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J-GLOBAL ID:200901086710781699   Update date: Oct. 26, 2024

Hirota Akimitsu

Hirota Akimitsu | Hirota Akimitsu
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): https://www.facebook.com/hirota.akmt.zemi/
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (18): Co-creation ,  マーケティング ,  イノベーション ,  リード・ユーザー ,  共創 ,  エクストリーム・ユーザー ,  ユーザー参加型 ,  価値創発 ,  オープン・イノベーション ,  中小企業 ,  マーケティング戦略 ,  製品開発 ,  ビジネス・エコシステム ,  Innovation management ,  User innovation ,  Design thinking ,  Product development management ,  Product dvelopment
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2024 - 2027 スタートアップへのインフォーマル・サポートの役割と効果に関する研究
  • 2024 - 2027 「ハイブリッド・イノベーション」型開発行動にむけた開発者とAIとの共創に関する研究
  • 2019 - 2024 情報の粘着性概念を中心としたリード・ユーザーの知識移転促進要因に関する理論的研究
  • 2019 - 2024 Study of relationship between insight and dialogue process in design-driven innovation
  • 2018 - 2021 Effect of Regional Industrial Structure on Interest Adjustment in DMO: Comparative case study between US cities
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Papers (50):
  • Relationship between the setting of;a;place with spatial;proximity requirements;distant search requirements;dialogue promotion requirements;creative activities. 2024. 152-155
  • Hirota,Akimitsu. Developer ideas created by AI-generated information and developer interaction. XXXV ISPIM Innovation Conference, held in Tallinn, Estonia on 09 June to 12 June 2024. ISBN 978-952-65069-6-8. 2024. 1-10
  • Effectiveness of “Distant Search” Practices with “Unexpected Relationship” Information for Promoting “Hybrid Intelligence”: Innovation through AI-Generated Information and Human Interaction in the Development of the “AI Pudding”. (2023-2024) 3 号. 2024. 43. 3. 44-54
  • Effects of widely releasing prototypes to society - Utilization of consumers' design behavior and "two type dialogues" to support "design without final design”. 2023. 361-364
  • Akimitsu Hirota. Design of Prototypes in problem Exploration for Innovation. XXXIV ISPIM Innovation Conference, held in Ljubljana, Slovenia. 2023. 1-12
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MISC (17):
  • 廣田章光. AI活用とイノベーション(シリーズ イノベーションのつくりかた). クオリティ・クラブ(日科技連). 2023. 40. 7-9
  • 廣田章光. ユーザーによるイノベーション(シリーズ イノベーションのつくりかた). クオリティ・クラブ(日科技連). 2023. 39. 7-9
  • 廣田章光. CES2023ではどのようなスタートアップが注目されていたのか(シリーズイノベーションのつくりかた). クオリティ・クラブ(日科技連). 2023. 38. 7-9
  • 廣田章光. デザイン思考とは何か?5つのプロセスと、ビジネス戦略での活用法を解説. リクナビNEXTジャーナル. 2023
  • CES2023ではどのようなイノベーションの兆しがあったのか(シリーズ イノベーションのつくりかた(5)). クオリティ・クラブ(日科技連). 2023. 37. 3月-4月. 9-11
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Books (17):
  • 観光ビジネス
    実教出版 2024 ISBN:9784407205695
  • アントレプレナーシップの原理と展開: 企業の誕生プロセスに関する研究
    千倉書房 2023 ISBN:4805112743
  • デザイン思考 マインドセット+スキルセット
    日経BP 日本経済新聞出版 2022 ISBN:4296115464
  • 1からのブランド経営
    碩学舎 2021 ISBN:4502384712
  • DX 時代のサービスデザイン
    丸善出版 2021 ISBN:4621306057
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Lectures and oral presentations  (43):
  • AI生成情報とスペシャリスト(エキスパート)との対話:スペシャリストが「意外な関係」と判断する情報の拡散思考促進効果
    (日本マーケティング学会 第20回 デザイン思考研究会 2024)
  • Relationship between the setting of a place with spatial proximity requirements, distant search requirements, and dialogue promotion requirements, and creative activities
    (2024)
  • Developer ideas created by AI-generated information and developer interaction
    (XXXV ISPIM Innovation Conference, held in Tallinn, Estonia on 09 June to 12 June 2024 2024)
  • 空間近接の場における「遠方探索」行動の実態 -異質な参加者が集積する場におけるプロトタイプを通じた対話の実態
    (日本商業学会 第74回 全国研究大会 2024)
  • 市場を生み出すデザインの活用
    (日本社会におけるイノベーション促進への課題 2023)
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Professional career (2):
  • (BLANK) (Kobe University)
  • (BLANK) (Kobe University)
Work history (6):
  • 2023/04 - 現在 Kindai University Kindai University Design Creativity Lab. Research Institute Director, Management Center Director
  • 2022/04 - 現在 Kindai University Design creativity lab.
  • 2008 - 現在 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business and Marketing Strategy Professor
  • 2014 - 2014 California State University, Long Beach Business Administration Visiting researcher
  • 2013 - 2014 Stanford University mechanical engineering CDR Visiting professor
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Committee career (3):
  • 2018/06 - 現在 神戸市 こどもの創造的学びに関する研究会 委員
  • 2018/04 - 現在 大阪商工会議所 スポーツハブKANSAI スーパーバイザー
  • 2018/04 - 現在 大阪商工会議所 スポーツ産業振興委員会 副委員長
Association Membership(s) (5):
JAPANESE COGNITIVE SCIENCE SOCIETY ,  日本マーケティング学会 ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  組織学会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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