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J-GLOBAL ID:200901083992756943   Update date: Sep. 30, 2024

Okumura Makiko

オクムラ マキコ | Okumura Makiko
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.ele.kanagawa-it.ac.jp/~okumura
Research field  (2): Communication and network engineering ,  Electronic devices and equipment
Research keywords  (1): アナログ回路シミュレーション
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2022 - 2025 Development of aerial display perceived by eyeball movement
  • 2018 - 2020 空中に浮かぶ2.5次元情報を知覚させるサッカード制御型ラインディスプレイの研究
  • 1998 - 2008 アナログ回路シミュレーションに関する研究
  • 1990 - 2006 発振器の雑音に関する研究
  • 1990 - 2006 Study on noise of oscillators
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Papers (39):
  • 川崎直紀, 町田優希, 奥村万規子. サッカード型ラインディスプレイの階調特性と空間周波数特性の評価. 電子情報通信学会論文誌 D分冊. 2023. J106-D. 4. 290-297
  • Keisuke Mutou, Yuji Seki, Yuhi Sakagami, Naoki Kawasaki, Makiko Okumura. Development of Multi-Functional Large Line Display. Proceedings of the International Display Workshops. 2022. Vol.29. DES. 1-2
  • Naoki KAWASAKI, Yuuki MACHIDA, Takayuki MISU, Keiichi ABE, Hiroshi SUGIMURA, Makiko OKUMURA. A Study on the Increase of Perceivable Information in the Saccade with High Speed Line Display. IEICE Transactions on Electronics. 2022. E105.C. 2. 72-78
  • Kawasaki Naoki, Machida Yuuki, Misu Takayuki, Abe Keiichi, Sugimura Hiroshi, Okumura Makiko. A study on the Increase of Perceivable Information in the Saccade with High Speed Line Display. Proceedings of the International Display Workshops. 2020. 864
  • Yuuki MACHIDA, Naoki KAWASAKI, Takayuki MISU, Keiichi ABE, Hiroshi SUGIMURA, Makiko Okumura. Verification of Visibility Improvement by Perceptual Sensitivity Correction in Line Display. 2020 IEEE 9th Global Conference on Consumer Electronics(GCCE). 2020
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MISC (16):
  • 黄 啓新, 金井 徳兼, 奥村 万規子, 三栖 貴行, 山崎 洋一, 杉村 博. 学生の能力を伸ばす企業連携PBL教育の実践-Practice of PBL education of academic-industrial collaboration to increase the ability of the student-特集 発展するものづくり教育 : 地域と連携したものづくり教育. Abrasive technology : 砥粒加工学会誌 : journal of the Japan Society for Abrasive Technology. 2019. 63. 12. 616-619
  • 川崎 直紀, 露木 直人, 松本 怜, 若林 恭平, 三栖 貴行, 安部 惠一, 奥村 万規子. 眼球運動を利用したラインディスプレイの高速化と基板化-Development of Printed Circuit Board for High Speed Line Display Using Eyeball Movement-回路とシステム. 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報. 2019. 118. 416. 1-6
  • KOH Keishin, OKUMURA Makiko, KANAI Norikane, MISU Takayuki, ISHKI Masao. 2B22 Importance of PBL Education in Professional Education Curriculum:Analysis of the Questionnaire Result at the Graduation of the Fourth Grade. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2017. 2017. 212-213
  • KOH Keishin, LIN PeiChun, KANAI Norikane, SUGIMURA Hiroshi, OKUMURA Makiko. 3D13 Development of Global Human Resources by the Monodukuri Workshop in Cooperation with an Overseas University. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2016. 2016. 474-475
  • KOH Keishin, KANAI Norikane, MISU Takayuki, YAMAZAKI Yoichi, ISHIKI Masao, OKUMURA Makiko. 3A08 Practical Education Program to Promote Active Learning. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2015. 2015. 406-407
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Books (4):
  • 電気電子数学入門
    森北出版株式会社 2010
  • 続電気回路の基礎 第2版
    森北出版 2006
  • ビジュアルに学ぶアナログ電子回路 第2版
    ムイスリ出版 2004
  • Computation of the periodic steady state of nonlinear circuit
    1999
Lectures and oral presentations  (43):
  • Development of Large-Size High-Quality Saccade-Based Line Display Using LED Driver ICs
    (2024)
  • 空中ディスプレイを用いた触覚機能付きゲームの開発
    (2024年電子情報通信学会総合大会,情報・システムソサイエティ特別企画 ジュニア&学生ポスターセッション,ISS-SP-046 2024)
  • キッチンにおけるタッチレス端末の活用
    (2024年電子情報通信学会総合大会,情報・システムソサイエティ特別企画 ジュニア&学生ポスターセッション,ISS-SP-045 2024)
  • 骨格センサを使った没入型ゲームの開発
    (2024年電子情報通信学会総合大会,情報・システムソサイエティ特別企画 ジュニア&学生ポスターセッション,ISS-SP-044 2024)
  • プロジェクションマッピングを用いた体験型アクアリウムの提案
    (2024年電子情報通信学会総合大会,情報・システムソサイエティ特別企画 ジュニア&学生ポスターセッション,ISS-SP-043 2024)
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Professional career (1):
  • Dr. Engineering (Tohoku University)
Association Membership(s) (2):
IEEE ,  電子情報通信学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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