Rchr
J-GLOBAL ID:200901084344633484
Update date: Apr. 19, 2024
Sato Kunihiko
Sato Kunihiko
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Other affiliations (2):
-
異文化コミュニケーション研究科
異文化コミュニケーション専攻博士課程前期課程
教授
-
Graduate School of Intercultural Communication
Field of Study: Intercultural Communication
Professor
Research field (1):
Linguistics
Research keywords (5):
類義語
, 記号
, メタファー
, 認知意味論
, 基本的意味
Research theme for competitive and other funds (3):
- 多義語の記述と基本的意味説
- スペイン語意味論におけるメトニミー
- スペイン語の新語形成
Papers (19):
-
佐藤邦彦. スペイン語における新語の形成. 日本ロマンス語学会 ロマンス語研究. 2007. 40. 21-30
-
佐藤邦彦. スペイン語意味論におけるメトニミーの重要性. スペイン語学論集 寺崎英樹教授退官記念. 2004. 63-71
-
SATO Kunihiko. La metáfora y la metonimia en las frases con sujeto inanimado en el español. 日本ロマンス語学会 ロマンス語研究. 2002. 35. 1-13
-
佐藤邦彦. Neologismos con tele --- ¿prefijación, composición, o acronimia?. 東京スペイン語学研究会 スペイン語学研究. 2001. 16. 19-36
-
Notas sobre las siglas y acronimos del espanol y su evolucion lexica. Estudios ling(0xFAED)(0xFAD4)sticos hisp(0xFAC1)nicos. 2000. 15. 61-81
more...
Books (3):
-
ゼロから話せるスペイン語-「語学王スペイン語」より改称
三修社 2000
-
Así funciona(スペイン語の手ほどき)
大学書林 1996
-
Para manejar bien(スペイン語をマスターしよう)
大学書林 1994
Education (2):
- - 1991 Tokyo University of Foreign Studies Graduate School, Division of Foreign Language
- - 1987 Tokyo University of Foreign Studies Faculty of Foreign Language
Professional career (1):
Work history (5):
- 2017/04/01 - 現在 RIKKYO UNIVERSITY Graduate School of Intercultural Communication Field of Study: Intercultural Communication Professor
- 2017/04/01 - 現在 RIKKYO UNIVERSITY Graduate School of Intercultural Communication Field of Study: Intercultural Communication Professor
- 2008/04/01 - 現在 RIKKYO UNIVERSITY College of Intercultural Communication Department of Intercultural Communication Professor
- 2006/04/01 - 2008/03/31 RIKKYO UNIVERSITY College of Sociology Department of Contemporary Culture and Society Professor
- 1998/04/01 - 2006/03/31 RIKKYO UNIVERSITY College of Sociology Department of Industrial relation Associate Professor (as old post name)
Return to Previous Page