Rchr
J-GLOBAL ID:200901084729107651   Update date: Aug. 19, 2024

Hayakawa Takashi

ハヤカワ タカシ | Hayakawa Takashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Commerce ,  Business administration ,  Economic policy
Research keywords  (4): Place Branding ,  Theory of Marketing ,  Theory of Advertising ,  Consumer protection
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2015 - 2019 Management control system of Big Stores
  • 2011 - 2015 Research of property right structure of shopping center
  • 2009 - 2011 A Study for Revealing Situational Variables which Drive Advertising Informative and for Reconsideration of the Governmental Consumer Protection Policy.
Papers (22):
  • 北島啓嗣, 早川貴. 地域観光振興の課題:組織と戦略. 地域公共政策研究 = Public policy in local governments. 2022. 32. 1-7
  • 早川貴. 地名ブランドの構築とアクター. 『地域公共政策研究 = Publicpolicy in local governments』. 2022. 31. 31-36
  • 早川貴. 水産特区政策下におけるマクロ・マーケティング課題. 『戦略経営ジャーナル』. 2014. 3. 3. 3-16
  • Takashi HAYAKAWA. Theoretical Perspectives for the Policy of Special Reconstruction District of Fishing Industry. Policy Science. 2014. 21. 2. 129-137
  • 石川伊吹, 早川貴. 東日本大震災の復興に向けた「水産業復興特区」構想における一考察:養殖漁業の復旧・復興を越えた新たな発展を狙いとして. 『戦略経営ジャーナル』. 2012. 2. 1. 25-35
more...
MISC (8):
  • 早川貴. 「機能性表示食品」で役割を増す品質シグナルとしての広告. Bulletin of Nikkei Advertising Research Institute. 2016. 50. 2. 2-8-8
  • 早川貴, 石川伊吹, 橋本輝彦, 桜井政成. 東日本大震災被災地漁業・水産加工業の復興課題に関する覚書:現地聞取り調査の記録から. 『政策科学』. 2012. 20. 1. 219-227-226
  • 直江重彦, 陳建安, 丹沢安治, 近藤信一, 伊東俊彦, 北島啓嗣, 久保知一, 早川貴, 柳澤和子, 西崎賢治, et al. 上海近郊におけるソフトウェア・オフショアリング企業調査報告-第3回 受注サイドの実態報告(その2)と全体総括. 『ジェトロ中国経済』. 2009. 517. 46-71
  • 直江重彦, 陳建安, 丹沢安治, 近藤信一, 伊東俊彦, 北島啓嗣, 久保知一, 早川貴, 柳澤和子, 西崎賢治, et al. 上海近郊におけるソフトウェア・オフショアリング企業調査報告-第2回 受注サイドの実態報告(その1). 『ジェトロ中国経済』. 2009. 516. 36-55
  • 直江重彦, 陳建安, 丹沢安治, 近藤信一, 伊東俊彦, 北島啓嗣, 久保知一, 早川貴, 柳澤和子, 西崎賢治, et al. 上海近郊におけるソフトウェア・オフショアリング企業調査報告-第1回 調査概要と発注サイド企業の実態報告. 『ジェトロ中国経済』. 2008. 515. 68-87
more...
Books (3):
  • 福井県の企業に学ぶ地方を豊かにする経営理論
    白桃書房 2024 ISBN:9784561267904
  • 広告コミュニケーション研究ハンドブック
    有斐閣 2015 ISBN:9784641184275
  • 企業ブランドと製品戦略
    中央経済社 2003 ISBN:9784502368806
Lectures and oral presentations  (32):
  • 福井三国におけるエリア・ブランディング
    (北陸地域研究政策フォーラム 2024)
  • 地名ブランドの構築とアクター
    (地域公共政策学会 2021)
  • 川釣り客支援ICTプラットフォームからの地域ブランディング
    (北陸地域研究政策フォーラム 2020)
  • 大規模店舗経営研究の残された課題と展望:マーケティングコミュニケーションの観点から
    (国際戦略経営研究学会関西部会研究会 2019)
  • An Interdisciplinary Undergraduate Program for Gastronomy Management: A Japanese University in Partnership with Overseas Institutions.
    (The Asian Conference on Education (ACE) 2018 2018)
more...
Education (2):
  • - 2003 Keio University Graduate School of Business and Commerce
  • - 1995 Keio University Graduate School of Business and Commerce
Professional career (1):
  • M.A. in Business & Commerce (Keio University)
Work history (14):
  • 2024/04 - 現在 Fukui Prefectural University Faculty of Economics Department of Business Economics Professor
  • 2021/04 - 2024/03 Ritsumeikan University
  • 2018/04 - 2024/03 Ritsumeikan University College of Gastronomy Management Professor
  • 2009/04 - 2024/03 Chuo University The Institute of Policy and Cultural Studies
  • 2018/04 - 2020/03 Ritsumeikan University College of Gastronomy Management
Show all
Committee career (3):
  • 2017 - 2019 日本広告学会 学会賞委員
  • 2013 - 2015 The International Academy of Strategic Management Member of Editorial Board
  • 2008 - 2012 Japan Society for Information and Management Member of Editorial Board
Association Membership(s) (8):
The Japan Society for Business Succession ,  The International Academy of Strategic Management ,  Japan Scholarly Association for Asian Management ,  Japan Society of Commodity Science ,  Japan Society for Information and Management ,  Japan Academy of Advertising ,  Japan Institute of Marketing Science ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page