attendance at School. 2022. 24. 2. 190-197
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Tetsubumi Kato. Effects of teleconsultation on the parent of a student with autism spectrum disorder exhibiting school refusal behavior. Journal of Joetsu Clinical Psychology and Counseling. 2022. 21. 1. 17-33
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半田 健, 加藤哲文. 機能的アセスメントに基づく行動支援計画の立案に関する知識獲得を標的とした研修が知的障害特別支援学校教員にもたらす効果. 障害科学研究. 2021. 45. 199-210
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加藤哲文. 臨床実践の道を歩んで. 上越教育大学心理教育相談研究. 2021. 20. 1-4
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MISC (95):
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How Teachers Respond to Self-Injurious Behavior by High School Students. 2016. 19. 2. 153-163
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加藤 哲文. 応用行動分析からのアプローチ (特集 自閉症治療・療育の最前線) -- (自閉症児への支援は変わったか : この一〇年). そだちの科学. 2013. 21. 38-42
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WAKABAYASHI Kazusa, NKAKANO Satoshi, KATO Tetsubumi. P2-33 The effect of behavioral consultation for treatment integrity of the teacher who is teaching part-time high school student. 2013. 31. 106-106
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Current understanding of behavioral coaching research on sport performance. 2012. 83-96
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The effect of incidental teaching SST for developmental disorders on generalization in a standard class. 2012. 107-115
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Books (21):
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行動コンサルテーション実施を支援する「学級支援尺度」の開発と運用マニュアルの作成
2024
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調べる・学ぶ・考える教育相談テキストブック : 学校で出会う問題とその対応
金子書房 2021 ISBN:9784760824403
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高校ではじめるスクールワイドPBS:階層的な校内支援体制整備を目指して
ジアース教育新社 2020
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みんなにやさしい授業の実践 : 学習のユニバーサルデザイン
ジアース教育新社 2020 ISBN:9784863715578
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心理学・臨床心理学
医歯薬出版 2020 ISBN:9784263267509
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Lectures and oral presentations (16):
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小学校通常学級担任教師へのコンサルテーションにおける「学級支援尺度」の活用効果
(.日本LD学会第32回大会論文集,185-186)
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会長挨拶:第27回大会(新潟)の開催にあたって
(日本LD学会第27回大会(新潟) 2019)
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発達障害と場面緘黙
(日本LD学会第27回大会(新潟) 2018)
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通常の学級における発達障害のある児童生徒への応用行動分析を用いた支援
(日本LD学会第27回大会(新潟) 2018)
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一般公開シンポジウム:特別支援教育の10年、これからの10年
(日本LD学会第27回大会(新潟) 2018)
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Education (2):
- - 1987 University of Tsukuba
- - 1987 University of Tsukuba Graduate School, Division of Special Education
Professional career (1):
Work history (1):
- 2000/04 - 現在 Joetsu University of Education
Committee career (7):
Awards (2):
- 1991 - 日本行動療法学会内山記念賞
- 1989/09 - 日本特殊教育学会研究奨励賞
Association Membership(s) (12):
THE JAPAN ASSOCIATION FOR SCHOOL MENTAL HEALTH
, 日本自閉症スペクトラム学会
, 日本心理臨床学会
, 日本LD学会
, 日本発達障害学会
, 日本行動分析学会
, 日本発達心理学会
, 日本行動科学学会
, 日本カウセリング学会
, 日本教育心理学会
, 日本行動療法学会
, 日本特殊教育学会
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