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J-GLOBAL ID:200901084991627232   Update date: Sep. 22, 2024

Furuta Masashi

フルタ マサシ | Furuta Masashi
Affiliation and department:
Job title: professor
Research field  (4): Hygiene and public health (non-laboratory) ,  Hygiene and public health (laboratory) ,  Primary/secondary education and curricula ,  Nutrition and health science
Research keywords  (4): 公衆衛生学 ,  Health Education ,  Health Management ,  School Health
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2020 - 2023 科学的根拠に基づく判断と選択に着目した健康情報リテラシー教育プログラムの開発
  • 2017 - 2020 Curriculum development for cultivating student's health information literacy in secondary education
  • 2010 - 2014 Implementation of children and parents-based preventive education on lifestyle-related diseases for family in cooperation with schools and communities
  • 2011 - 2014 不定愁訴を持つ児童・生徒に対する教育保健学的研究
  • 2006 - 2009 Development of the educational program for the prevention of life-style related diseases of schoolchildren in collaboration with schools
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Papers (169):
  • 古田 真司, 原 郁水. 女子高校生の学校における人的環境と精神的レジリエンスの関連-The relationship between the human environment and psychological resilience of female high school students at school. 椙山女学園大学研究論集. 人文科学篇・社会科学篇・自然科学篇 = Journal of Sugiyama Jogakuen University. Humanities, social sciences, natural sciences / 椙山女学園大学研究論集編集委員会 編. 2024. 55. 103-111
  • Tanaka Koji, Yamada Kohei, Furuta Masashi. Association between Teaching Methods and Students’ Affective Domain in Health Instruction-Students' Attitude as a Moderator-. Japanese Journal of School Health. 2020. 62. 2. 101-111
  • 古田, 真司, 森, 慶恵, 原, 郁水. 中学生の健康情報リテラシーと直感性および情報源信頼度との関係-Relationship between Health Information Literacy, Intuition and Source Reliability in Junior High School Students. 愛知教育大学研究報告. 教育科学編. 2020. 69. 73-78
  • 養護実践学の論文を誰が書くべきか : 養護実践を論文化する意義とその方法についての考察. The Japanese Journal of Practice in School Nursing and Health Education. 2020. 3. 2. 3-8
  • 健康情報リテラシー育成の保健教育モデルの検討 : 批判的思考と信念バイアスの修正に着目して. The Japanese Journal of Practice in School Nursing and Health Education. 2020. 3. 1. 37-51
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MISC (35):
  • 古田 真司. 養護実践における「 実践」 とは何か. 養護実践学研究. 2023. 5. 1. 1-2
  • 古田 真司. 日本養護実践学会第3回学術集会についてのご報告. 養護実践学研究. 2020. 3. 2. 39-40
  • 古田 真司. 前途多難な時節に本学会の未来を展望する. 養護実践学研究. 2020. 3. 1. 1-2
  • 古田 真司. 「養護実践学研究」における「事例研究」掲載に関する指針(暫定案)- 養護実践の論文化に向けての新たな提案 -. 養護実践学研究. 2019. 2. 1. 99-103
  • 古田 真司. 「養護実践学研究」への投稿論文の書き方- 学校現場の養護教諭の皆様に向けて -. 養護実践学研究. 2018. 1. 1. 97-101
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Books (6):
  • 新・公衆衛生学入門 : 社会・環境と健康
    昭和堂 2024 ISBN:9784812223116
  • 教科開発学を創る 第3集
    愛知教育大学出版会 2021
  • 教科開発学を創る 第2集
    愛知教育大学出版会 2018
  • 教科開発学を創る 第1集
    愛知教育大学出版会 2017
  • 教科学を創る 第1集
    愛知教育大学出版会 2013
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Education (2):
  • - 1988 Nagoya University Graduate School of Medical Science
  • - 1985 Nagoya University Department of medicine
Professional career (1):
  • PhD in Medical sciense (Nagoya University)
Work history (4):
  • 2021/04 - 現在 椙山女学園大学教授
  • 2004/04 - 2021/03 Professor, Aichi University of Education
  • 1991/01/01 - 2004/03/31 Aassociate professor, Aichi University of Education
  • 1988/10/01 - 1990/12/31 Assistant professor, Aichi University of Education
Committee career (3):
  • 2017/12 - 日本養護実践学会 理事
  • 2014/04/01 - 日本学校保健学会 評議員
  • 2008/09 - 東海学校保健学会 理事、機関誌編集委員長
Association Membership(s) (3):
日本養護実践学会 ,  東海学校保健学会 ,  日本学校保健学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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