Rchr
J-GLOBAL ID:200901085369570734   Update date: Jan. 31, 2024

Iwai Chiaki

イワイ チアキ | Iwai Chiaki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://chuck-hcu.jp/index.html
Research field  (1): Linguistics
Research keywords  (5): English as an international lingua franca ,  Pragmatics ,  Communicative Competence ,  Performance ,  Communication Strategies
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2014 - 2018 「英語を英語で」教える高等学校新指導要領が大学英語教育に与える影響
  • 2014 - 2016 英語のオーラル・プレゼンテーション活動を通じた協働学習の理論構築とその効果の検証
  • 2010 - 2013 Communication Strategies to improve English learners' oral presentation skills
  • 2007 - 2010 Production of communicative tasks and establishment of strategy traning programs for advanced English learners
  • 2008 - 2009 A study on practical teaching techniques toward active classroom interactions in English
Show all
Papers (70):
  • 岩井 千秋. 高等学校指導要領に謳われた「英語の授業は英語で」の結果と影響,そして課題. JACET Kansai Journal. 2019. 21. 1-22
  • 岩井 千秋. Oral Presentation & Performance (OPP) の取組みと教育効果-英語のスピーキング能力を伸ばすための指導の方向性-. Learner Corpus Studies in Asia and the World. 2018. Vol. 3. 61-74
  • TAKAGAKI, T, IWAI, C. Teaching English in English: A Case Study at a Public University in Japan(1). 尾道市立大学芸術文化学部紀要 第17号, pp. 45-54. 2017. 16. 87-96
  • 岩井千秋. The 8th Oral Presentation and Performance (OPP) Event Report. JACET中国・四国支部報告書. 2017. 全129頁
  • Iwai, C, Willey, I, Takagaki, T, Kawamoto, J, Carson, E, Konishi, K, Iwanaka, T. The influence of the teaching English in English (TEE) policy on English education and learners. 大学英語教育学会中国・四国支部紀要. 2017. 14. 19-36
more...
MISC (1):
  • 本学の外国語教育の現状分析とグローバル人材育成に必要な外国語教育のあり方について. 公立学校法人広島市立大学 平成25・26年度指定研究「研究成果報告書」. 2015. 全53頁
Books (7):
  • 「英語の授業は英語で」のその後-乏しい変化に潜在する問題を問う-
    水声社 2019
  • Pragtivities: Bringing Pragmatics to Second Language Classrooms.
    2012
  • 成長する英語学習者-学習者要因と自律学習
    大修館書店 2010
  • Pragmatics: Teaching speech acts.
    Teachers of English to Speakers of Other Languages, Inc. 2010 ISBN:9781931185677
  • 高等教育における英語授業の研究-授業実践事例を中心に
    松柏社 2007 ISBN:9784775401194
more...
Lectures and oral presentations  (86):
  • Failure of the “Teaching English in English (TEE)” Policy and Requisites for its Success
    (The 28th MELTA International Conference 2019)
  • Student vs. Teacher Reactions to Teaching English in English (TEE)
    (RELC International Conference 2019)
  • English Education Reforms: Top-down or Bottom-up?
    (4th International Conference on Language and Education 2018)
  • Assessing the Impact of the Teaching English in English (TEE) Policy on University English Learners
    (57th JACET Annual International Convention 2018)
  • 高等学校指導要領に謳われた「英語 の授業は英語で (TEE policy)」の結果と影響、そして疑問と課題
    (大学英語教育学会関西支部 2018)
more...
Education (2):
  • 1981 - 1984 University of Texas at El Paso Graduate School, Division of Linguistic Sciences Linguistics
  • 1975 - 1980 Hiroshima University Faculty of Education 高等学校教員養成課程数学科
Professional career (1):
  • PhD (Hiroshima City University)
Work history (15):
  • 2018/04/01 - 広島市立大学 国際学部・国際学研究科 副学部長・副研究科長
  • 2013/04/01 - 2015/03/31 Hiroshima City University Vice President
  • 2012/04/01 - 2013/03/31 広島市立大学 国際交流担当副理事
  • 2010/04/01 - 2012/03/31 Hiroshima City Univesity Faculty of International Studies, Graduate School Dean
  • 2009/09 - 2009/09 Ehime Univesity Part-time instructor
Show all
Committee career (19):
  • 2017/10 - 中国地区英語教育学会 紀要査読委員
  • 2017/10 - Association of Language Teachers in Southeast Asia 紀要査読者
  • 2015/06/21 - 2017/06/18 大学英語教育学会(JACET) セミナー事業担当理事
  • 2017/06/18 - 大学英語教育学会(JACET)中国四国 支部長
  • 2016/11 - 大学英語教育学会(JACET)実態調査委員会 態調査委員
Show all
Awards (2):
  • 2012/10/31 - 科学研究費第一段審査員表彰
  • 1985/05 - 1984 Best Thesis Award
Association Membership(s) (8):
Asia-TEFL ,  TESOL(Teachers of English to Speakers of Other Languages) ,  外国語教育メディア学会(LET) ,  全国英語教育学会 ,  西日本言語学会 ,  日本アジア英語学会 ,  Japan Association Language Teachers ,  Japan Associaion of College English Teachers
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page