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J-GLOBAL ID:200901089208020039   Update date: Dec. 06, 2023

Suyama Keisuke

スヤマ ケイスケ | Suyama Keisuke
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Papers (18):
  • 陶山 計介, 飴野 仁子, 亀井 克之, 杉本 厚夫. 大阪ブランドに関する府民調査から見えてきたこと-総論・食・健康-. セミナー年報2018. 2019. 1-5
  • 陶山 計介. ブランド・コミュニケーション空間としての店舗-インストア・コミュニケーション-. 流通情報(流通経済研究所). 2005. No.435、8-21頁
  • SUYAMA Keisuke, K.Goto, J.Dawson. Customer Loyalty to Private Brands in Japan,. EAERCD Conference. 2005
  • SUYAMA Keisuke, H.Umemoto, Y.Suzuki. NB and PB Brand Communication in Japan:An Explanation of the Low PB Market Share,. The Japanese Economy. 2004. Vol.32,No.3(Fall), 2004,pp.105-124
  • 陶山 計介. 雪印ブランドの「失墜」. 関西大学商学論集. 2002. 第47巻第2・3号合併号、249-270頁
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Books (12):
  • ミッタル・シェス著『バリュースペース戦略』
    ダイヤモンド社 2004
  • マーケティング・ネットワーク論
    有斐閣 2002
  • アッカーマン著『戦略的アイデンティティ経営』(共訳)
    ダイヤモンド社 2002
  • 21世紀のマーケティング戦略(共編著)
    ミネルヴァ書房 2001
  • Brand Strategy in Japan
    2000
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Lectures and oral presentations  (2):
  • Development in the Theory of Brand Identity Strategy
    (Japan Society of Marketing & Distribution 1997)
  • Retailer, Consumption, Life, and Town.
    (1994)
Education (3):
  • - 1982 Kyoto University Graduate School, Division of Economics
  • 1982 - Kyoto University Graduate School, Division of Economics
  • - 1973 Waseda University Faculty of Political Economics
Professional career (1):
  • Doctor of Economics
Work history (4):
  • 1988/04/01 - 1995/03/31 Kansai University Faculty of Commerce/Assistant professor
  • 1985/04/01 - 1988/03/31 Kansai University Faculty of Commerce/Assistant professor
  • 1982/04/01 - 1985/03/31 Kansai University Faculty of Commerce/Assistant
  • 1955/04/01 - Kansai University Faculty of Commerce/Professor
Committee career (6):
  • 2005 - 日本広報学会 理事
  • 2004 - 日本広告学会 理事
  • 2003 - 副会長
  • 1996 - 2000 理事
  • 1994 - 2000 機関誌編集委員
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Awards (2):
  • 1994 - 日本商業学会学会賞(優秀賞)
  • 1990 - (社)日本経営協会経営科学文献賞(奨励賞)
Association Membership(s) (9):
Europe Marketing Academy ,  Academy of Marketing Science ,  日本流通学会 ,  日本広報学会 ,  日本広告学会 ,  American Marketing Association ,  流通経済研究会 ,  Japan Society of Business Administration ,  Japan Society of Marketing & Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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