Rchr
J-GLOBAL ID:200901086701241924
Update date: Nov. 18, 2024
MIZUNO Manabu
ミズノ マナブ | MIZUNO Manabu
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Other affiliations (1):
Research field (5):
Commerce
, Commerce
, Business administration
, Business administration
, Business administration
Research keywords (11):
User Innovation
, startup ecosystem
, 起業エコシステム
, Innovation
, Open Innovation
, Innovation Management
, Strategic Marketing
, Business Model Innovation
, Design Thinking
, Product Development
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (6):
- 2024 - 2027 スタートアップへのインフォーマル・サポートの役割と効果に関する研究
- 2019 - 2022 情報の粘着性概念を中心としたリード・ユーザーの知識移転促進要因に関する理論的研究
- 2019 - 2022 デザイン・ドリンブン型開発促進のためのインサイトと対話プロセスの解明
- 2011 - 2015 A Theoretical and Empirical Study of Open Innovation Adopting Lead User Method.
- 2008 - 2011 An Empirical Research on the Strategies for Constructing the Business Network of SMEs
- 2006 - 2008 Research of influence that progress of ICT (information communications technology) gives to enterprise and management
Show all
Papers (24):
-
ISHIDA Daisuke, NAKAGAWA Mitsuru, MIZUNO Manabu. The Effect of Team Diversity and Star Employees on New Product Performance. 2024. 94. 1. 23-40
-
Manabu Mizuno, Mitsuru Nakagawa, Daisuke Ishida. A Mechanism to Support “Ambiguous Problems” and “Solutions”:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 18-29
-
MIZUNO,MANABU, KOZUKA,TAKAHIKO. Co-Innovation between a Lead User and Producers: Product Innovation for Figure Skaters by a Figure Skater. Marketing Journal. 2019. 39. 2. 6-21
-
Masaaki Takemura, Hirota Akimitsu, Manabu Mizuno. Developing a Cardio Simulator: More real and quicker. 28th ISPIM Innovation Conference Vienna. 2017
-
Hirota Akimitsu, Manabu Mizuno, Masaaki Takemura. Design Prototyping: Reducing the uncertainty in “fussy front end” stage of product development. ISPIM Innovation Forum Toronto 2017. 2017
more...
MISC (10):
-
岸本徹也, 武田圭太, 竹林一志, 西山秀人, 水野学. 商学部FDウィーク2022. 日本大学FD研究. 2024. 11. 71-79
-
水野 学. プロレス的教育論-砧プロレス同好会. 砧通信 / 日本大学商学部図書委員会 編. 2019. 48. 72-78
-
水野 学. ユーザーイノベーションが拓く新しい世界-創刊50周年記念号. 砧通信 / 日本大学商学部図書委員会 編. 2018. 47. 52-56
-
水野 学. 助成研究報告 終了報告 リード・ユーザー活用型オープン・イノベーションモデルに関する理論的・実証的研究. 阪南大学産業経済研究所年報 / 阪南大学産業経済研究所 [編]. 2018. 47. 6-8
-
水野 学. 助成研究報告 中間報告 リード・ユーザー活用型オープン・イノベーションモデルに関する理論的・実証的研究. 阪南大学産業経済研究所年報 / 阪南大学産業経済研究所 [編]. 2018. 46. 24-26
more...
Books (7):
-
THE POWER OF MARKETING
2023 ISBN:9784641166134
-
アントレプレナーシップの原理と展開 -企業の誕生プロセスに関する研究
千倉書房 2023 ISBN:9784805112748
-
A Handbook of Retailing & Distribution System: Unpacking the Relevant Theories, Phenomena, and Statistics
有斐閣 2022 ISBN:9784641165991
-
The 1st step to marketing 4th edition
碩学舎 2020
-
経営と情報の進化と融合
税務経理協会 2014 ISBN:9784419060435
more...
Lectures and oral presentations (21):
-
Labyrinth of Case Study Research
(2024)
-
消費者参加型商品開発 -あなたのアイディアが世の中を変える-
(日本大学商学部公開講演会 2024)
-
企業との連携によるPBL教育の実践方法 〜ワークマン女子との取り組みを事例として〜
(日本経営学会 第97回大会 2023)
-
“あなた”のアイディアが拓くものづくりの未来 〜消費者参加型商品開発とは〜
(第46回 滑川市ふるさと市民大学講座 2023)
-
リード・ユーザーの弱点:機能デザインと技術デザイン
(第11回 日本マーケティングカンファレンス2022 2022)
more...
Education (1):
- 2002 - 2005 Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (2):
- 博士(経営学・神戸大) (神戸大学大学院経営学研究科)
- 経営学修士 (神戸大学大学院経営学研究科)
Work history (6):
Association Membership(s) (5):
研究・イノベーション学会
, 組織学会
, 日本商業学会
, 日本マーケティング学会
, Open and User Innovation Community
Return to Previous Page