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J-GLOBAL ID:200901086701241924   Update date: May. 08, 2024

MIZUNO Manabu

ミズノ マナブ | MIZUNO Manabu
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (5): Commerce ,  Commerce ,  Business administration ,  Business administration ,  Business administration
Research keywords  (11): User Innovation ,  startup ecosystem ,  起業エコシステム ,  Innovation ,  Open Innovation ,  Innovation Management ,  Strategic Marketing ,  Business Model Innovation ,  Design Thinking ,  Product Development ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2027 スタートアップへのインフォーマル・サポートの役割と効果に関する研究
  • 2019 - 2022 情報の粘着性概念を中心としたリード・ユーザーの知識移転促進要因に関する理論的研究
  • 2019 - 2022 デザイン・ドリンブン型開発促進のためのインサイトと対話プロセスの解明
  • 2011 - 2015 A Theoretical and Empirical Study of Open Innovation Adopting Lead User Method.
  • 2008 - 2011 An Empirical Research on the Strategies for Constructing the Business Network of SMEs
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Papers (23):
  • Manabu Mizuno, Mitsuru Nakagawa, Daisuke Ishida. A Mechanism to Support “Ambiguous Problems” and “Solutions”:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 18-29
  • MIZUNO,MANABU, KOZUKA,TAKAHIKO. Co-Innovation between a Lead User and Producers: Product Innovation for Figure Skaters by a Figure Skater. Marketing Journal. 2019. 39. 2. 6-21
  • Masaaki Takemura, Hirota Akimitsu, Manabu Mizuno. Developing a Cardio Simulator: More real and quicker. 28th ISPIM Innovation Conference Vienna. 2017
  • Hirota Akimitsu, Manabu Mizuno, Masaaki Takemura. Design Prototyping: Reducing the uncertainty in “fussy front end” stage of product development. ISPIM Innovation Forum Toronto 2017. 2017
  • 水野学. 産業財における共創型製品開発-企業ユーザーイノベーターの探索法-. マーケティングジャーナル. 2017. 36. 4. 58-75
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MISC (6):
  • 岸本徹也, 武田圭太, 竹林一志, 西山秀人, 水野学. 商学部FDウィーク2022. 日本大学FD研究. 2024. 11. 71-79
  • 水野 学. ユーザーイノベーション -革新をもたらす顧客たち-. 調査月報. 2018. 682. 113. 36-41
  • 水野 学. 顧客ニーズの発見法(上)解決したい「用事」は何か. 日経MJ. 2017
  • 水野 学. 顧客ニーズの発見法(下)ユーザーがみつける新用途. 日経MJ. 2017
  • 水野 学. 尖ったユーザーに学ぶ(上):「想定外の工夫」いかす. 日経MJ. 2015
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Books (7):
  • THE POWER OF MARKETING
    2023 ISBN:9784641166134
  • アントレプレナーシップの原理と展開 -企業の誕生プロセスに関する研究
    千倉書房 2023 ISBN:9784805112748
  • A Handbook of Retailing & Distribution System: Unpacking the Relevant Theories, Phenomena, and Statistics
    有斐閣 2022 ISBN:9784641165991
  • The 1st step to marketing 4th edition
    碩学舎 2020
  • 経営と情報の進化と融合
    税務経理協会 2014 ISBN:9784419060435
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Lectures and oral presentations  (19):
  • 企業との連携によるPBL教育の実践方法 〜ワークマン女子との取り組みを事例として〜
    (日本経営学会 第97回大会 2023)
  • “あなた”のアイディアが拓くものづくりの未来 〜消費者参加型商品開発とは〜
    (第46回 滑川市ふるさと市民大学講座 2023)
  • リード・ユーザーの弱点:機能デザインと技術デザイン
    (第11回 日本マーケティングカンファレンス2022 2022)
  • The Significances and Challenges of Lead User Method
    (日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト合同研究会 2021)
  • リード・ユーザー論:ユーザー・イノベーション論の原点とそのメカニズム
    (マーケティングカンファレンス2018 2018)
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Education (1):
  • 2002 - 2005 Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (2):
  • 博士(経営学・神戸大) (神戸大学大学院経営学研究科)
  • 経営学修士 (神戸大学大学院経営学研究科)
Work history (6):
  • 2018/04 - 現在 Nihon University College of Commerce
  • 2005/04 - 2018/03 阪南大学 経営情報学部 教授
  • 2009/04 - 2010/03 Copenhagen Business School Department of Innovation and Organizational Economics Visiting Researcher
  • 2009/04 - 2010/03 神戸大学大学院 経営学研究科 COEシニアリサーチフェロー
  • 2002/04 - 2005/04 流通科学大学 流通科学研究所
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Association Membership(s) (5):
研究・イノベーション学会 ,  組織学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング学会 ,  Open and User Innovation Community
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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