Rchr
J-GLOBAL ID:200901083117624880
Update date: Sep. 22, 2022
Tsukano Hiroaki
Tsukano Hiroaki
Affiliation and department:
Research field (3):
Experimental psychology
, Social psychology
, Educational technology
Research theme for competitive and other funds (6):
- Analysis of Social Interaction in the Experimental Situation of Psychology
- Media and Education
- Research on learning processes in the classroom
- メディアと教育
- 課題場面の相互行為分析
- 授業の相互行為分析
Show all
Papers (21):
-
いじめ場面で感じる不安に関する研究. 2018. 17. 39-49
-
大学教育における主体的学習に関する実践的研究. 2017
-
大学生の愛着スタイルと幼少期の親子関係に関する研究. 2017. 16
-
TSUKANO Hiroaki. Cognitive behavior therapy for chronic insomnia. 2016. 15. 15. 205-214
-
認知行動療法の理論と基本モデル. 2015. 14. 451-560
more...
MISC (6):
-
The naive phisics and the understanding Newtoruin physics. Iwate Philosophia. 1996. 27. 10-20
-
素朴物理学とニュートン力学の理解. イワテフィロソフィア. 1996. 27. 10-20
-
Arithmetic and mathematical education. Annual review of Japanese child psychology. 1993
-
算数・数学教育. 児童心理学の進歩. 1993
-
Understanding the concept of valiable and context of activity on arithemetic word problem. Japan Journal of Educational Technologh. 1992. 19. 2. 79-88
more...
Books (11):
-
媒介-主体、道具、対象 茂呂・有元・青山・伊藤・香川・岡部編「状況と活動の心理学」
2012 ISBN:9784788512917
-
The organizing the experimental situation as a cultural practice
The interface of the situation 2001
-
文化的実践としての実験場面の組織化
状況のインターフェース 2001
-
The Child as a Linguist
The cognitive science of human development -Beyond the modularity 1997
-
言語学者としての子ども
人間発達の認知科学-精神のモジュール性を越えて 1997
more...
Lectures and oral presentations (3):
-
The research on the understanding and instruction of ratio
-
割合の理解と指導に関する研究
-
教材としての数量の保存課題の問題点
Education (2):
- - 1988 Keio University Graduate School, Division of Sociology
- - 1988 Keio University Graduate School of Human Relations
Professional career (1):
Awards (1):
Association Membership(s) (6):
日本教科教育学会
, 日本教育工学会
, 日本教育心理学会
, 日本発達心理学会
, 日本心理学会
, 日本認知科学会
Return to Previous Page