Rchr
J-GLOBAL ID:200901084983577340
Update date: Sep. 21, 2022
Imamura Kazuhiro
Imamura Kazuhiro
Affiliation and department:
Job title:
Specially Appointed Professor
Research field (1):
Japanese language education
Research keywords (2):
Methodology in Japanese Language Teaching
, Japanese Teaching for Social Sciences
Research theme for competitive and other funds (6):
Papers (18):
-
庵功雄, 今村和宏, 大橋純, 神田靖子, 名嶋義直, 野呂香代子. 平和と脱原発を考えるためのメディア・リテラシー (共著). 『メディアのことばを読み解く7つのこころみ』名嶋義直編. 2017. 29-50
-
今村 和宏. 「社会科学系基礎文献における分野別語彙、共通語彙、学術共通語彙の特定-定量的基準と教育現場の視点の統合-」. 『専門日本語教育』第16号. 2015. 27-34
-
今村 和宏. 「能動的読みへの気づきと意識化に重点を置いた速読学習--読みの速度と深さを同時に向上させる条件」. 『日本語/日本語教育研究』5. 2014. 117-135
-
今村 和宏. 社会科学基礎文献における二字漢語と四字漢語の諸相. 人文・自然研究. 2014. 8. 4-27
-
Kazuhiro Imamura. Utterance Attitude and Body Action of Sentence-Ending Particles, "yo" and "ne". 2011. 48. 37-51
more...
Books (8):
-
日本語教育でつくる社会 私たちの見取り図 (共著)
ココ出版 2010 ISBN:9784904595107
-
留学生のための日本研究案内(一橋大学学術日本語シリーズ11) (共著)
一橋大学留学生センター 2008
-
留学生のためのストラテジーを使って学ぶ文章の読み方 (共著)
スリーエーネットワーク 2005 ISBN:9784883193691
-
専門分野の語彙と表現 経済学・商学篇 <改訂版>(一橋大学学術日本語シリーズ10) (共著)
一橋大学留学生センター 2005
-
留学生のための上級日本語教科書 専門分野の語彙・表現 経済学・商学編 (共著)
一橋大学経済学研究科 2000
more...
Lectures and oral presentations (7):
-
社会科学専門文献における複合助詞の分野別使用特性
(専門日本語教育学会第18回研究討論会 2016)
-
速読と遅読の共通点と相乗効果-上級学習者の読みの量と質を高める要素-
(日本語教育国際研究大会名古屋2012 2012)
-
日本語教育振興法案骨子の未整理項目から見えてくるもの-新たな展開の可能性-
(日本語教育国際研究大会名古屋2012 2012)
-
社会科学系基礎文献における語彙と表現-頻度と共起の様相- (石黒圭と共著)
(専門日本語教育学会 2012)
-
社会科学系基礎文献における語彙と表現 -頻度と共起の様相-
(専門日本語教育学会第14回研究討論会 2012)
more...
Education (1):
- - 1979 Keio University Faculty of Economics Econometrics
Work history (6):
Association Membership(s) (4):
The Japanese Association of Educational Psychology
, The Society for Technical Japanese Education
, The Mathematical Linguistic Society of Japan
, The Society for Teaching Japanese as a Foreign Language
Return to Previous Page