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J-GLOBAL ID:200901082728514072   Update date: Sep. 30, 2024

Hori Kazunari

ホリ カズナリ | Hori Kazunari
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://www.celas.osaka-u.ac.jp/education/support/academic-writing/
Research field  (8): Learning support systems ,  Intelligent informatics ,  Science education ,  Computational science ,  Mathematical physics and basic theory ,  Foreign language education ,  Linguistics ,  Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords  (19): 探究学習 ,  地理情報システム ,  GIS ,  高大接続 ,  非線形局在モード ,  物理教育 ,  プログラミング教育 ,  C++ ,  Java ,  Python ,  非線形数理 ,  数理物理学 ,  言語学 ,  多言語データベース ,  コーパス ,  情報システム学 ,  自然言語処理 ,  データマイニング ,  アカデミック・ライティング
Research theme for competitive and other funds  (21):
  • 2019 - 2024 社会的能力の特定化とその育成適正期および教育効果の検証
  • 2020 - 2023 「ダメな科学ライティング」をさせないための高大接続による探究学習教育法の研究
  • 2019 - 2023 日本語読解・ライティングの方法に影響する母語・母文化の教育的背景要因に関する研究
  • 2016 - 2020 学術コーパスから抽出した情報に基づく科学技術ライティング指導教材作成法の研究
  • 2014 - 2018 大学・大学院でのキャリア形成に資する在学段階別日本語ライティング教育の開発と評価
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Papers (14):
  • 堀一成, 坂尻彰宏, 山下仁司. 大阪大学入学時アンケートに基づく学部入学者の「書く能力」保有状況分析. 大阪大学高等教育研究. 2024. 12. 67-75
  • HORI Kazunari. Practice of an introductory GIS class for learners who do not major in geography. Osaka University Higher Education Studies. 2023. 11. 23-28
  • Yoshimoto Mayo, Wajima Yuichiro, Sakajiri Akihiro, Hori Kazunari. Are the ‘Writing’ experiences at High Schools of freshmen changing? : Focusing on the results of First-year student survey of Osaka Univ. on the Inquiry-Based Learning experiences. Osaka University higher education studies. 2020. 8. 13-19
  • Hori Kazunari, Sakajiri Akihiro, Shindo Shuichi, Kakizawa Hisanobu, Kim Honggun, Tanaka Seiki, Takebayashi Sachiko, Ohizumi Yukihiro, Miyazaki Yushiro. Practice of Academic Writing Education for High School Students working through collaboration between high school and university. Osaka University higher education studies. 2020. 8. 51-60
  • Muraoka Takako, Hori Kazunari, Sakajiri Akihiro. Report on Advanced Academic Japanese Written Language Education at Osaka University in 2017. 2018. 22. 22. 23-32
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MISC (58):
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Books (14):
  • ダメ例から学ぶ実験レポートをうまくはやく書けるガイドブック : 手つかず、山積み、徹夜続きそんなあなたを助けます!
    羊土社 2022 ISBN:9784758108539
  • Next Suggestion to High School-to-College Articulation in Writing: College Teachers React to Diversifying Freshers
    2021 ISBN:9784823410826
  • 阪大生のためのアカデミック・ライティング入門 第4版
    大阪大学全学教育推進機構 2019
  • 大学と社会をつなぐライティング教育
    くろしお出版 2018 ISBN:9784874247839
  • 阪大生のためのアカデミックライティング入門 第3版
    大阪大学全学教育推進機構 2016
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Lectures and oral presentations  (39):
  • 高大接続を意識した大学のGIS教育
    (CSISシンポジウム 2024)
  • 科学技術系ライティング教育改善を目的とした シラバス分析のための spaCy-GSDLUW を利用した日本語長単位解析
    (言語資源ワークショップ2023 2023)
  • 地理学非専攻者のためのGIS情報リテラシー教育の実践
    (情報処理学会 第85回全国大会 2023)
  • 科学分野を主とする高校から大学院まで一貫した日本語ライティング教育
    (2023大阪大学日本語教育研究協議会 2023)
  • 探究学習におけるアカデミック・ライティングの指導 ー鳥羽高等学校の実践を例にー
    (京都府教育委員会 令和4年度京都府WWW教員研修 2022)
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Works (9):
  • 多言語会話文・語彙データベース構築と異文化交流におけるその活用に関する研究
    2010 -
  • 災害救援者教育のための多言語会話分・語彙データベース構築に関する基礎的研究
    2007 -
  • LCTLを含む多言語平行マルチメディア資源の構築と構造化方式の研究
    2006 -
  • 多言語処理の基盤となるエンコーディング方式研究と言語資源構築
    2006 -
  • 多言語図書館案内システム開発プロジェクト
    2005 -
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Education (3):
  • 1991 - 1994 Kyoto Institute of Technology
  • 1989 - 1991 Kyoto Institute of Technology
  • 1985 - 1989 Kyoto Institute of Technology
Professional career (2):
  • (BLANK)
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Work history (8):
  • 2022/04 - 現在 Osaka University Center for Education in Liberal Arts and Sciences Professor
  • 2012/04 - 2022/03 Osaka University Center for Education in Liberal Arts and Sciences
  • 2007/10 - 2012/03 大阪大学 大学教育実践センター 准教授
  • 2007/04 - 2007/09 Osaka University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies, Department of International Studies
  • 2004/04 - 2007/09 Osaka University of Foreign Studies
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Awards (2):
  • 2017/11 - 大阪大学 大阪大学賞 教育貢献部門
  • 2014/07 - 大阪大学 大阪大学総長顕彰(教育部門)
Association Membership(s) (6):
言語処理学会 ,  大阪外国語大学言語社会学会 ,  情報処理学会 ,  Japan Association for College and University Education ,  THE PHYSICAL SOCIETY OF JAPAN ,  The Society for Technical Japanese Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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