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J-GLOBAL ID:200901083198336468   Update date: Nov. 25, 2021

Sekizaki Hironori

セキザキ ヒロノリ | Sekizaki Hironori
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2017 - 2019 Research about displaying natural conversation materials in order to be effective in promoting learners
Papers (41):
  • 金 庚芬, 崔 宰栄, 関崎, 博紀, 姜 錫祐, 梁, 吉錫, 國生, 和美, 金, 志姫. A Study of Factors That Influence Mutual Favorability toward Each Other’s Country in Japan and Korea: Comparison of Generations of High-school Students, University Students, and Adults. Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics). 2020. 47. 1. 13-25
  • 木戸, 光子, 関崎, 博紀, Ruth, Vanbaelen. 大学・大学院留学生対象のキャリア支援日本語コース開講の経緯と課題. 大学教育研究フォーラム 発表論文集. 2020
  • 関崎,博紀. Some differences in noticing features of natural Japanese conversation according to learner proficiency level: based on the results of a qualitative analysis of noticing by paying attention to grammar. The journal of Japanese Language Education Methods. 2020. 26. 2. 54-55
  • SEKIZAKI, Hironori. Social Norms Reflected in Japanese Kenashi (Blaming). Asian Journal of Language, Literature and Culture Studies. 2018. 1. 1. 1-16
  • 関崎博紀. On Methods for Using Natural Conversation to Effectively Promote Learner Noticing::A Comparison of Beginner and Intermediate /Advanced Level Learners. Journal of Japanese language education methods. 2018. 24. 2. 4-5
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Books (1):
  • 日本語教育研究への招待
    くろしお出版 2010
Lectures and oral presentations  (18):
  • 日本人の国際交流活動への参加の契機と活動持続の要因-SCATによる分析-
    (筑波大学日本語・日本事情遠隔教育拠点シンポジウム2021 第3回「未来志向の日本語教育」 2021)
  • 大学・大学院留学生対象のキャリア支援日本語コース開講の経緯と課題
    (第26回大学教育研究フォーラム 2020)
  • Some differences in noticing features of natural Japanese conversation according to learner proficiency level: based on the results of a qualitative analysis of noticing by paying attention to grammar
    (日本語教育方法研究会第54回研究会 2020)
  • Japanese Language Classes Providing Career Support
    (18th Annual Hawaii International Conference on Education 2020)
  • 筑波大学 日本語・日本事情遠隔教育拠点の紹介
    (2019年度第3回支部集会【中部支部】 2019)
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Works (1):
  • 対人評価場面における談話行動の日韓中対照研究 日本語・韓国語・中国語談話集
    金 庚芬, 関崎, 博紀, 趙 海城
Work history (5):
  • 2019/02 - 現在 University of Tsukuba Faculty of Humanities and Social Sciences
  • 2011/10 - 2019/01 University of Tsukuba Faculty of Humanities and Social Sciences
  • 2008/04 - 2011/09 筑波大学 大学院人文社会科学研究科 助教
  • 2006/10 - 2008/03 日本外国語専門学校 専任講師
  • 2004/09 - 2006/07 中央民族大学 外国語学院日本語系 外国人専家
Committee career (5):
  • 2021/08 - 現在 社会言語科学会 研究倫理WGメンバー
  • 2020/09 - 現在 社会言語科学会 第25巻第1号特集エディター
  • 2019/04 - 現在 社会言語科学会 学会誌編集委員会
  • 2013/04 - 2016/03 社会言語科学会 研究大会委員
  • 2012/04 - 2013/03 社会言語科学会 研究大会担当委員
Awards (2):
  • 2018/11 - 筑波大学 若手教員奨励賞
  • 2018/03 - 日本語教育方法研究会 日本語教育方法研究会優秀賞
Association Membership(s) (4):
The Pragmatics Society of Japan ,  Japanese Language Education Methods ,  THE SOCIETY FOR TEACHING JAPANESE AS A FOREIGN LANGUAGE ,  JAPANESE ASSOCIATION OF THE SOCIOLINGUISTIC SCIENCES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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