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J-GLOBAL ID:200901087724789133   Update date: Sep. 29, 2022

Uehara Keiko

ウエハラ ケイコ | Uehara Keiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Linguistics ,  Foreign language education
Research keywords  (7): 英語科教育 ,  英語教授法 ,  心理言語学 ,  言語学 ,  English Teaching Methodology ,  Psycholinguistics ,  Linguistics
MISC (91):
  • 伊藤 隆, ITOH Takashi, 今井 就稔, IMAI Narumi, 新井 淑弘, ARAI Yoshihiro, 任 龍在, LIM Yongjae, 上原 景子, UEHARA Keiko, et al. 群馬大学教育学部海外インターンシップについて -在外日本人学校および海外協定校での教育実践-. 群馬大学教育実践研究. 2018. 35. 25-34
  • 山田 敏幸, 上原 景子, 金田 仁秀, 柴田 知薫子, 田中 一嘉, 三原 智子, 宮本 文, レイモンドB.フーゲンブーム. 群馬大学での授業実践から日本の外国語(英語)教育を考える - 2017年度の成果 -. 群馬大学教科教育学研究. 2018. 17. 41-50
  • 上原 景子, 遠藤 直哉, 岩﨑 秀平. 今日求められる「英語で話す力」の育成と評価における課題. 群馬大学教科教育学研究. 2018. 17. 95-105
  • UEHARA Keiko, URATA Rui, OSUGI Yutaka, KANAZAWA Takayuki. Support for Deaf and Hearing-Impaired Students in EFL Learning and Use of American Sign Language. 2018. 67. 95-105
  • 上原 景子, 山田 敏幸, フーゲンブーム, レイモンド B, 遠藤 直哉, 岩﨑 秀平, 宮崎 洋人, 柳川 祥恵, 林 尚子. 英語教育における流暢さと即興力の育成 - 中学生の話すことにおける意識の一考察 -. 群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編. 2018. 67. 177-196
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Books (16):
  • Sunshine English Course 3 Teacher's Manual 共同授業編
    開隆堂 2016 ISBN:9784304092671
  • Sunshine English Course 2 Teacher's Manual 共同授業編
    開隆堂 2016 ISBN:9784304092657
  • Sunshine English Course 1 Teacher's Manual 共同授業編
    開隆堂 2016 ISBN:9784304092633
  • Sunshine English Course 3
    開隆堂 2016 ISBN:9784304080777
  • Sunshine English Course 2
    開隆堂 2016 ISBN:9784304080760
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Lectures and oral presentations  (38):
  • The Function of AET, Effective Use of AET's Presence, and the Significance of Team-Teaching
    (2017 AET Conference of Kasama City, Ibaraki Prefecture 2017)
  • Reform of Japanese English Education: New Direction of English Curriculum from Elementary through High School
    (2017 AET Conference, Kasama City, Ibaraki Prefecture 2017)
  • Basic Theoretical Issues on Second Language Acquisition
    (2017 AET Conference, Kasama City, Ibaraki Prefecture 2017)
  • The Function of AET, Effective Use of AET's Presence, and the Significance of Team-Teaching
    (2017 AET Conference of Kasama City, Ibaraki Prefecture 2017)
  • Reform of Japanese English Education: New Direction of English Curriculum from Elementary through High School
    (2017 AET Conference, Kasama City, Ibaraki Prefecture 2017)
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Education (6):
  • - 2003 ニューヨーク市立大学大学院 言語学科博士課程 心理言語学
  • - 2003 The City University of New York Ph.D. Program in Lingnistics Psycholinguistics
  • - 1994 Gunma University Graduate School of Education
  • - 1994 Gunma University Graduate School, Division of Education TESOL
  • - 1978 Gunma University Faculty of Education
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Professional career (4):
  • Master(Linguistics) (The City University of New York (U.S.A))
  • Master(Philosophy) (The City University of New York (U.S.A))
  • Master(Education) (Gunma University)
  • Doctor (Linguistics) (The City University of New York (U.S.A))
Work history (7):
  • 1999 - 2004 Gunma University Faculty of Education
  • 1999 - 2004 Associate Professor, Gunma University School of Education
  • 2004 - - 群馬大学教育学部 教授
  • 1996 - 1998 ニューヨーク市立大学大学院言語学科博士課程 助手
  • 1996 - 1998 Research Asistent, Ph.D. Program in Linguistics,
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※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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