Rchr
J-GLOBAL ID:200901084848895200
Update date: Sep. 09, 2022
Suzuki Hirohisa
スズキ ヒロヒサ | Suzuki Hirohisa
Affiliation and department:
Research field (1):
Social psychology
Research keywords (2):
社会心理学
, Social Psychology
Research theme for competitive and other funds (8):
- 情報リテラシー教育の効果に関する研究
- 情報リテラシーの国際比較研究
- 情報行動センサスの研究
- テレビが幼児に及ぼす影響の国際比較研究
- Study on the Effect of Information Education
- Comparative Study on "Information Literacy"
- Study on "Information Behavior Census"
- Comparative Study of Effects of Television on Children
Show all
MISC (19):
-
情報リテラシー育成のための方策の研究. 2001
-
A Study of Measures for Promoting Information Literacy. 2001
-
Suzuki Hirohisa, Kawakami Yoshiro, Murata Koji, Fukuda Mitsuru. An Experimental Study for the Development of 'Robust' DisasterWarning (?). The research bulletin of the Institute of Socio-Information and Communication Studies, the University of Tokyo. 1997. 9. 1-36
-
An Experimental Study for the Develpment of 'Robust'Disaster Warming(II). 1997. 9. 1-36
-
「頑健な」災害警報作成のための研究(I)-音声警報の実験報告- (鈴木裕久、川上善郎、村田光二、福田充). 東京大学社会情報研究所調査研究紀要. 1996. 8. 1-52
more...
Books (7):
-
日本人の情報行動2000(共著)
東京大学出版会 2001
-
日本人の情報行動1995 (共著)
「日本人の情報行動1995」東京大学社会情報研究所編東京大学出版会 1997
-
情報機器利用能力-情報リテラシーの中核
児島和人・橋元良明編「変わるメディアと社会生活」ミネルヴァ書房 1996
-
Media Use Capacity-Core of Information Literacy
1996
-
マス・コミュニケーションの調査研究法
創風社 1990
more...
Works (2):
-
情報リテラシー育成のための方策の研究
1999 - 2000
-
A Study of Measures for Promoting Information Literacy
1999 - 2000
Education (4):
- - 1965 The University of Tokyo
- - 1965 The University of Tokyo Graduate School, Division of Sociology Sociology B
- - 1960 The University of Tokyo Faculty of Letters
- - 1960 The University of Tokyo Faculty of Letters Department of Psychology
Professional career (1):
- (BLANK) (The University of Tokyo)
Work history (4):
- 1970 - 1997 The University of Tokyo
- 1970 - 1997 Associate Prof., Prof., The University of Tokyo
- 1997 - - 東京国際大学 教授
- 1997 - - Prof., Tokyo International University
Awards (1):
- 1998 - アサヒビール学術振興財団生活文化研究賞
Association Membership(s) (2):
Return to Previous Page